GS til Trøndelag!

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

Post by Un petit GS »

Om noen vil ha, så er det to GSA felger med slitte vinterdekk for gratis avhenting i Trøndelag forresten.

Jeg har to for mye, og felgene er fine, selv om det er en flekk eller to på dem. De ligger lagret under tilbygget nå, men det er bare å ta kontakt om noen passerer og er interessert i dem.

Kamremmene er byttet og ser fine ut, men jeg vet ikke hvor lenge siden. Selv om det nok er 8 år siden, så trenger det ikke å være så mange kilometer.

Og siden jeg har 42mm koppen liggende fra forrige GS jeg hadde, for å skru av vifta så er de 550 kr vel verdt å betale for nye remmer fra Mekonomen. :)

H.SaX
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

Post by Un petit GS »

Chevronics leverer kambelter til l'orange for 31 pund + VAT og porto.

Og disse er på vei til en kompis i england som fjerner alt papirarbeid og sender som gave til meg. Så da skal det være i orden. Ikke så alt for dyrt heller syns jeg.

Kjørte på jobb med bilen idag forresten :) Funka så fint så :)

H.SaX
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

Post by Un petit GS »

Update:

Jeg har tatt at skjermen på siden for å sveise litt rust på den, samt et lite hull på en kanal. (for EU kontroll neste uke)


Meget hyggelig å kikke under skjermen og se NONEWHATSOEVER rust, og bare tektylbehandling over alt :)

Se bilde: http://www.saveass.com/GS/DSC00169.JPG

Så nå har l'orange fått full bremseoverhaling, litt lakkreparasjon, sveist sine små huller, nytt dashboard og ny dynamo. Samt flere pærer her og der, og en grundig vask.

Kambelter har kommet i hus, men er ikke enda innmontert. Det er noe om å rekke alt... Jeg har eksosanlegg liggende også, som nok blir neste prosjekt til helga!

Så jeg synes den ser riktig så fin ut: http://www.saveass.com/GS/DSC00171.JPG

H.SaX

Som trenger kuler foran, og laderegulator ser det ut til... ny dynamo, og enda ikke lading, så må det vel være det?
torsan
Posts: 15
Joined: Sun 06 Jul, 2008 23:40

Heia GS(A) folk, stå på!

Post by torsan »

Ses vi oppe på Gol til LHM treff i slutten av august ?

Jeg kommer ihvertfall, fikk ikke plass på Gol Camping, men har fått tak i hytte på Fossheim. Det er på andre sida av Gol sentrum, 5 minutter unna.

Tar med den røde nylakkerte GSA en min (X3) 1983.

Den orange GSen var skikkelig digg!! Utrolig pen til å være så gammel.
Og så det flotte interiøret. :D
tor
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

:shock: :shock:

Orange GS... Drømmebil!!!
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

Post by Un petit GS »

Etter en åpning av en gammel laderegulator, og pussing av irrete vippekontakt, så har vi lading igjen! :)

Og i kveld blir det eksosskifte, for i morgen er det EU kontroll... puh.

H.SaX
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re:

Post by mads »

Un petit GS wrote:KE 44768 - l'orange ble registrert idag :-D
http://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop+og ... r=KE+44768+

"Sist EU-godkjent 29.08.2008". Hva skjedde..? Rustfri, fint interiør, masse fiks, stor glede. Og så .. stille i 10 år .. ?
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

Re: GS til Trøndelag!

Post by Un petit GS »

Hei!

Jeg brukte den mye i rundt 4 år, som tur og arbeidsbil. Ble noen turer på steinharde vinterdekk noen dager til og med.

Men min bror samler også Citroen, og bilen ble innlemmet i samlingen hans i 2012. Og der har den stått tørt og fint til nå.
Bilen er på vei tilbake til meg igjen, og da blir det EU godkjenning, turer og oppmøte på Cars & Coffee igjen.

(Den har stått fint da, men trenger vel nye kamreimer før den kjøres mer.)
Disse er bestilt og ligger i påvente av at det skal slutte å snø. Det var jo hvitt på veiene igjen i går... :-/

H.SaX
http://www.nostalgeek.no
Post Reply