GS til Trøndelag!

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

GS til Trøndelag!

Post by Un petit GS »

Fikk telefon fra Evenås transport igår om at en stk orange GSpecial har ankommet trøndelag!!

Den er i Trondheim nå, men de mener at den skal leveres Steinkjer tidlig neste uke! :-D

Evenås transport er de man skal kontakte for bilfrakting forresten! 4350 for transport fra Kristiansand til Steinkjer, og det er billig. Motortrans og Autotrans skal ha 6800 for samme turen.

Om noen trenger å flytte en bil og ikke gidder 150 mil med henger så er www.evenaas.no plassen å sjekke!

Så nå er det like før vi kan høre boxersus her oppe, juppi!

H.SaX
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Gratulerer med bokser-knurr i vente... :D
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: GS til Trøndelag!

Post by pigland »

Un petit GS wrote:
Så nå er det like før vi kan høre boxersus her oppe, juppi!

H.SaX
Hvilken lykke :)

Håper kamreimene er i god form før du starter opp. Hvis ikke, så bytt!

-Per
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
Alx
Posts: 160
Joined: Tue 29 May, 2007 10:53
Location: Moss
Contact:

Re: GS til Trøndelag!

Post by Alx »

Lykke til!
Boxersus er kosesus!
Un petit GS wrote: Om noen trenger å flytte en bil og ikke gidder 150 mil med henger så er www.evenaas.no plassen å sjekke!
Hvordan stiller de seg om bilen bare ruller så som så? Er de avhengig av at bilen kan gå for egen maskin eller har de vinsj?
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2008 Grand C4 Picasso 1,6 Hdi EMG
2001 Xsara Break 1,6 Automat
1975 Ami Super Berline
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

Post by Un petit GS »

De spurte om bilen var kjørbar, som min er, så det var ikke noe spørsmål for min del. Bilen gikk med tog til Drammen, og da må den nok sikkert kunne rulle med egen maskin... og fra Drammen og opp med biltranspor på vei, og de vil sikkert at den skal kunne kjøre da også. Så bremser og motor må sikkert være i orden....

H.SaX
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

Post by Un petit GS »

Tok kamremmene på den forrige GS'en jeg hadde da jeg bikka ned en lyktestolpe på glatta... og da ble den sporenstreks kondemnert... :(

Så det blir nok kamremskifte asap tenker jeg :)

H.SaX
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

Post by Un petit GS »

KE 44768 - l'orange ble registrert idag :-D

Tidsriktige skilter og vognkort i to deler kommer i posten i løpet av uka :)

Men det blir en liten "prøvetur" med papirskilter idag ja! (prøvetur og prøvetur fru blom... det er de siste 22km fra avlevering av Evenås og hjem til meg)

H.SaX
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Post by pigland »

Un petit GS wrote:KE 44768 - l'orange ble registrert idag :-D

Tidsriktige skilter og vognkort i to deler kommer i posten i løpet av uka :)

Men det blir en liten "prøvetur" med papirskilter idag ja! (prøvetur og prøvetur fru blom... det er de siste 22km fra avlevering av Evenås og hjem til meg)

H.SaX
Gratulerer!

Omtrent på denne tida i fjor jeg fikk skilter på min GS også. En fantastisk følelse :D

-Per
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

Post by Un petit GS »

Jomfrutur er gjennomført! :) Fant kvitteringer inni bilen om Tektylbehandling da den var ny, samt skifte av kamrem, gasskuler um baut, og gummimanskjett rundt hydraulikkpumpe :)

Så i kveld er den rengjort og polert slik at den skinner!

Det er "skjermkantrust" her og der, så jeg må nok fram med sveiseapparat og fikse noen hull. Men alt i alt, ganske rustfri til 32 år gammel GS å være :)

Bilen har FRI!!!eksos så det holder... så der må det skiftes deler og repareres. Ellers så er den litt høy på nivå, og litt slappe bremser. Men det er med nye sko, og jeg kan ta en runde på bremsene :)

Bilder finner dere her:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Hehe jeg kan se på bilen til Morsan, og en lånebil vi har at vi er en Citroen familie her... :D Men det er faktisk litt tilfeldig. Det er og har vært mange Citroener i familien, men jeg har ikke 2 selv da.

H.SaX
Alx
Posts: 160
Joined: Tue 29 May, 2007 10:53
Location: Moss
Contact:

Post by Alx »

Tross litt småfiks er den sinnsykt lekker da. Det er virkelig en kledelig GS-farge!
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2008 Grand C4 Picasso 1,6 Hdi EMG
2001 Xsara Break 1,6 Automat
1975 Ami Super Berline
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Nydelig sak - veldig tidstypisk farge.. 8) Grattis igjen!!
Håper vi får se denne på treff... :P
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

ja, virkelig en fin farge.

grattis
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Gratulerer! Det er for øvrig sjelden å se så bra stoffinteriør, etter hva jeg forstår. Denne må definitivt på neste års landstreff - den vil stå perfekt sammen med den gule fra Lundamo, som også har kommet i gode hender. :)
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

Post by Un petit GS »

En liten oppdatering om framdrift:

Dekkene som var på bilen var gamle vinterdekk, og jeg ville sette på de medfølgende sommerdekka i helga. Men høyre framhjul hadde stått litt fuktig til de siste 10 åra, slik at hjulmutrene satt som f...
Alle hjulmutrene rundt om satt godt fast, men to av mutrene på høyresiden foran satt fast såpass mye at jeg trakk av to av boltene i et forsøk på å løsne dem. Og dette på tross av CRC 506 kvelden før, og propanflamme/oppvarming og ny runde med rustløser dagen etter... :-(

Men Skjalg er en grei kar og skaffa tilveie en ny spindel på dagen + masse andre deler, og den nye spindelen ble smurt opp og ble montert nå i kveld :)

Og det var faktisk bare å spraye rustløser på alle bolter og muttere på ledd og aksel, så løsna det lett og kunne skrues ut med fingrene :)

Så nå er eksos (stort sett) tett med bandasje metoden, bremser er overgått, nye sommer dekk er på bilen og med litt flaks så blir det lading i morgen.

Så får vi se på det nye eksosanlegget når potta kommer fra frankrike om en uke eller to.... og selv om kamremmene ser greie ut, så blir vel de også byttet tenker jeg :)

H.SaX
Alx
Posts: 160
Joined: Tue 29 May, 2007 10:53
Location: Moss
Contact:

Post by Alx »

Un petit GS wrote: og selv om kamremmene ser greie ut, så blir vel de også byttet tenker jeg :)
H.SaX
Det er bedre å bytte kamremmer en gang for ofte enn en gang for lite. Det er nå mitt dyrekjøpte og bittert erfarte motto.
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2008 Grand C4 Picasso 1,6 Hdi EMG
2001 Xsara Break 1,6 Automat
1975 Ami Super Berline
Post Reply