GS på vinterveger

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Post Reply
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

GS på vinterveger

Post by Un petit GS »

L'Orange var på verksted idag, og fikk gass i begge framkulene.
og DET var forskjellen sin det!

Fra stiv til comfort for 500 spenn. Totalt verdt prisen :)

På vei heim måtte jeg bare ta noen bilder med mobilkameraet. Det er jo ikke så ofte det er en GS tråd i gang her i forumet :)

Og her er en stk orange GS som smiler meget fornøyd med sine nye kuler under en lyktestolpe med gult lys:

Image

Image

Bare som en liten note i margen:

Vi har hatt -15 i flere perioder her nå, og spesielt de siste to ukene da jeg ikke har startet bilen. En kupevarmer fiksa det levelig i bilen, men ville den starte montro??

Spenningen var høy i morrest... men HELT uten grunn. L'orange startet på første kick, og var strålende fornøyd med litt choke.

H.SaX
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Post by tdbugge »

Kjempeflott GS...deilig å se at det finst noen igjen av disse bilane.Husker dei veldig godt fra oppveksten pappa kjørte mange utgaver av dei i sin tid som selger for Stårheim Bilverksted.Husker dei var utrolig til å ta seg fram om vinteren og der eg er oppvokst hadde vi en veldig bratt bakke opp til huset.Pappa kom seg alltid opp uansett om det var GS eller CX,mens andre måtte parkere ned ved hovdevegen.. :D
Tommy D.Bugge
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

For mange år sidan var det ein her som hadde CX, og han budde oppi eit byggefelt med laaang bratt veg opp. Når han hadde bilar bak seg om vinteren so stoppa han midt oppi bakken; venta til dei som var bak stoppa, og so køyrde han vidare. 8)

Dei som var baki måtte rygga helt ned på flata att... :cry: :evil: :lol:
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Post by tdbugge »

hl wrote:For mange år sidan var det ein her som hadde CX, og han budde oppi eit byggefelt med laaang bratt veg opp. Når han hadde bilar bak seg om vinteren so stoppa han midt oppi bakken; venta til dei som var bak stoppa, og so køyrde han vidare. 8)

Dei som var baki måtte rygga helt ned på flata att... :cry: :evil: :lol:
Hørt mange historier angånde det ja... :D
Tommy D.Bugge
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

Post by Un petit GS »

Har blitt lite vinterkjøring de siste månedene med GS. Men jeg har startet den et par tre ganger, og alt funker perfekt :)

MEN... I går, ble l'Orange startet opp, og det ble en tur på tørre vårveier. Dog ikke i sola, men allikevel.

Herrlig! Husker GS lukta fra da jeg var barn, og hver kjøretur gjenomfrisker gamle minner om ferieturer i Tyskland og overmot med å kjøre i terrenget med damer :-D

Fantastisk bil!

H.SaX
Post Reply