gsa

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Post by tronde »

gsak wrote:
givretto wrote:??? "skal prøve å tette med glassfiber" ???
Hva skal dette bety? Hvorfor ikke gjøre det ordentlig?
Hilsen den nye eieren av Bruno/Amélie
hmm hva mener du da? sveise nye kanaler?
jeg tenkte som så at hvis jeg fjerner rust best mulig, sprøyter de fulle av tectyl, tetter kanalene helt og fyller de med olje??
Her kan du lese hva vegvesenet sier om rust på bil.

www.vegvesen.no/binary?id=15606
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

tronde wrote:
Her kan du lese hva vegvesenet sier om rust på bil.

www.vegvesen.no/binary?id=15606
Denne var utrolig informativ og nyttig. Desverre beskriver den CX nesten faretruende korrekt hva rustskader angår. :cry: her er det nok bare å lære seg å sveise.
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

jonsto wrote:
gsak wrote:Skulle vel klare selve sveisingen greit, men man kommer jo ikke til undenifra i en kanal?
:shock: Nå er jeg ikke helt med. Eller tenker du på at du ikke får sveiset bota fra begge sider?
Mvh
forstår jeg riktig så mente du at man sveiset på en platebit unnenifra/bakfra? og så flukter man med den opprinnelige platen med sparkel e.l.? men for å gjøre det på en kanal må man jo inni kanalen?
eller er det noe jeg ikke tenker på?
mvh
k
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Post by Göran W »

gsak wrote:
jonsto wrote:
gsak wrote:Skulle vel klare selve sveisingen greit, men man kommer jo ikke til undenifra i en kanal?
:shock: Nå er jeg ikke helt med. Eller tenker du på at du ikke får sveiset bota fra begge sider?
Mvh
forstår jeg riktig så mente du at man sveiset på en platebit unnenifra/bakfra? og så flukter man med den opprinnelige platen med sparkel e.l.? men for å gjøre det på en kanal må man jo inni kanalen?
eller er det noe jeg ikke tenker på?
mvh
k
Det går nästan alltid att få in plåten om man vill det. Annars gör man den något mindre än hålet och svetsar kant mot kant!
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
Gaston Lagaffe
Posts: 58
Joined: Fri 24 Mar, 2006 20:03
Location: Fredrikstad

Re: gsa

Post by Gaston Lagaffe »

gsak wrote:hentet frem en gsa fra Per Deren i kveld. Får se hva det blir til med den. Har vært musereir i den så jeg, i noen aviser som lå i fotbrønnen, bør det desinfiseres eller noe?
Ene Vinduet "faller ut" hvis man sveiver det ned, andre sveiva er ødelagt, må feste div trimpaneler o.l. + er full av dritt og barnåler i motorrom, kan man bare spyle det vekk hvis man lar det stå å tørke lenge etterpå?. Ellers ble den -ganske fin-i lakken etter en høytrykkspyling
Hvilken av GSA'ene er det? Der jo en bragd å bare få hentet ut en av dem der. Ingen av dem står spesielt enkelt til. Var i Vestby i høst og hentet 4 nesten fine dekk til GSA'en. Gummien var uten sprekker. spordybden ok og felgene var også ok. Bra det er noe der som fortsatt kan reddes. Men Basalten tror jeg er ferdig.... :(
C5 2,0 HDI
CX 25 TGI Break 1991
GSA Special 1985
CX 25 GTI 1981
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

den beige med de ødelagte viskerene, stod vel foran verkstedet der mener jeg. det er kanskje en til der som kan reddes men thats it. men den er i dårligere forfatning. basalten er nok ferdig ja.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

gsak wrote: forstår jeg riktig så mente du at man sveiset på en platebit unnenifra/bakfra? og så flukter man med den opprinnelige platen med sparkel e.l.? men for å gjøre det på en kanal må man jo inni kanalen?
eller er det noe jeg ikke tenker på?
mvh
k
Har ikke vært innom her på en stund. Men det jeg gjør er at jeg lager bota slik at jeg kan få den ned gjennom hullet. Så sveiser jeg i kanten på hullet. Bota holder du fast med en magnet eller sveiser på noe å holde i. Å komme inn i kanalen for å rustbehandle etterpå lar seg jo gjøre.
Mvh
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

jonsto wrote:Bota holder du fast med en magnet eller sveiser på noe å holde i.
No kan ikkje eg å sveisa, men har lese at det ogso går an å halda fast boti med små karosseriskruar skrudd inn i opningen mellom boti og holet. Då vil boti sitja stødig medan ein sveiser.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

hl wrote:
jonsto wrote:Bota holder du fast med en magnet eller sveiser på noe å holde i.
No kan ikkje eg å sveisa, men har lese at det ogso går an å halda fast boti med små karosseriskruar skrudd inn i opningen mellom boti og holet. Då vil boti sitja stødig medan ein sveiser.
Joda, men da må en sveise igjen hullet. En slik teleskopmagnet som du fisker opp skruer fra rare plasser med :wink: er enkelt da. :wink:
Mvh
Post Reply