Eksosanlegg GSA

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Eksosanlegg GSA

Post by trymgreg »

Når jeg kjøpte GSA'n, sa selger at det bare var å stramme noen klemmer på eksosanlegget, så skulle lekasje lydene forsvinne. Det var visst en bolt ved y-røret som var løs. OK!.
Kjørte hjemover over Saltfjellet og syntes det var vel mye eksoslyd og dårlig effekt fra motoren. Fikk ikke sett på dette før nå i helga, og det var ikke bare å stramme ei klemme :evil: . Her var det to store hull i to av rørene...
Image
Image

Rørene er midlertidlig lappet med eksospasta og -band.
Men nye rør er bestilt hos CP.
Men, må jeg ta av fronten for å få festet rørene foran :?

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
skjalg
Posts: 105
Joined: Tue 04 May, 2004 22:48
Location: mo i rana

Post by skjalg »

Skal ikke være nødvendig å ta av fronten, i verste fall må du ta av plastfangeren. Hvis det lange røret foran y'en ikke har vært skiftet før må du sage av forgreningen til forvarmingen, det nye røret kommer i to deler tipper jeg, for å unngå demontering av drivverket ved bytte av eksosrør. Gi deg god tid ved montering, stram alle ledd gradvis mens du finner den rette vinkelen mellom rørene, blir det gjort rett holder det en evighet, blir det gjort feil hjelper ikke et tonn eksospasta.
Skjalg Iversen
H.Wølnersgt.2
8624 Mo i Rana
+47-48990034
skjalg.iversen@hotmail.com
25trd
Posts: 154
Joined: Tue 29 Mar, 2005 14:01
Location: Toten

Post by 25trd »

Få litt hjelp.

Monter alle skjøter men ikke stram dem til mer enn at du kan vri rørene rundt i forhold til hverandre. Start så opp motoren så du kan høre lekkasjene. La så en sette press på anlegget bak og i retning bilens front. Vri deretter skjøtene i forhold til hverandre til det er minst mulig lyd og stram så klemmene.

Så denne fremgangsmåten på et Citroënverksted, og tettingen var gjort på "no time". :)
CX25TGD
CX25TRD
CX25TRI
CX20RE
GSpecial

Uten komfort og hydraulikke,
duger bilen ikke...
Post Reply