Intervall for reg.rembytte.

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
Alx
Posts: 160
Joined: Tue 29 May, 2007 10:53
Location: Moss
Contact:

Intervall for reg.rembytte.

Post by Alx »

Hei,

Kjenner noen her til bytteintervallene for registerremmene på 1015-motoren? (Sannsynligvis er det vel samme intervall på alle disse motorene, men det er nå en 1015 som står i Amien min...)

Et annet spørsmål: Hvor lang holdbarhetstid har slike remmer når de ligger på lager? Må man kanskje ta en individuell vurdering av hver rem ved å se og kjenne på den?
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2008 Grand C4 Picasso 1,6 Hdi EMG
2001 Xsara Break 1,6 Automat
1975 Ami Super Berline
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Intervall for reg.rembytte.

Post by citro1cx »

Alx wrote:Hei,

Kjenner noen her til bytteintervallene for registerremmene på 1015-motoren? (Sannsynligvis er det vel samme intervall på alle disse motorene, men det er nå en 1015 som står i Amien min...)
Kjenner ikke så mye til det av erfaring, men i min Haynes 290 som dekker GS/GSA 1971-1983 står det på side 11 at intervall på skifte av registerreimer er 40 000 km.
Alx wrote:Et annet spørsmål: Hvor lang holdbarhetstid har slike remmer når de ligger på lager? Må man kanskje ta en individuell vurdering av hver rem ved å se og kjenne på den?
Om du regner gummi som ferskvare har du vel et poeng der, men om reimer er lagret på en fornuftig måte, skal det vel litt til for at kvaliteten forringes så veldig mye. En individuell sjekk er nok en god ide.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
skjalg
Posts: 105
Joined: Tue 04 May, 2004 22:48
Location: mo i rana

Post by skjalg »

Register-remmene hadde ikke noe skift-intervall i serviceheftet til GS, 60tkm ble i sin tid anbefalt av det lokale Citroën verkstedet. Det er i hvert fall ikke for sent. Hvis du ikke skifter remmene går det an å kjøre mellom 120-130tkm, også en erfaring fra urtiden (80-tallet ). Det er uansett ikke noe å ta en sjanse på, det blir dyrere å skifte topper.
Skjalg Iversen
H.Wølnersgt.2
8624 Mo i Rana
+47-48990034
skjalg.iversen@hotmail.com
Post Reply