OLJEFILTER

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
Martin Monsvik

OLJEFILTER

Post by Martin Monsvik »

Hei, Jeg er på jakt etter nytt oljfilter til min 87 mod CX 2,5 TRD Break. Jeg har sjekket med Classic Parts, men de nummerne som er oppgitt på filtere der passer ikke med det nummeret som står på mitt filter. Der står det purflux LS483, men som sagt dette nummeret finer jeg ikke på Classic Parts filtere. Noen som vet noe mer om dette enn meg?
EirikJ
Posts: 363
Joined: Sat 28 Jan, 2006 00:51

Post by EirikJ »

Mekonomen har sikkert. Citroen-forhandleren burde vel også ha.
Citroënnlig hilsen Eirik
DS 21 ieh Pallas, DS 23 h Pallas, CX 25 GTi aut, 5 stk 2CV, XM 2,0i -90 og XM Break 2,0i 16v automat.
Image
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

torshov bilrekvisita har, det er en torshov i moss
men det vet du vel...
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: OLJEFILTER til CX25

Post by mads »

Er dette kildene til 1109N3? Noen som kjenner overgangstabell eller er dette nummeret man ber om? Lite deler til CX i listene her og der.. Hvilke andre har brukt tilsvarende filter, syns jeg så Berlingo..

Jeg er ute etter om noen kjenner et trix tilsvarende det for lokk og fordeler til XMv6: Der spør man om deler til bmw 535 og får bosch-deler som passer på XM. Strålende ;)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: OLJEFILTER

Post by mads »

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreserv ... EOT-50129/

Øljefilter fra Biltema, nr 50129 var visst tingen - håper jeg inderlig etter 2000 km med en slik på mølla. Alt tyder på lykke. Original-talibanere kan glede seg over at filteret ser like lite ut som de først gjorde til CX. Knøttlite filter. Vanligvis heller jeg ikke til amerikanske løsninger, men akkurat her tenker jeg at stort er vakkert. På et tidspunkt ble filteret til CX vel lengre, gjorde det ikke? Hyppig investering på NOK 69,90 får bli løsningen.

Og samme filter til XM? Det må være 2liter som jeg kjenner lite til. Dom fattas diravi.. 8) Filter fås altså, så spørs det om noen kjenner til større filter som passer. Og når jeg finner originalfiltrene mine finner jeg ut om de er større. tut-tut! ;)
Post Reply