GS Injection

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

GS Injection

Post by pigland »

Stilig, noen har bygget injection-sett til GS. Bolt on!

http://2cv-performances.com
Image

Litt nærmere ettersyn på sida, så er dette basert på Bosch K-jetronic, altså uten lambdasonde.
Firmaet har også et opplegg for dobbelforgasser til GS :mrgreen:

Ikke vanskelig å vite hva jeg ønsker meg til jul nå :mrgreen:
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: GS Injection

Post by gopp »

Dette var flotte saker pigland.

Men K-Jetronic var vel ikke akkurat det gromeste som har kommet fra Bosch. Hvis økt effekt og kjørbarhet er målet finnes det nå billige systemer som er styrt elektronisk, og innsuget kan jo godt brukes med noe slikt.
Gopp
-----------------
Har no' CX
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: GS Injection

Post by dagmatti »

Hei,

ja jeg er ikke sikker på om k-jetronic er noe bedre enn en forgasser, annet enn at du slipper choke'en. Det finnes også k-jetronic med lambdasonde, men slett ikke vanlig. :)

Personlig ville jeg ha brukt manifolden, satt inn noen elektroniske dyser (k-jetronic er mekanisk, dysene står på hele tiden), og kjøpt en ferdig laget Mega Squirt (du kan vel lodde den selv også om du liker å lodde). Du får bilen til å gå på kort tid, og du kan justere alle parametre on the fly med en bærbar pc. Fordelene er enormt mange, inkludert absurd bra gasspedalrespons sammenliknet med cxens l-jetronic, og redusert forbruk/økt effekt sammenliknet med det meste annet. Du kan kjøpe dyser fra en nesten hvilkensomhelst bil på dynga, men pass på at de ikke er utslitt samt at de har stått med bensin i seg hele tiden. Det gjelder pumpa også. Men biltema har vel både pumper og dyser kanskje. :)



-m
Post Reply