Clutchbytte

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Clutchbytte

Post by pigland »

Benytter meg av treg vår med mye snø til å få skiftet clutch og annet forefallende med "La Lune Bleue", og her er et par bilder fra litt helgejobbing forrige helg :)

Skal blant annet bytte noen gummideler rundt hydraulikkpumpa, for det drypper litt grønt i området. Et hydraulikkrør har gnagd hull på indre drivakselmansjett, så den må også byttes. Så har planer om en "storbestilling" hos chevronics. Hvis noen trenger noe der og vil spleise på frakt, så kontakt meg innen fredag kveld. Jeg sender bestilling i løpet av helga. Clutchen er allerede på plass, men har ikke satt i motoren enda.

Image
Image
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Clutchbytte

Post by givretto »

Du kan jo be de sende med de to strammehjulene til regreimene som jeg bestilte ifjor sommer, som jeg ikke fikk, men sannsynligvis har betalt for. De ble bestilt sammen med en god del andre ting, måtte forhåndsbetale, fikk aldri noen faktura hverken på e-post eller med i sendinga. Oppå alt dette, gikk det med ca 10 e-poster og 14 dager for å få de til å forstå hva jeg skulle ha. Makan til amatører og juksepaver har jeg aldri vært borti. Kommer nok aldri til å bruke de igjen.

Her er et utdrag fra bestillinga mi forresten:

1 - EC 01 complete engine gasket set
2 - EC 04 timing belt tensioner - disse fikk jeg ikke
1 - CS 04 heater tube (short)
1 - CS 05 heater tube (long)
2 - BW 56 bonnet rubber stop - disse fikk jeg heller ikke
1 - IN ?? interior door handle (door opener) rear, right hand side - denne var ikke komplett

Dette betalte jeg ca 270 pund for, pluss toll. At det skal være så vanskelig å forstå at jeg skal ha dette, og få vite prisen på hver enkelt del, samt få en faktura/betalingsoversikt forstår jeg ikke. Jeg har ikke klagd på dette, grunnet at det tok en stund før jeg åpnet sendingen pga ferie og sykdom, pluss at jeg tror ikke det ville ha ført fram, da de virker fullstendig inkompetente, bortsett fra det med å lure folk, da... :roll:
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Clutchbytte

Post by pigland »

Har til nå bare gode erfaringer med dem, men det er jo greit å vite at ikke alle har det.
Men jeg spør ikke om de kan sende med et par, for da vil jo ikke fakturaen stemme med antall varer. Så du må nok ordne opp i det på egen hånd.

Strammehjul får du dessuten kjøpt på Mekonomen her til lands. Velg GSA 1.3 som bil, og de dukker opp.
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Clutchbytte

Post by givretto »

pigland wrote:... for da vil jo ikke fakturaen stemme med antall varer...
Strammehjul får du dessuten kjøpt på Mekonomen her til lands. Velg GSA 1.3 som bil, og de dukker opp.
Jøss, får du faktura du da? Dette med Mekonomen har jeg koll på. Ellers var det selvsagt en spøk ang strammehjulene...

8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Clutchbytte

Post by pigland »

Da var delene i hus, alt som jeg bestilte var der :) Betalte med kort, men får nok også en regning fra transportøren med momskrav og utlegg. Men da skal "La Lune Bleue" ihvertfall bli frisk igjen innen sesongstart, hurra :D
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Clutchbytte

Post by givretto »

Høres bra ut! Ikke noe er som å ta en "kosetur" med GSen en fin dag... Både fjæringa og motorlyden er sinnsykt koselig... 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Clutchbytte

Post by pigland »

Overhalte også hydraulikkpumpa i samme slengen. Bytta den morkne gummipakningen for inntak av LHM.
Bytta kamreimer og strammehjul når jeg først var i området, selv om reimene antakelig ble byttet for noen år siden.

Image
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
Post Reply