Justering av høgde

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
Erling
Posts: 11
Joined: Tue 07 Sep, 2004 17:10
Location: Gjemnes

Justering av høgde

Post by Erling »

På m.a. Xantia kan høgda justerast slik at normal kjørestilling er midt mellom maks og min-høgde.
Gjed det same for GS/A også?
I manualen finst det nok ei meire finurleg måte å kontrollera høgda på, men dette er ein enkel metode - viss den gir rett resultat. Nokon som veit?
skjalg
Posts: 105
Joined: Tue 04 May, 2004 22:48
Location: mo i rana

Post by skjalg »

Høydejusteringen på g-modellene er litt annerledse enn xantia, det finnes ikke noe minstehøyde bl.a. Problemet er oftest høyden foran i betydning for høy. Enkel justering: fjern plastdekslet over høydekorrektøren (høyre innerskjerm),la motoren gå på tomgang, legg deg ned foran og under støtfangeren og løsne klemmen midt på stab.staget med en 11mm leddnøkkel, vri den ene eller andre veien på klemmen og se om bilen går opp eller ned, hvis ingen reaksjon(sannsynlig) er det fullt av dritt rundt høydekorrektøren, grav unna og bruk et grovt skrujern til å påvirke gaffelen på høydekorr. direkte, når nedre bærearmer står vannrett er høyden korrekt, stram til klemmen på stab.staget og rugg opp og ned på bilen, hvis høyden forandres må prosedyren gjentas.
Bakre høydekorrektør nås via luke i bagasjerommet, når luka er åpnet er resten self-explanatory.
Skjalg Iversen
H.Wølnersgt.2
8624 Mo i Rana
+47-48990034
skjalg.iversen@hotmail.com
Erling
Posts: 11
Joined: Tue 07 Sep, 2004 17:10
Location: Gjemnes

Post by Erling »

Takk for god forklaring!
Det stemmer at den ser ut for å vera for høg fram, berre nokre cm under maks.
Reknar med å få låna ei grav for å utføra jobben, det blir litt lettare og tryggare da. Med med min.høgde meinte eg høgda når trykket er borte, men det treng ein ikkje bry seg med etter denne metoden.
skjalg
Posts: 105
Joined: Tue 04 May, 2004 22:48
Location: mo i rana

Post by skjalg »

Grav eller ikke grav, det er spørsmålet. Jeg mener denne operasjonen egner seg godt på gateplan. Du føler deg bare mer levende når du ligger med hodet under bunnpanna, da gjelder det å vite hvilken vei du skal klemme på høydekorrektøren. Easy come, easy go....
Skjalg Iversen
H.Wølnersgt.2
8624 Mo i Rana
+47-48990034
skjalg.iversen@hotmail.com
Erling
Posts: 11
Joined: Tue 07 Sep, 2004 17:10
Location: Gjemnes

Post by Erling »

Grav eller ikke grav
for å presisere så meinte eg smøregrav.
Du føler deg bare mer levende
... så lenge det varer.

Vil ha meir erfaring før eg gir meg ut på ekstremsport a la citroen
Post Reply