Løftet seg ikke, men løst nå

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Løftet seg ikke, men løst nå

Post by pigland »

Etter en måneds stillstand så skulle jeg starte GSen igjen. Motor startet fint, men ikke planer om den ville løfte seg opp. Hydraulikktrykklampa lyste i dashboardet. Lot motoren bli varm, stoppet og prøvde igjen. Nei, helt uavhengig av turtall så ville den ikke løfte seg opp.

Hadde litt dårlig tid så jeg måtte ta 2cv-en der og da, men løsninga kom jeg på dagen etter - løsne lufteskruen ved akkumulatorkula (12mm på min), og evt helle litt LHM ned i fødeslangen som går fra tanken til pumpa under vifta. Og vips - helt normal igjen. Så hvis noen andre ikke får trykket opp så er dette sikkert det første man bør gjøre :)
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Løftet seg ikke, men løst nå

Post by jonsto »

Det der, pigland, er egentlig "barnelærdom". Men dessverre er det mange som ikke tenker på det. Hender blant annet om man har kjørt LHM tanken så tom at pumpa ikke tar lenger. Samt når sugeslangen har vært tømt på annen måte. Vet ikke hvor mange som har ringt og spurt om hjelp som har fått beskjed om å prøve, og det har løst problemet. Burde stå øverst i feilsøkingskjemaet for hydraulikkproblemer. ;-) :-)
skjalg
Posts: 105
Joined: Tue 04 May, 2004 22:48
Location: mo i rana

Re: Løftet seg ikke, men løst nå

Post by skjalg »

Bra at problemet er løst for denne gang. Kan likevel være et første varsel på GS/A om lekkasje på innsugsmansjetten rundt hydraulikkpumpa hvis den ikke tar trykk etter etter lengre tids stillstand. Sjekk for oljeflekk på gulvet under i forkant av motoren, hvis flekken er der er det mest sannsynlig LHM.
Skjalg Iversen
H.Wølnersgt.2
8624 Mo i Rana
+47-48990034
skjalg.iversen@hotmail.com
Post Reply