forsøk på elektronisk tenning

Her kan du prate/spørre om det elektriske anlegget

Moderator: moderator

Post Reply
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

forsøk på elektronisk tenning

Post by gsak »

holder på å prøve å bytte ut det gamle tenningsystemet med et elektronisk fra gsa, men det ser ikke ut til å bli noen vellykket affære.
den er like tungstartet som før og det høres ut som det er en fryktelig feiltenning der uansett hvor mye jeg stiller og vrir på fordeleren. det smeller og ryker fælt. jeg får heller ikke turtelleren til å fungere. noen som kan fortelle meg hva som kan være galt?
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Post by pigland »

Hei,

I forbindelse med justering av stiften på min så oppdaget jeg at når jeg skrudde av fordeleren så kan rotoren i prinsippet stå 180 grader feil om man ikke også her merker av hvor den stod når man demonterte den.

Går ut fra at du har tilgang på tenningspistol for å få satt tenninga riktig? Da vil du jo fort se om den tenner på feil tidspunkt eller om den ikke tenner i det hele tatt når den skulle ha tent. Siden jeg nå nettopp har gjort dette på min kan jeg godt stikke innom en dag for å verifisere tenninga på din.

-Per
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

jo stiften står riktig vei. har ikke tenningspistol, men det er ordnet nå. satte på det originale etter å ha gått over og pusset og da funket det helt som det skal.
takk
Post Reply