1980 GSA på QXL

Her kan du finne GS/GSA/BX/Xantia'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

1980 GSA på QXL

Post by Børre »

Første årsmodell av GSA til salgs på QXL :D
noen nord i landet som tar utfordringen? :wink:
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=24008793
Last edited by Børre on Thu 09 Mar, 2006 15:08, edited 1 time in total.
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Post by Thomazo »

"Bilen befinner seg på Nesna i Nordland. MÅ hentes. Handelen MÅ være gjennomført 13.mars.
Bilen skrotes ellers den 14.mars."

Håper noen redder denne, virker for god til å skrotes.
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Høres helt klart bevaringsverdig ut, ja... Kunne faktisk tenkt meg den selv :wink:
Dessverre har ihvertfall ikke jeg mulighet til å hente den der oppe senest mandag :cry:
Skjalg er vel nærmeste ressursperson der oppe, men han har vel fylt opp halve Mo i Rana med aldrende Citroëner allerede, hm

Jacob
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Ikke for å være negativ, men dette så ikke bra ut i det hele tatt. La gå - 98 % rustfri... Men bilen ser ut til å være ihjel-lakkert i diverse farger og kvaliteter, sølvspraya grill og full pakke. Svart bengalakk på fangerne var vel heller ikke noe sjakktrekk. Alle disse snodighetene gjør bilen mindre brukbar - selv som delebil.

Så... det var min mening.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Robert wrote:Ikke for å være negativ, men dette så ikke bra ut i det hele tatt. La gå - 98 % rustfri... Men bilen ser ut til å være ihjel-lakkert i diverse farger og kvaliteter, sølvspraya grill og full pakke. Svart bengalakk på fangerne var vel heller ikke noe sjakktrekk. Alle disse snodighetene gjør bilen mindre brukbar - selv som delebil.

Så... det var min mening.
der tok du nesten ordene fra fingrene mine....men man skal jo som kjent være noget varsom med å bruke "teft", det kan være bra under lakken og dessuten er bildene av heller dårlig kvalitè :wink:
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Hmm, hva med en GSA ROD? :wink:
Spøk til side, selvfølgelig er d bare å la den gå.... deler til disse er det jo flust av, bare å vente på neste delebil......NOT!! :?
Alernativet er en tanke jeg har lekt med litt.... hva med et team som stiller med en slik bil i bilcross..... :shock:
Hadde vært grusomt kult å stille med en sånn i et løp......
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
StaaleB
Posts: 151
Joined: Wed 02 Mar, 2005 15:25
Location: Oslo

Post by StaaleB »

Hmm. Det er jo ikke så lett å lykkes på dette markedet, da. I fjor høst var det jo en GS som var for fin til at den kunne brukes, og nå er det ikke sikkert denne som nå selges vurderes som brukbar som delebil en gang pga antatt nærkontakt med bengalac og sølvspray :? Selv med skilter på og gyldig EU-status pr d.d, til vrakpant eller deromkring. GS/GSA fremstår virkelig som et nisjeprodukt. :shock: :D

Jeg må nok holde meg i skinnet pga manglende løyve for opplag av biler, selv på egen tomt, men sjekket for moro skyld avstanden fra Oslo til Mo. En kveld og en natt på tog evt. 3 timer med fly og deretter deilige 1000km cruising tilbake. Nesten forlokkende i seg selv. :D
Ståle Bekkelien
Ex: Hvit 1986 CX 22 TRS
Ex: Blågrå 1986 CX 25 TRD Turbo Break - "Karl Bjarne" blant venner
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Joda, jeg var nok litt "hard" i innlegget mitt. Men deilig cruising hjem... med brent oljelukt og damp fra "friskluftsdysene"... :lol: Hallo.

Å sette denne bilen i opplag på en tomt i friluft er garantert døden. Negative meg! :wink: Bil-løp med GSA hadde vært supercoolt det! Det passer den nok bra til. Spray hele bilen himmelblå, sett på noen hvite TOTAL-dekaler, en gul MICHELIN-reklame, noen fete CIBIE-kastere i grillen, så er vi der. :)

Sånn, straks mer positivt! :mrgreen:
Hadde blitt en morsom byracer det!
StaaleB
Posts: 151
Joined: Wed 02 Mar, 2005 15:25
Location: Oslo

Post by StaaleB »

Robert wrote: Men deilig cruising hjem... med brent oljelukt og damp fra "friskluftsdysene"... :lol: Hallo.
He-he. Et godt poeng - i disse dager er det ok med høyere temp inni bilen enn utenfor. Gassmaske og/eller termodress trekker det hele litt vekk fra cruising og mer i retning ekspedisjon, det er sant... :lol:

Men nå har det kommet bud, så da lever vel bilen lykkelig videre også etter 14 mars!
Ståle Bekkelien
Ex: Hvit 1986 CX 22 TRS
Ex: Blågrå 1986 CX 25 TRD Turbo Break - "Karl Bjarne" blant venner
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Image

Jeg har gode kontakter på 3M folie, så om noen føler seg kallet til å stille i Rally Monte Carlo med denne ekvipasjen, er det bare å melde seg på! 8)
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Men nå har det kommet bud, så da lever vel bilen lykkelig videre også etter 14 mars!
:D
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Robert wrote:Joda, jeg var nok litt "hard" i innlegget mitt. Men deilig cruising hjem... med brent oljelukt og damp fra "friskluftsdysene"... :lol: Hallo.
oljedamp skyldes helt sikkert noen slanger som har ramla av eller sprukket. Et par ruller med Gaffateip til 30 kr fra Biltema gjør nok susen som nød rep. vet dette fordi jeg har prøvd det.
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

citro1cx wrote: oljedamp skyldes helt sikkert noen slanger som har ramla av eller sprukket. Et par ruller med Gaffateip til 30 kr fra Biltema gjør nok susen som nød rep. vet dette fordi jeg har prøvd det.
Eller at motoren faktisk må pakkes om!
Litt mer enn 30 kroner, men det finnes folk som tar på seg slik jobb for en rimelig penge.
...vet dette fordi jeg har prøvd det... :wink:
Post Reply