Demontering/montering av interiørdetaljer, CX serie II

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
Guest

Demontering/montering av interiørdetaljer, CX serie II

Post by Guest »

Jeg har en forespørsel angående demontering/montering av interiørdetaljer på CX serie II; det gjelder kanskje først og fremst dekselet i lær-strukturert kunststoff som omkranser ventilasjons samt askebeger/sigarett-tenner og nivåregulerings indikator/bryteren i overkant av girvelgeren i midtkonsollen: Denne delen, og de øvrige skal demonteres fra en 25 Croisette 1989 modell til en 25 GTI TURBO 2 1987 modell. Siden begge er serie II, mens sistnevnte vel kanskje kan betegnes som en serie II, del-serie III eller kanksje til og med delserie 4, for de de riktig detalje-nøye, så kan det vel eventuelt være ulikheter, -men vel mest sannsynlig ikke (?); sistnevnte har et luft-kondisjonerings-anlegg, men dette har vel ingen innvirkning på dekselet, hvis ikke ventilasjonsdysene innvendig er større/annerledes, eller andre ting relatert til det kan komme i konflikt/eventuelt representere et påpasningspunkt under demonteringen, hvis da ikke dekselet heller sitter uavhengig montert i hele ansamlingens ytterside og øvrig demontasje er unødvendig ?

Andre deler i interiøret jeg lurer på framgangsmåten for demontering på, er handskerommet, -hvis dette kan demonteres separat; hyllen som er likedan i design som handskerommet, men huser den elektriske sikrings-ansamlingen i fører-brønnens overkant,-hvis denne kan overflyttes uten at det er nødvendig å samtidig overflytte hele el.-sikrings-delen; samt glasset foran kontrollampe-seksjonen på høyre side (sett ut ifra i kjøreretningen) av ratt-ekens utspring av instrument/betjenings-satellitten. Hvis noen med kunnskaper om dette hadde tid og anledning til å gi et lite vink angående noe / eller så mye vedkommende eventuelt måtte ønske, ville jeg være svært takknemlig.
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Demontering av hanskerom

Post by Black Lemon »

Jeg kan ikke hjelpe deg med så mye dessverre, men hanskerommet er i hvertfall en enkel sak å demontere. Jeg mener å huske at den sitter i fire skruer. Når du åpner hanskerommet vil du se en fast skrue med mutter på hver side av hanskerommet. Disse må av. I tillegg mener jeg å huske at det er to skruer i bakkant mot dashbordet. Side dekslene til midtkonsollen er også enkle å fjerne når hanskerommet er ute. Da tror jeg også du vil se skruene som holder selve midtkonsollen.

Håper andre kan bidra med mer.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Ventilasjonsdeksel og den enheten med sigarettenneren er enkel og demontere.
start med å ta ut askebegeret. dette bare tar du ut. Da kan du fra innsiden trykke ut bryterenheten til hevingen. Det resterende plastdeksel er også bare trykket på plass.
Reguleringsenheten til varmesystemet er litt mere komplisert. Den er riktignok også bare trykket på plass, men den har 3 "fjærer". Den ene sitter midt under. den kjenner du og kan trykke den opp når du har tatt ut askebegeret. De to andre "fjærene" sitter på oppsiden. Disse bruker jeg en liten spiss skrutrekker på. Du ser de blanke blekkfjærene gjennom luftventilen og kan dra de ned med skrutrekkeren.
Når det gjelder resten er jeg ikke helt sikker på hva du mener, men ring meg gjerne på tlf. 71 66 10 56. Lettest å treffe mellom 0900 og 1000 samt 2130 og2230 denne uka.
Jon
Post Reply