transport

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Post by Thomazo »

CitSportSite beskriver bl.a de forskjellige Visa modellene:
http://koti.mbnet.fi/css/

Den råeste serieproduserte ser ut til å være "Visa 1000 Pistes" med 4-hjulstrekk og 140 hk i konkurranseversjonen.
Image


I Visa Lotus (Midtmontert 2174 ccm, 210 Hk -motor fra Lotus Turbo Esprit) er det nok bare skallet som er Visa.
Image

Når det gjelder BX 19 GTi 16v motor i en standard Visa har jeg en kommentar: "Power is nothing without control".
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Dette med 4x4 er interesant, men det var vel bare en bil som ble pordusert til konkuranse. Serieprodusert er vel ikke helt riktig?
Kansje jeg må skaffe meg rallyførerkort :twisted:

Men sånn rent teknisk finnes det jo biler som er lettere å få mye ut av en Visa, det er jo bare hvis man vill være litt annerledes at man velger den.
Selv vil jeg kansje heller ha en AE86 Corolla, kompakt bakhjulstrekker. Blir regnet som den morsomste familiebilen toyota har laget. Med en totalvekt på 800kg og 115hk på bakhjula er hver en sving en fornøyelse. For alt annet en kroppen da selvsagt, er jo ikke akuratt behagelig :wink:
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

hm hvor er denne Egil Alver å nå da? vet du hvor mye han skal ha for den? Det hadde vært morsomt med en av de ordentlige gti utgavene og kanskje en fordel med firehjulstrekk, men går det da å bygge ut/sette inn ny motor(når den har 4x4)?
ja jeg har noe penger jeg godt kunne tenke meg å bruke på det, jeg er interessert i å kjøre rally også selvom det kan bli litt for dyrt i første omgang. jeg syns også det hadde vært morsomt med så mye krefter i en liten stakkars citroen, og ja jeg vil MYE heller ha en citroen en en kjedelig toyota, citroenen har sjel, toyota er en sinnsykt kjedelig bil!!! det syns jeg forøvrig om alle japanske biler, utenom noen div biler da selvfølgelig
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

gsak wrote:hm hvor er denne Egil Alver å nå da? vet du hvor mye han skal ha for den? Det hadde vært morsomt med en av de ordentlige gti utgavene og kanskje en fordel med firehjulstrekk, men går det da å bygge ut/sette inn ny motor(når den har 4x4)?
ja jeg har noe penger jeg godt kunne tenke meg å bruke på det, jeg er interessert i å kjøre rally også selvom det kan bli litt for dyrt i første omgang. jeg syns også det hadde vært morsomt med så mye krefter i en liten stakkars citroen, og ja jeg vil MYE heller ha en citroen en en kjedelig toyota, citroenen har sjel, toyota er en sinnsykt kjedelig bil!!! det syns jeg forøvrig om alle japanske biler, utenom noen div biler da selvfølgelig
Egil Alver treffes hos Auto Elite. Men en Millepistes (1000 pistes) er ikke noe man bruker opp som vinterbil. Meget sjelden vare - du får den regga for gatebruk (homologiserings-serie på 200 eller 400 biler - husker ikke i farta).
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

gsak wrote:jeg syns også det hadde vært morsomt med så mye krefter i en liten stakkars citroen, og ja jeg vil MYE heller ha en citroen en en kjedelig toyota, citroenen har sjel, toyota er en sinnsykt kjedelig bil!!! det syns jeg forøvrig om alle japanske biler, utenom noen div biler da selvfølgelig
Det har jeg vel forståelse for, men at toyotaen er kjedeligere tror jeg er mest fordommer, nå har jeg verken kjørt Visa eller AE86, men alle mine ideèr om hva som skal være morsom bil sier toyota her har klart å lage noe genialt.

Men skjønner at det er citroën du vill ha. En visa 4x4 tror jeg du kan se langt etter, en Visa GTi derimot må vel gå ann å finne. Da har man jo et godt utganspunkt. Ville anbefale å ta kontakt med myndighetene jeg, og rett og slett spørre hvordan det er med motorbytte etc. Hva er kravene, hva skal til for å bytte til en motor som ikke er i produksjonsrekken etc. Du blir kansje overasket over hvor hjelpsomme de er?
Post Reply