Fremre eksosrør TRS

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Fremre eksosrør TRS

Post by Sturla »

Har et nytt slikt, men ser at det gamle går hele veien bak til skjøten ved bakpotten. Må altså til med kapping og skjøting. Er det en lov som sier at ingen eksosrør er like? :shock:
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Finnes en slik lov, ja. Den kan forkortes med TIF. (Tingenes Iboende Faenskap). :wink: :)
Men altså, de forskjellige produsentene av eksosanlegg har sin egen mening om hvordan det skal gjøres. Så se hvordan det anlegget som er på bilen ser ut før dere går for å handle. Har du et liggende så må du nok "kappe og skjøte". :cry:
Mvh
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

Puh. Da ble det kappe og skjøte. Nå er det pent og tett. Kan anbefale skjøtestykker fra Biltema, de finnes i flere diametre. Jeg kjøpte feil flere ganger, men når jeg satte det på i dag fikk jeg bruk for nesten alle likevel. Man undres. Røret ned fra manifolden, det passer ikke i fremre flens av ny potte. Utgangsrøret i andre enden er ikke samme dimensjon som det opprinnelige. Ikke 45mm, ikke 50mm og ikke 55mm. Quelle horreur.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

:shock: Du er hardt rammet av TIF skjønner jeg. :roll:
Mvh
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

Ja, det tror jeg at jeg er. Bilen er mye bedre nå enn da jeg overtok den, men likevel fikk jeg mange punkter på EU kontrollen... lurer på hvor andre kontrollerer bilene sine. Manglende varseltrekant er en 2'er?
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
jørnikkeno
Posts: 104
Joined: Fri 02 Jun, 2006 10:56
Location: Sande i Vestfold

Post by jørnikkeno »

Sturla wrote:Ja, det tror jeg at jeg er. Bilen er mye bedre nå enn da jeg overtok den, men likevel fikk jeg mange punkter på EU kontrollen... lurer på hvor andre kontrollerer bilene sine. Manglende varseltrekant er en 2'er?
Manglende varseltrekant er 1`er feil vaffal. :twisted:
Bare å klage når du skal på etterkontroll. 8)

Mvh
Jørnikkeno

1986 CX22TRS
1986 CX25GTi TURBO (prosjektet)
92 XM2,0i Break 04 C5 1,8 16v Break konebil
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

Sturla wrote:... likevel fikk jeg mange punkter på EU kontrollen... lurer på hvor andre kontrollerer bilene sine.
Biltilsynet. Verkstader finn alt for mange "feil".
(Fekk forøvreg 0 manglar på min nyinnkjøpte -85 for nokre månader sidan 8) , men so jobba eg ogso utan stopp (mellom arbeid og soving :wink: ) på bilen dei to siste månadane før visning :P .)
Post Reply