Clutch.

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Clutch.

Post by jonsto »

jeg har hatt opprydding i min "delesamling". Den ene er ny, de andre har fulgt med biler jeg har kjøpt. To av disse ser nye ut og en litt over halvbrukt. Denne blir nok ikke brukt igjen, men jeg aner ikke hvilken motor den har sittet i. Den første er kjøpt til en 2 liter, men hva er resten til.
Bilde 1
Image
Bilde 2
Image
Bilde 3
Image
Bilde 4
Image

Nr. 2 og 4 ser like ut, men nr. 2 har et sett med mye tynnere fjærer enn nr. 4.
Kan nr. 2 være GTI og 4 GTI Turbo? Nr. 3 har jeg mistanke om er fra en diesel turbo 1 eller 2.
Noen som vet? Eller har forslag?
Mvh
Citroengen
Posts: 142
Joined: Fri 04 Mar, 2005 12:29
Location: Modum

Post by Citroengen »

Om du ser på senter hullet så er det forskjell på dimensjonen på senter hullene.. en kammerat av meg satt inn en fra en 22 inn i en trd.. hen fikk kjørt en tur eller to men så begynte den å slure på tennene i senter :-)

Men han klarte å få kjørt en diesel starter inni en 24 pallas også han.. det gikk også bare en liten stund..

Det skal vel være en farge kode på fjerene også..
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Citroengen wrote:Om du ser på senter hullet så er det forskjell på dimensjonen på senter hullene.. en kammerat av meg satt inn en fra en 22 inn i en trd.. hen fikk kjørt en tur eller to men så begynte den å slure på tennene i senter :-)

Men han klarte å få kjørt en diesel starter inni en 24 pallas også han.. det gikk også bare en liten stund..

Det skal vel være en farge kode på fjerene også..
Javel, jeg skal måle diameteren. Nr. 3 er brukt så der er vel fargen borte. Bilde nr. 1: ingen farge på fjærene. nr. 2 har gule fjærer og nr. 4 har røde. Men hva betyr det?
Mvh
Citroengen
Posts: 142
Joined: Fri 04 Mar, 2005 12:29
Location: Modum

Post by Citroengen »

Jeg er ikke sikker på hva fargene betyr..

men om du kikker på denne siden er det mulig at du kan finne ut mere om forskjellene.. trur mange av diskene kan brukes om hverandre det er vel mest trykk plata det er forskjell på...

selv kjører jeg med en fra en C25 i min trd t2 og den har fungert rå bra i 130000 nå :-)

http://www.buypartsby.co.uk/clutch_kit_ ... ke=CITROEN

Mvh Lars
Post Reply