[AutoDB.no]Godt oppbløtet 1982 Citroen Pallas IE

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

[AutoDB.no]Godt oppbløtet 1982 Citroen Pallas IE

Post by RolandM »

Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

tror jeg vet hvor den står, må vel ta en nærmere titt på den i dagslys i morra :D .
Litt over middels interessert i Citroën cx!
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Har sett på Pallasen i dag og den er i den stand som forventet. Jeg fikk ikke sett under bilen, men i følge eieren var det ikke større rustangrep på den for 5 år siden da den ble parkert. For 5 år siden kjørte han bilen dit den står i dag for egen maskin. Eier har hatt planer om å sette den i stand men sier at helsa har sviktet og han vil derfor kvitte seg med bilen.

Når det gjelder bilens stand i den grad jeg fikk sett på den, vil jeg klassifisere den som et prosjekt for den som er glad i skru og som har godt over middels kunnskap om cx, og som har god tid. Hadde forhåpninger om å få testet det elektriske på den, men så fort at det ikke hadde noe hensikt. Tok derfor en runde med kamera der hvor det var mulig å fotografere. Som man ser på bildene er dørpaneler hele og inntakte, dette gjelder også det meste av andre interørdetaljer. Tak var muggent og gjennomvått. Setene hadde fått jordslag og det vil kanskje derfor være vanskelig å redde trekkene.

Har lenge vært på utkikk etter en Serie 1 Berline enten GTI eller pallas med 2400 IE motor, men desverre er ikke denne bilen aktuell for min del. Det blir for mye arbeid for min del. Tror likevel den bør reddes av noen som har tid og muligheter, om ikke annet er det en bra delebil. Såpass helt og bra interør vokser jo ikke på trær akkurat og er allerede vanskelig å oppdrive.

tidligere PKK
Image

godt gjemt blandt andre europeiske skrotbiler
Image

km teller står på 01740 km
Image

manuell innstilling av speil
Image

høyre dør forran, dørpanel er helt og ser bra ut
Image

hel midtkonsoll, men AC knappen mangler
Image

venstre dør forran, dørpanel er helt og ser bra ut
Image

venstre dørpanel bak, ser også bra ut
Image

taket henger noe og er muggent
Image

venstre dør forran, rust langs hele døra på underside av gummi
Image

venstre dør forran og bak
Image

motorrommet
Image

ingen AC
Image

høyre fordør
Image

høyre fordør, godt rustet bak gummi
Image

dørpanel på høyre fordør
Image

muggent ratt
Image

Orginalt CX midtarmlene, lokket lå i baksetet
Image

relativt lite fukt i tepper
Image

en annen gammel fransk madam var også oppstilt. Simca 1307/8 ca 1977 modell.
Image
Litt over middels interessert i Citroën cx!
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Skulle ha hatt de dørpanelene til -78 Pallasen min gitt. Men tør ikke handle mer. Sover ikke bra om nettene lenger. :wink: :roll:
Mvh
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

Jeg må nok være "psyk på psinnet" :lol: , syntes denne var spennende og fristende... Selv om den ser ganske så pjuskete ut...

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
Post Reply