Landstreff 2009 Bergen

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Skal vi arrangere landstreff i Bergen 2009 (se tekst)?

Ja!
12
75%
Utsett det!
4
25%
 
Total votes: 16

Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Oh lala! lalala-lalala...
kongeklipp!

eller på finsk om du vil:
ojja ollllja åkkksi ykksi kaksi..
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Håper det er mulig med disse på storskjerm i bergen :roll:
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Eller for å halde oss til moderlandet, Madames & Monsieurs!
Claude Francoise:

http://uk.youtube.com/watch?v=usAc9VvvYoQ

Det er kanske fleire her med gode minne frå Oppdaltreffet der Monsieur Spildrejorde introduserte heile kåken for denne franske kjekkasen.. :lol:
Skal eg ha damer i SM'en skal dei vere kledd som desse - og danse like "bra". :lol:

Eller desse:

http://uk.youtube.com/watch?v=XuruEns0lHM 8)

Her er han rimelig i ekstase over å synge med Supremes..

http://uk.youtube.com/watch?v=jug-O0eJVAw

Nok off topic kanskje... Skyt meg, moderator. :)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Treffene er vel egentlig bestemt lagt til kristi himmelfartshelgen. Årsaken til at det ble pinsen i fjor og i år er vel at himmelspretten falt sammen med henholdsvis 17. og 1. mai. Pinsen er ellers en dårlig helg for flere enn meg. Det er som regel en masse annet som foregår da. Bl. annet er er det ei populær helg for konfirmasjon. Her er det den helga noe som heter "Vårsøg helga". Et stort kulturelt arrangemang som jeg kunne ha tenkt meg å delta på. Så hvorfor ikke fortsette med himmelfartshelga, eller legge det til ei helg på august slik vi hadde det i CX klubben tidligere? Ellers forsto jeg det slik at det på grunn av et jubileum var et ønske fra DS/ID gutta at de skulle få arrangere treffet til neste år. Da er det vel egentlig opp til styret i den klubben å si fra seg arrangementet?
Mvh
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Ellers forsto jeg det slik at det på grunn av et jubileum var et ønske fra DS/ID gutta at de skulle få arrangere treffet til neste år. Da er det vel egentlig opp til styret i den klubben å si fra seg arrangementet?
Ikke så mye et ønske, som et krav...
DS/ID-klubben feirer 25 :shock: årsjubileum neste år !
Så det er nok å forvente "Grand gala" og smoking, høy sigar- & champagneføring for dem 8) -
vi jyplingene med bare drøyt 10 år på baken i klubbsammenheng får nok holde oss til discodressene våre... :mrgreen:
Kan levende forestille meg Monsieur Grandloque (også kjent som Jonsto) m.fl. oppdresset, i beste (?) Travolta-stil i aksjon på dansegulvet... :lol:
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Post by FrodeM »

I egenskap av å være medarrangør i et evt. Bergenstreff og ikke-deltager på årets landstreff, registrerer jeg at det er litt forskjellige versjoner ute og går: Vi i Bergen har fått en forespørsel og en viss tid på oss for å finne ut om vi kan arrangere landstreffet neste år. VI har ikke krevd noe som helst! Det er jo heller ikke KLUBBEN som står for landstreffene, det er vel de sjelene som gidder å gjøre en jobb. Dersom vi sier at vi ikke kan ta landstreffet i Bergen neste år, føler jeg altså ikke at vi har gjort noe galt. Så er det sagt.

Det er litt enerverende at det ikke hersker noen klar oppfatning om hvilken helg som er å foretrekke, men det får vi evt. ta opp med klubbene direkte. Ellers er det hyggelig å se at de som har svart her, er så positive til et lavbudsjett-landstreff! Verre er det at samme innstilling ikke er like rådende på DS/SM-forumet, særlig tatt i betraktning den relative fordelingen av deltagere i år fra DS/SM kontra CX... Vi fortsetter derfor å sjekke opp andre muligheter. Hotell er mulig, men dyrt. Kommer tilbake med mer.

Mvh.
Frode.
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Dette blir litt flisespikking, men det som skjedde i Vågå, var at vi i CX-klubben akkurat hadde avsluttet vårt årsmøte, DS/ID-klubben skulle starte sitt årsmøte - og vi fikk da beskjed av Frank Henriksen om at det alltid skulle være avklart i forkant av DS/IDs årsmøter ang. påfølgende års Landstreff. ...Og at neste års Landstreff skulle DS/ID arrangere, det var allerede avgjort, 25 års klubbjubileum osv, sannsynlig åsted: Bergen 8).
Så 2009 skulle ikke vi tenke mer på, selv om det egentlig var vi i CX som sto for tur til å overta arrangementsstafettpinnen (puh, langt ord :roll: )... Nok sagt om det! :)
Formelt sett er det vel slik at det er klubbene som står som arrangører -
selv om det praktiske arbeidet i forbindelse med Landstreffene ofte blir gjort av mer eller mindre lokalt bosatte ildsjeler av noen klubbmedlemmer.. :P ?
Ellers ser det jo ikke ut til at det er motforestillinger her i gården mot at neste års Landstreff blir i Himmelspretthelgen i stedet for i pinsen, snarere tvert imot !
2010-utgaven er ihvertfall allerede spikret - SM-gjengen med M. Rist d.y. i spissen har sikret seg 'pinnen, Kongsberg blir stedet :D . ...Dette p.g.a. 40-årsjubileum for lansering av SM! (Og vi skal i den forbindelse ikke nevne hvilken annen Citroënmodell/GodSak som ble lansert samme år, og som ble kåret til Årets bil 1971 foran VW K70 :? og nettopp SM... :wink: Og jada, vi skal nok få feiret litt, vi også, i den anledning - discodress? grilldress,? ???... :mrgreen: )
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

JJ wrote:Kan levende forestille meg Monsieur Grandloque (også kjent som Jonsto) m.fl. oppdresset, i beste (?) Travolta-stil i aksjon på dansegulvet... :lol:
:shock: Får du se det er det sannsyneligvis siste året jeg deltar på treff. Til glede for alle. :wink: :D
Fra spøk til alvor. Min innstilling er: Himmelspretthelga. Lavprisopplegg OK. Bergen helt supert hvis mulig.
Mvh
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Nå begynner vi å bevege oss faaaaarlig langt fra tema her, men det går rett og slett ikke an å snakke om finsk + disco og komme utenom denne her....

http://uk.youtube.com/watch?v=s3BpUnoCmpE

8) :wink:

(70-talls CX matcher jo for øvrig perfekt til litt sleazy glitter-disco etter min mening - men kanskje med noe lengre benklær...) :roll:
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Det er bare ikke mulig! :lol: :lol:
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

:shock: Havner dere mer "off topic" nå kan vi like gjerne diskutere Lokari innerskjermer. :roll: :wink: :D :D
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

snubler borti mye rart på nettet jeg også, men lurer på hvilken søkemotor som brukes her :lol:
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Tusen unnskyldninger, jeg har greid å ikke få med meg at det var en side 2 på denne tråden, så jeg trodde jeg la inn innlegg rett etter Roberts og Citro1cx's heftige filmklipp. Og på side 2 har altså folk blitt (noenlunde) seriøse igjen.... :oops:

Søkemotoren unnskylder jeg derimot ikke - dere har bare godt av litt høykultur. :wink: For en del år siden hadde alle fotballspillere vel så korte shorts som disse finnene....

Men for å komme til det egentlige temaet:

Jeg har også hørt, som Jon beskriver, at det egentlig er Sprett-helgen som har vært den vanlige - i hvert fall nevnte Skjalg Iversen det. Ut fra å ha vært på to årsmøter, oppfattet jeg også følgende:

På CX-klubbens årsmøte ble ikke landstreffet neste år tatt opp i det hele tatt.

På det påfølgende DS-årsmøtet et par minutter senere fikk vi høre at CX-klubben hadde tilbudt seg å la DS-klubben arrangere landstreffet 2009 hvis DS-klubben ønsket dette. Årsmøtet vurderte så først om man ønsket det (det ønsket man), og deretter hvor man ønsket å være. Bergen seilte fort opp som aktuell kandidat, men de to som var fra DS-miljøt i Bergen påpekte at det var vanskelig for dem å si ja eller nei til at de kunne klare dette uten å ha sjekket med resten av miljøet først. Mitt inntrykk som menig medlem er at det ble vedtatt en sterk anbefaling om Bergen, men ikke noe diktat. Jeg har ikke krysskonferert med årsmøtereferatet i Citrophile før jeg skriver dette.

Når det gjelder lav/høy standard: Jeg synes hotellet i Vågå var et utmerket kompromiss hva angår standard (det aner meg at jeg da er mer på linje med diskusjonen på DS-forum, som jeg faktisk ikke har sett ennå). Sett i forhold til verkstedutgiftene mine er et par netter på hotell for småpenger å regne... :(
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Post by FrodeM »

[quote="RolandM"]Når det gjelder lav/høy standard: Jeg synes hotellet i Vågå var et utmerket kompromiss hva angår standard (det aner meg at jeg da er mer på linje med diskusjonen på DS-forum, som jeg faktisk ikke har sett ennå). Sett i forhold til verkstedutgiftene mine er et par netter på hotell for småpenger å regne... :([/quote]

Problemet i Bergen er vel at slike muligheter ikke eksisterer. Det har hittil sett ut til å bli enten hotell = dyrt eller vandrerhjem = ikke fullt så dyrt, men fortsatt ikke billig. Det er storbyarrangement, tross alt. Men vi har ennå et håp: Siste hotell skal levere "et meget godt" tilbud i neste uke, så jeg er i alle fall spent.

Mer følger.

Mvh.
Frode.
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

På CX-klubbens årsmøte ble ikke landstreffet neste år tatt opp i det hele tatt.
Dette
1) fordi tiden rant fra oss :? , vi måtte avslutte som snarest - DSistene skulle ha lokalet etter oss...
og 2) vi i CX sto for tur til å arrangere i 2009, og vi i styret gikk dermed ut fra at vi skulle stå for 2009-treffet i og med at vi ikke hadde hørt ytret ønske om noe annet, styret var i gang med å utrede treffstedalternativer...
På det påfølgende DS-årsmøtet et par minutter senere fikk vi høre at CX-klubben hadde tilbudt seg å la DS-klubben arrangere landstreffet 2009 hvis DS-klubben ønsket dette.
Tja... :shock: :roll: - hvis vi hadde blitt forespurt, ville vi selvfølgelig med glede overlate 2009-treffet til DSistene i og med 25 årsjubileum (og dessuten kan jo DS dette med å arrangere Landstreff, Vågå = godt eksempel :D ) Men nok av det, ikke mer sagt om den saken herfra!!
Vi lever i håpet om gode nyheter fra Berrrgenn, Festspill & tjohei.. :mrgreen:
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Post Reply