Teknisk dag, kulefylling AUTOVIE 11. oktober

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

Helge S wrote:Det kan også ligge an til at XM Klubben spanderer kaffe og noe å bite i. I den anledning trenger vi i så fall å vite litt mer om ca hvor mange som kommer på arrangementet.
Herlighetene står jo i kø her, kan ikke huske sist en lørdag i oktober kilte slik i nakkehårene :)

Hvor mange som kommer..? Øh - si det. I fjor var vi vel 8-10 innom Ø Larsen på Lambertseter, men her kan vi vel allerede telle flere. 30 biler? Ren gjetting, blir ikke overrasket om det blir flere; fylling av kuler bør trekke noen stivbeinte doninger :roll:
John
Posts: 55
Joined: Tue 02 Dec, 2003 04:29
Location: Trondheim

Post by John »

Robert wrote:Mulig å få fylling på SM den 11?
Ja, det er mulig så lenge det er noe resttrykk i de. DS/SM har samme nippel, dvs. 7 mm gjenger.

John
1951 Traction (prosjekt)
1952 Traction 15 Six
1972 DS (prosjekt)
1971 SM
1975 CX 2200
1983 Visa GT
1985 2CV6
1991 XM V6 24V
1995 XM 2.5 VSX Stasjonsvogn
2000 Xantia Activa Turbo
2008 C5 2.0 Exclusive Tourer
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: innspill

Post by RolandM »

tronde wrote:
Fredrik wrote:her kommer jo de gode forslagene som rust på rør. vi må plukke fram noen av delene og demontere på forhånd.

Datoen er jo også bestemt nå

11. OKTOBER på Autovie Lørenskog

Fredrik
Det ville vært interessant å få vite noe om hydraulikkrør med innlagt ståltråd.

http://forum.citroenakuten.com/viewtopic.php?t=47555

Image
Som det står et sted i tråden: De SKAL være der! :wink: Det vet en del av oss som har DS i hvert fall... 8)
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: innspill

Post by tronde »

RolandM wrote:
Som det står et sted i tråden: De SKAL være der! :wink: Det vet en del av oss som har DS i hvert fall... 8)
Ja, jeg har fått med meg det.
Men ikke hvorfor. Det virker ikke særlig kontrollerbart å strupe på den måten, synes nå jeg.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Program for teknisk dag 11/10-08

Post by mads »

Omsider litt mer detaljer om dagen:
Teknisk dag hos Autovie

I samarbeid med XM-klubben inviterer CX-klubben sine medlemmer til teknisk dag hos Citroën-forhandleren Autovie på Lørenskog lørdag 11/10-08 kl 10:00 - 15:00. Tema for dagen er gjennomgang av noen hydrauliske komponenter som høydekorrektør, akkumulatorventil, diravi og fylling av kuler. Vi får besøk fra Trondheim som fyller kuler til en hyggelig pris.

Vi tar også opp bestilling av fjærtopper til XM og alle typer kuler til netto-pris: 3900,- for fjær-topp og 700,- for kuler. Merk at dette er netto-pris, XM-deler er blitt skrekkelig dyre. Delene må betales til klubben før vi bestiller samlet hos Autovie. Skjema for bestilling fylles ut, se
http://folk.uio.no/mlomholt/bil/Autovie-bestilling.pdf

Autovie holder til i Kloppaveien 16, 1471 Lørenskog sammen med
Autonova, tidligere US møller. Butikken er åpen med mulighet for å se og prøvekjøre nye biler. Se også http://www.autovie.no/

Enkel bevertning og hyggelig stemning! Møt opp!
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Program for teknisk dag 11/10-08

Post by tronde »

mads wrote:
Vi tar også opp bestilling av fjærtopper til XM og alle typer kuler til netto-pris: 3900,- for fjær-topp og 700,- for kuler. Merk at dette er netto-pris, XM-deler er blitt skrekkelig dyre.
Vanligvis forstås nettopris som ex. MVA. Er det med eller uten?

Citroën selv oppgir 3 866,00 NOK ex. MVA for festene som en sammenlikning.
Fredrik
Posts: 271
Joined: Tue 04 Nov, 2003 19:19

Treff

Post by Fredrik »

Prisene er ink mva.

Mener utsalgspris pr dd er 4700. Prisen er rundet noen kroner opp, ja, men det er mest for å gi en rund pris, det er vel ikke å forvente at Autovie selger fjærtopper med tap heller....

gleder meg forresen til treffet, tror det blir bra.

hvis noen av en eller annen grunn skulle ønske å se under bilene sine, en slags teknisk sjekk, lar dette seg ordne om ikke pågangen på kulefylling blir enormt stor...

Fredrik
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

kan man fylle kulene på gsen også?

eller anbefales det utskiftning? lønnsomheten....
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
Fredrik
Posts: 271
Joined: Tue 04 Nov, 2003 19:19

kuler

Post by Fredrik »

Hvis kulene ikke er helt flate skal det kunne gå bra, men det finnes de her inne på forumet som vet mer om dette enn meg.

Fredrik
Hazard
Posts: 97
Joined: Thu 27 Sep, 2007 22:27
Location: Trysil

Post by Hazard »

Endelig skjer det noe en fri-lørdag!! (Og ikke alt for langt unna heller)Dette må jeg få med meg. Ikke at jeg kommer i hverken Cx eller Xm men en Xantia i nesten nybilstand. Kun 57000km.
Høres ut som en dag man kan lære mye interessant og treffe mange spennende folk og syne mange fine biler.
-83 Cx pallas delebil
-99 Xantia 2.0 Hdi
-85 Opel Monza 2,5i
-00 Opel Omega 2,2dti
+ Triumph, Mazda, Opel og Tempolett i varierende forfallent skikk
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Bilder og referat, takk!

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

trymgreg wrote:Bilder og referat, takk!mvh
..øhh.. Ja. Jeg følte meg litt som pop-stjerne i blitz-regnet under XM'en der jeg banna over bolten til reservehjulsbalja... En Xantia med beina i været, ellers bare XM'er. Ymse CX'er innom, alle holdt seg på bakken.

Jon og Pål-Inge fylte kuler i ett strekk fra start til slutt - en stor takk for innsatsen!!! Gjennomgang av hydrauliske komponenter ble det faktisk ikke tid til. Vi får ta med kassa en annen gang, det var mange spørsmål og stor interesse for innholdet.

Masse folk innom, ingen vet hvor mange, godt over 50 vil jeg tro. En pose kaffe og en dunk med vaffelrøre gikk med. Og alle syn det var en fin dag i fine lokaler :D :D
Ztil
Posts: 54
Joined: Thu 29 May, 2008 10:12

Post by Ztil »

trymgreg wrote:Bilder og referat, takk!

mvh
Jeg ankom like før 11,men da var "fyllegutta" allerede godt i gang.
Tenkte kanskje at de skulle starte med en LHM-andakt eller no', men neida det var visst bare rett opp på bukk. Var en fin dag med mulighet til å se flere flotte biler. Fikk en tur i en V6.24 :lol: , men fikk "nei" på spørsmål om C6'en.. XM var forøvrig i klart overtall :lol: .
Har lagt ut noen bilder:
http://picasaweb.google.no/palestil/AutovieFyllekule#
XM V6 Excl. s2 Musketier
Post Reply