(Auto.de) Bastard selges.

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

(Auto.de) Bastard selges.

Post by jonsto »

http://www.auto.de/product/showoffer/id ... earchorder Dette må være en ekte bastard? Den har da vitterlig TRS interiør. Men ser ut som om det er GTI motor. Men med 240.000 på meteret og priset til 11.500 Euro så begynner jeg og øyne håp for at det snart begynner å lønne seg å sette i stand CXer, selv med en del arnbeid. :wink: :roll: :D
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

Det er det jeg sier. Du sitter på en gullgruve :wink: ...

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

kjetil wrote:Det er det jeg sier. Du sitter på en gullgruve :wink: ...

Kjetil S
Ja, 40x115.000= :shock: :D
TransMedia Int.
Posts: 106
Joined: Fri 29 Dec, 2006 00:53
Location: Skiptvet

Post by TransMedia Int. »

Er nok bare en Croisette med nye merker... de på koffertlokket sitter for langt inn mot midten tror jeg. Og GTi har 4xel. + speil, mens den der har man.speil og 2xel, akkurat som Croisetten. Og med Erstzulassung 08/88 kan vel også datoen stemme?
CX22TRS VIP
Citroënminner: CX20 Athena, CX22TRS VIP, CX24IE Pallas C-matic, CX25TRI, CX25GTiT, CX25 Prestige, CX25D Limo, CX20RE, BX19GTi, BX19GTi, BX19GT, BX16TRS, BX16TRS Auto, GSA, GSA Pallas, AX14TRS, ZX14, XM20, Jumper19, Jumper25
Finnemann
Posts: 416
Joined: Mon 22 Mar, 2004 20:20
Location: "Værdens navle"Rogaland

Post by Finnemann »

Er det noe og lure på kode på innerskjærm forteller når den er produsert .hvorfor lure så mye når svaret nesten er der
Man trenger ikke være idiot for og elske CITROEN men det hjelper
TransMedia Int.
Posts: 106
Joined: Fri 29 Dec, 2006 00:53
Location: Skiptvet

Post by TransMedia Int. »

Finnemann wrote:Er det noe og lure på kode på innerskjærm forteller når den er produsert .hvorfor lure så mye når svaret nesten er der
Når den er laget, forteller ikke nødvendigvis hvilken modell det er... men siden den også mangler tåkelys, står jeg på Croisette og en eier med noe mindreverdighetskomplekser overfor eiere av genuine GTi'er... :wink:
CX22TRS VIP
Citroënminner: CX20 Athena, CX22TRS VIP, CX24IE Pallas C-matic, CX25TRI, CX25GTiT, CX25 Prestige, CX25D Limo, CX20RE, BX19GTi, BX19GTi, BX19GT, BX16TRS, BX16TRS Auto, GSA, GSA Pallas, AX14TRS, ZX14, XM20, Jumper19, Jumper25
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Til Croisette å være er det mye som ikke stemmer. Croisette ble levert med helt andre seter og dørtrekk samt sort plast i dasjbord og konsoll. Sidelistene på Croisette har den unike gråfargen som ikke finnes her, og pinstripen som bare Croisette har, er der ikke. Croisette har heller ikke plastlista nederst på bakluka. Croisette merket på C stolpen mangler.

Derimot stemmer det meste med TRS, bortsatt fra motor og merke på C stolpen.
TransMedia Int.
Posts: 106
Joined: Fri 29 Dec, 2006 00:53
Location: Skiptvet

Post by TransMedia Int. »

Croisette ble levert med helt andre seter og dørtrekk samt sort plast i dasjbord og konsoll
Regner med du mener setetrekk da? Det var vel mer fluffy stofftrekk på dem enn i TRS?
Ang listverk og emblemer er vel ikke dette allverdens å sette på/bytte ut i etterkant, likeledes C-stolpelista...
CX22TRS VIP
Citroënminner: CX20 Athena, CX22TRS VIP, CX24IE Pallas C-matic, CX25TRI, CX25GTiT, CX25 Prestige, CX25D Limo, CX20RE, BX19GTi, BX19GTi, BX19GT, BX16TRS, BX16TRS Auto, GSA, GSA Pallas, AX14TRS, ZX14, XM20, Jumper19, Jumper25
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Nå er ikke jeg noen reser på hva de forskjellige bilene ble levert som/med i de forskjellige land. Jeg har tre Croisetter i mitt eie og alle har det samme interiøret og dørsidene. Av grå velur. Så i stedet for å tro at det er skiftet et komplett interiør pluss omlakering (event. fjærning av tapestripe) av en Croisette så heller jeg nok heller til at det er en TRS med GTI motor. Sidelistene måtte jo også være skiftet, men det hadde vært en kurant sak i forbindelse med en omlakering. Skiltet i C stolpen er bare limet inn med dobbelytsidig tape. Så å sette på det på en TRS er heller ikke noe problem. Vet ikke om Croisetten ble levert med tåkelys, men den jeg ser til daglig har i alle fall det. Men på TRSen er det vel ekstrautstyr. Denne har dobble frontlykter, men ledningsopplegget til det ligger klart i TRSen også.
Men er det en ombygd TRS så synes jeg prisen har et 1 tall for mye. :wink: :D
Mvh
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

TransMedia Int. wrote: Regner med du mener setetrekk da?
GTI/Croisette setene er like bortsett fra stoffet. GTI har fiskebensmønster mens Croisette er mørk grå. GTI/Croisette seter har mer sidestøtte og er i så måte mer sportslig enn de setene som finnes i TRI/TRS/TRD/RD/RE/TRE/RS. Dessuten er det bare GTI som har den brede nakkestøtten med "hull" i nakken. Croisette har mørkegrå nakkestøtte lik den som finnes på de andre modellene. Sånn sett har nakkestøtten riktig form i.f.t. Croisette men ikke GTI. GTI/Croisette skal også ha nakkestøtte på bakseter. GTI 86-87 har stålfarget pyntelist på dørtrekk, 88-89 har sortlakkert. Treimitasjon hører ikke hjemme på GTI.
TransMedia Int.
Posts: 106
Joined: Fri 29 Dec, 2006 00:53
Location: Skiptvet

Post by TransMedia Int. »

Har sendt selger en mail, så finner vi kanskje ut av det. :wink: En-eiers bil med full servicehistorie iflg. salgssjappa, så noe doks må jo finnes...

Er definitivt ingen GTi nei, og nok neppe noen Croisette heller nei. Interiøret er for komplett TRS til å være en tilfeldighet.
Mye jobb å sette inn AC i en CX som ikke har dette originalt?
CX22TRS VIP
Citroënminner: CX20 Athena, CX22TRS VIP, CX24IE Pallas C-matic, CX25TRI, CX25GTiT, CX25 Prestige, CX25D Limo, CX20RE, BX19GTi, BX19GTi, BX19GT, BX16TRS, BX16TRS Auto, GSA, GSA Pallas, AX14TRS, ZX14, XM20, Jumper19, Jumper25
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

TransMedia Int. wrote: Mye jobb å sette inn AC i en CX som ikke har dette originalt?
Har ikke gjort det selv, men jeg har demontert en bil med AC. Hele varmeapparatkonsollen må byttes og det er ikke lite jobb akkurat. Der kompressoren sitter må det også bygges om, det vil si HP pumpa må flyttes. I tillegg er det en del andre ting som byttes. Tror ikke det er en umulig jobb, men mye arbeid er det. Har man en delebil med komplett fungerende AC er det den beste løsningen. Anbefaler å lese følgende link før man setter igang med ombygging. Jerker Lindborg er av de få som har tatt jobben og dokumentert den på sin hjemmeside:

http://www.geocities.com/cmifairlight/Citroen_CX.html
Fredrik
Posts: 271
Joined: Tue 04 Nov, 2003 19:19

GTI

Post by Fredrik »

Eller så kan det jo være en av mange mange GTi'er som er levert med dette interiøret. Har selv mekket på en slik bil i norge, den hadde blått type TRS interiør. Men det er riktig at nesten alle GTIer ble levert med VIP interiør i Norge.

dessuten er vel croisette stolene lik som TRS og de andre bare med et stoff som i struktur ligner på VIP stoffet, er ikke det riktig Jon?

Fredrik
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: GTI

Post by jonsto »

Fredrik wrote: dessuten er vel croisette stolene lik som TRS og de andre bare med et stoff som i struktur ligner på VIP stoffet, er ikke det riktig Jon?

Fredrik
Stoffet i Croisettestolene har jeg kun sett i Croisetten av CX. Det er lysgrå velur. Nå er Croisetten vår bortlånt til datteren så den befinner seg på Sunndalsøra slik at jeg ikke får tatt et bilde.
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Dette er jo samme stoffet som Break TRD Turbo2 , jeg har ikke sett det i en Berline før i det hele tatt. Men baksetet fra break passer jo ikke der :wink: , så jeg tror nok bilen er slik , skal være slik, og har alltid vært slik...
har masse Citroèn:-)
Post Reply