Medlemmskontingenten

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Medlemmskontingenten

Post by knut »

Klubben har sluttet å sende ut innbetalingsgiroer for medlemmsskap i CX-klubben. Har klubben mistet medlemmer ved nyordningen og i tilfelle hvor mange?
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Re: Medlemmskontingenten

Post by Citroencx »

knut wrote:Klubben har sluttet å sende ut innbetalingsgiroer for medlemmsskap i CX-klubben. Har klubben mistet medlemmer ved nyordningen og i tilfelle hvor mange?
Jeg har alltid betalt i god tid - men ikke i år.
Men jeg har alltid også fått en eller 2 purringer selv om jeg har betalt i Desember året før. :)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

!

I skrivende stund har 27 betalt kontingent for 2009. Det er 73 e-postadresser i listen med medlemmer tilbake til 2006. Det er plass til mange flere i begge kategorier. Hurtigkula i fjor var et forsøk med papir i posten, men det ser ut til at papiret må ligne mer på en gul giro.

I helgen sendte jeg e-post til tidligere medlemmer som ikke har betalt. Ut over å minne om kontingenten er poenget å begrense utgiftene til å sende post. I fjor sendte vi hurtgkule til alle som hadde vært medlem tilbake til 2006 i håp om å få innmeldinger. Det kom noen, men det kostet 1200,- i porto. Defor prøver vi å få inn flest mulig e-postadresser og medlemmer før vi tyr til papir og porto.

Vi trenger nettsider med adgangsbegrensning for å legge lister med flere opplysninger om hver enkelt, f.eks e-postadresse uten at det spres til hele verden. Når det er på plass kan hver enkelt selv se om de er riktig registrert, hvor og om Citrophile sendes, etc. Det skal visst nærme seg...

Er det betalende medlemmer som får gjentatte påminnelser er det en svikt, gi beskjed til vedkommen som sender påminnelsen. Jeg vil tro det er meg eller Trym. Merk det jeg skriver under "Om navn på medlem ved betaling".

Under er e-posten jeg sendte:

Date: Sat, 31 Jan 2009 21:05:13 +0100 (CET)
From: Mads Lomholt
To: undisclosed-recipients: ;
Hei!

Du er en av de som har vært medlem i Norsk CX klubb de siste årene, men ikke registrert med betalt kontingent for 2009 pr 31/1-09. Vi
håper du vil være medlem i år og betaler kontingent til konto 9710.47.53780

Kr 400,- inklusiv bladet Citrophile http://www.citrophile.no/

Kr 250,- uten bladet Citrophile

Norsk CX Klubb
Hoslekroken 11
1362 Hosle

Husk å oppgi navn på medlem og postadresse hvis den er endret!

Om navn på medlem ved betaling: Noen betaler kontingent fra en konto som ikke tilhører medlemmet det betales for, andre betaler fra
konto som ikke er registrert med navn. I slike tilfeller må navn på medlem oppgis for at vi skal vite hvem som skal være medlem.

Utdrag av opplysningene i medlemsregisteret legges på klubbens nettsider http://www.citroencx.no/ blant annet for at du kan finne
eventuelle andre medlemmer der du bor. På nettsidene finnes også mer informasjon om klubben og kommende aktiviteter. Neste sesong nærmer
seg så meld deg inn og bli med! Mvh,


Mads Lomholt/CXklubben
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Post by BEO »

Den mailen har ikke jeg fått, og e-postadressen min ligger på profilen min, så det var da merkelig......
Men nå har jeg jo solgt CX'en, så det kan være at jeg nøyer meg med medlemskap i DS/ID-klubben i år....... :D
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

BEO wrote:Den mailen har ikke jeg fått, og e-postadressen min ligger på profilen min, så det var da merkelig......
Brukere på forum og medlemmer i CXklubben er ikke nødvendigvis de samme. Og ja; jeg har kontaktet admin på forum med spørsmål om å samle e-postadressene registrert her og sende tilsvarende henvendelse. Noe støy vil det bli så lenge registrert på forum og medlemm i klubben ikke henger sammen. OK, noen er smarte nok til å bruke navn og samme e-postadresse her og der. 8) Beste hilsen,

mads
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Post by BEO »

Ja, for min del har jeg bare én epostadresse, berneol[@]online.no og jeg betalte vitterlig medlemskontingenten i 2008, så det er meg fortsatt et mysterium hvorfor jeg ikke har fått noen mail. Riktignok skiftet jeg epostadresse i høst i forbindelse med ny leverandør, men melding om adresseendring gikk jo i øst og vest, så det kan ikke være forklaringen hvis da ikke noen overser slike adresseendringsmeldinger. Og det er det vel ingen som gjør? :oops:
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

du burde ta bort den mail adressen, spam er på vei, eg har lært den sure leksa
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Post by knut »

Er fortsatt nysgjerrig på om medlemmstallet har minket etter den nye ordningen. Det er jo ikke alle som bruker internett sjølv om de som lever i internettverdenen trur at alle er som dem. Var det ikke mulig med en giroblankett som innlegg i CITROFILE til CX-klubbmedlemmene?
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

viewtopic.php?t=4050

Gjelder denne infoen enda eller?

Dersom det er nye tall bør denne endres. Slik at en kan gå inn her å printe ut en giro;-))
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Jeg tror nok at klubben bør gjeninnføre ordningen med å sende ut giro som mail m/frimerke og menneske i uniform.

Dette av to grunner: En mail er svært lett å overse/ignorere. Et brev i posten med en giro (og gjerne et medlemskort....) er en langt mer personlig måte å henvende seg til medlemmene på.

OK det koster noen kroner i porto, men jeg tror det er verdt det. Det er ikke halvparten så moderne som mail (uten frimerke...), men langt mer personlig. Om en klarer å koordinere litt, hva med å kombinere det med utsendelse av f. eks. årsmøtepapirer eller annen info?

Om en absolutt skal være så moderne i en klubb som driver med gamle ting, ta det heller helt ut og tilby avtalegiro eller efaktura. Sikkert dyrt, men enda mer moderne....

Jeg tror de fleste oppfatter dagens ordning som svært lite trivelig og ønsker en endring. Jeg tror også at det gjør at vi mister medlemmer.



Med hilsen - og ønske om at styret revurderer praksis til neste år....


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

Citrusen wrote:viewtopic.php?t=4050

Gjelder denne infoen enda eller?

Dersom det er nye tall bør denne endres. Slik at en kan gå inn her å printe ut en giro;-))
Informasjone her er feil, også da den ble oppdatert 10/8-08. Kontingent fastsettes på årsmøte. Jeg får ikke endret det, har sendt PM. Dette burde være et enkelt eksempel på hvor for forum ikke er klubben som taler/informerer. Kall det gjerne offisiell informasjon, jeg syns det høres litt pompøst ut.

Det er også lenker til klubbens sider og der finnes (offisiell?!) informasjon om klubben, bl.a satser for kontingent og en giro som kan skrives ut
Last edited by mads on Wed 04 Feb, 2009 16:46, edited 1 time in total.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

n10516 wrote:Jeg tror de fleste oppfatter dagens ordning som svært lite trivelig og ønsker en endring. Jeg tror også at det gjør at vi mister medlemmer.

Med hilsen - og ønske om at styret revurderer praksis til neste år....
Vidar
Det blir ikke til neste, men i år. Knut har helt rett; antall medlemmer er/var 2006/130, 2007/155, 2008/108 og så langt 27 i 2009.

Ellers er jeg veldig enig i det du skriver her. Som jeg skrev over prøver vi å redusere utgiftene ved førs å mase gjennom "gratis" kanaler som e-post og forum. Deretter kommer papir til resten vi håper å få med.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Citrusen wrote:viewtopic.php?t=4050

Gjelder denne infoen enda eller?

Dersom det er nye tall bør denne endres. Slik at en kan gå inn her å printe ut en giro;-))
den er nå endret.
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Jeg har i hvert fall betalt, så da er man oppe i 28. :-)

Det skader jo ikke med en vennlig mail ca i slutten av desember hvis man vil ha tidlige innbetalinger. Hvem husker slikt om det ikke kommer i posten eller på annet vis?
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
jank
Posts: 324
Joined: Mon 21 Jun, 2004 14:32
Location: Sykkylven

Post by jank »

Da har en til betalt.
Post Reply