Enda en.....

Her kan du finne andre biler til salgs(fortrinnsvis Citroen da)

Moderator: moderator

Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Enda en.....

Post by Børre »

.....Tagora!
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19417618
Ser veldig pen ut. Robert.....? :wink:
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
took
Posts: 27
Joined: Tue 22 Aug, 2006 10:28
Location: Oslo

Re: Enda en.....

Post by took »

Er nok den samme.. Erindrer at prisen var noe lavere forrige gang? :-). Kan jo være at der er gjort en del med den siden den gang da.. Ser bra ut da, ser ut til å ha berget for de helt store rustangrepene ihvertfall, var jo det som var det største problemet på disse... Kul bil..
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Enda en.....

Post by gopp »

Det er den samme ja.

Bjarne driver med kjøp og salg av bil, og selv om det mest går i "melk og brød biler", har han sansen for det litt mer uvanlige. Trolig gjør han noen få kroner på denne også, selv om det sikkert var bedre butikk i Corollaen han akkurat solgte. Kjenner jeg Bjarne rett, har han gått over bilen, slik at alt er i orden og han vet hva han selger, polert og renset den, og hatt noen hyggelige turer med bilen. Jeg hadde ikke vært betenkt med å handle bil fra ham, og det faktum at han sjelden har bilene liggende lenge til salgs beviser at prisen som regel er rett :)
Gopp
-----------------
Har no' CX
took
Posts: 27
Joined: Tue 22 Aug, 2006 10:28
Location: Oslo

Re: Enda en.....

Post by took »

jada, jada.. Mente ikke noe negativt vedr pris på bilen, mer at det er samme bil .. Mer riktig pris på bilen nå kanskje, syntes den var litt i billigste laget forrige gang.. Skulle gjerne kjøpt den selv jeg, hadde det ikke vært for at jeg allerede har en stående :D Håper denne kommer til noen som tar vare på den da, ikke mange igjen av disse nå..
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Enda en.....

Post by jonsto »

Mangler jo nesten bare grønn olje. :wink: :D
Fin var den i alle fall.
Mvh
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Enda en.....

Post by Black Lemon »

Nydelig interiør i denne, men eksteriørmessig er det rart å se hvordan tiden har løpt fra Tagora. Tenk at CX kom på markedet 8 år før denne. Det skulle man ikke tro.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
asn
Posts: 43
Joined: Sun 26 Nov, 2006 15:28

Re: Enda en.....

Post by asn »

Black Lemon wrote:Nydelig interiør i denne, men eksteriørmessig er det rart å se hvordan tiden har løpt fra Tagora. Tenk at CX kom på markedet 8 år før denne. Det skulle man ikke tro.

Her må jeg si meg uenig,
designmessig var Tagora i mine øyne mye mere "rett" designmessig i sin tid, mens CX er vakker og klassisk og tidløs - der Tagora fanger nuet.
Litt sent ute var den jo med "vedge" linjene sine, men på tross av at bilen føles håpløst umoderne i dag er den vesentlig lettere og se hvilken epoke den er fra.
Tagora er for meg deilig, på en litt ekkel måte.
Sexy bil!
love is a delicate spirit that loses its essence under scrutiny - i don´t really care -
http://autoshite.com
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Enda en.....

Post by Black Lemon »

Her må jeg si meg uenig,
designmessig var Tagora i mine øyne mye mere "rett" designmessig i sin tid, mens CX er vakker og klassisk og tidløs - der Tagora fanger nuet.
Litt sent ute var den jo med "vedge" linjene sine, men på tross av at bilen føles håpløst umoderne i dag er den vesentlig lettere og se hvilken epoke den er fra.
Tagora er for meg deilig, på en litt ekkel måte.
Sexy bil!
Jeg må innrømme at du har et godt poeng her. Jeg husker jo godt da Tagora ble introdusert og jeg husker jeg likte den. Spesielt den sjeldne SX-utgaven med V6-motor. Den som imidlertid slo meg når jeg så annonsen var hvor ekstremt tidslåst 80-tallsdesignen var. Men det gjaldt jo musikken fra den tiden også. Man ser jo i dag at 70-tallsmusikken, 70-tallsmoten etc. står seg mye bedre enn det tilsvarende fra 80-tallet, men dette kan jo endre seg om 10 år.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Enda en.....

Post by pål »

Man ser jo i dag at 70-tallsmusikken, 70-tallsmoten etc.
?? Hvordan ser du det? Eller er det mer en personlig opplevelse? Mener ganske bestemt at det er minst like mye musikk fra 80 som fra 70 på radio om dagen. Å hvor er slengbuksene :D :wink:
har masse Citroèn:-)
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Enda en.....

Post by gopp »

Black Lemon wrote:
Man ser jo i dag at 70-tallsmusikken, 70-tallsmoten etc. står seg mye bedre enn det tilsvarende fra 80-tallet, men dette kan jo endre seg om 10 år.
Du vet dette er veldig avslørende Black Lemon? Det er helt klart at du var ung på 70-tallet, og selv om man ikke sier det, så tenker man "alt var bedre når jeg var ung" :)
Nå er jeg ikke så veldig mye yngre enn deg, og må si meg veldig enig ;)

Jeg er også enig med Aksel her. Tagora er veldig typisk for sin tid, og har et godt design.
CX er mye mer tidløs, og hadde kunne gått for å være et helt moderne design om den hadde den fulgt en utvikling i forhold til detaljer man forventer på biler i dag, slik som vindsus, støydemping, "feeling" når dørene lukkes, motorer med mindre forbruk, og andre mindre elementer som innovasjon har gitt de siste 30 årene. Tagora er 80-talls, CX er "forever young" ;)

Hva med CX "Activa" og en 2.2 HDI? Da hadde den vært klar for nye 30 år på veien.
Gopp
-----------------
Har no' CX
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Enda en.....

Post by RolandM »

CX er sånn sett "haute couture" igjen - se bare på eksempelvis Audi A5 Sportback, Passat CC ellerhvadennåheter, og andre store sedaner som forsøker å bevare noe av GT-følelsen, til kun moderat ulempe for plassforholdene.

CX burde vært "relansert" for fem år siden med dieselhybrid, Superb-bakluke og firehjulsstyring samt siste versjon av Activa-fjæringen, samt et interiør (dashbord etc.) som bygger videre på fleksibiliteten og komforten fra C4 Picasso, men noe ryddigere. Det utvendige designet tåler fint oppdatering. C6 er et godt forsøk, men den blir for stor og tung. De opprinnelige CX-målene er relativt ideelle - tilsvarer vel i 2009-mål størrelsen på en 80-talls BX, altså passe stor til en ganske stor kundegruppe med ulike behov - alt fra GTi til familiebil.

Tagora var vel også litt for stor, litt for sent?
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Enda en.....

Post by tronde »

RolandM wrote:
Tagora var vel også litt for stor, litt for sent?
Nå var det meste for sent for Talbot da Tagora dukket opp...
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Enda en.....

Post by Black Lemon »

Du vet dette er veldig avslørende Black Lemon? Det er helt klart at du var ung på 70-tallet, og selv om man ikke sier det, så tenker man "alt var bedre når jeg var ung"
Godt poeng, men jeg skal være ærlig nok til å innrømme at ikke alt var bedre da jeg var ung. Sur nedbør er et eksempel. På 1970-tallet trodde vi at snøen var hvit, mens den egentlig var grå. I dag er den hvit og sur nedbør er (nesten) en saga blott. Når sant skal sies, er vel også bilene i dag langt bedre enn de var på 1970-tallet og det skulle vel også bare mangle. Ser man bort fra de sinnsyke avgiftene i Norge, er vel dagens biler høyteknologi til lavpris. Men det er rart med det, selv om man er klar over dette, driver noen idioter som nekter å innse at verden går fremover fortsatt rundt og kjører Citroën CX.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Enda en.....

Post by pål »

Men det er rart med det, selv om man er klar over dette, driver noen idioter som nekter å innse at verden går fremover fortsatt rundt og kjører Citroën CX.
Og 2.grads idiotene driver å kjøper på seg fler og fler :lol: :lol: :lol:
har masse Citroèn:-)
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Enda en.....

Post by Black Lemon »

Og 2.grads idiotene driver å kjøper på seg fler og fler
Og så er myndighetene mer opptatt av svineinfluensa når man har en så alvorlig epidemi blant folket.

Jeg er forøvrig full av abstinens nå da jeg ikke har kjørt CX på over en uke. Etter gule pære-aksjonen ble det blåst litt mye sot av pluggene med det resultat at det fremre eksosrøret sa takk for seg. Nå venter jeg på et nytt og må i mellomtiden nøye meg med apostlenes hester, sykkel og XM.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
Post Reply