Alfa Romeo GTV6 1986

Her kan du finne andre biler til salgs(fortrinnsvis Citroen da)

Moderator: moderator

Post Reply
asn
Posts: 43
Joined: Sun 26 Nov, 2006 15:28

Alfa Romeo GTV6 1986

Post by asn »

Ettersom jeg selv har både CX og DS våger jeg meg til og sjekke interessen for en annen entusiastbil her inne, det kan jo være andre som har interesser på kryss av meker, land og segmenter?

Som enkelte kanskje har fått med seg har to biler byttet hender - ut gikk 3200GT i innbytte kom en 1986 GTV6.

Jeg har nå rattet rundt noen hundre mil i den og er stadig like glad.
116 bilene fra Alfa er rett ut fantastiske og kjøre!
Så basic sportslig og underholdene, så levende og rampete.

Har begynnt og sette mer og mere pris på litt mere motorsvake biler man vikelig kan få brukt, tømme girene og nyte sangen av en herlig motor som koser seg, uten at man av den grunn havner bak lås og slå om man skulle bli knepet.

Etter at jeg fikk bilen har jeg gått i gjennom det meste og notert meg hva som bør gjøres for og få bilen slik jeg selv vil ha den, det meste er småting, men detaljer som gir helheten.
men - ettersom jeg selv trolig forsvinner ut av landet i gjenn like etter jul her jeg vel i grunn konkludert med at jeg skal selge noen biler, om mulig.

Det vil si at jeg latt GTV6´n gå as is, med nyskiftet reg.reim, samt en storservice med alle væsker utført en av de nermeste dagene.

Jeg har en fin perm med dokumentasjon på bilen som følger med,
Bilen har ikke gått mere enn knappe 80.000km siden ny, den har vert avskiltet og lagret fra 93 til 05 for så og bli hentet ut og struket opp.

Det er montert sintere kammer, CSC grenrør og mellompotte mens Stebro står for den siste biten, dette gir en helt fantastisk lyd, intet mindre.
Carrozzeria finjusterte motor og tok "EU" på den i fjor.

Styringen er nylig overhalt og konvertert til 2.1 omdr. lock-to-lock, noe som er utrolig morsomt på svingete vei, jeg har også kjørt en del i sentrum´s gatene med den, null stress om man holder øye med fortauskanter og tobente skjønnheter med vakre hekkparti.

Nye endeledd, nye foringer i bakstilling, caster samt oppheng til mellomaksel.
30mm stabstag med Uniballs fremme, 25mm stabstag bak.
MT senkefjærer med Koni bak og Bilstein fremme.

Nye Keskin felger med Dunlop SP9000 for under 300 mil siden.

Nye skiver, klosser - samt caliptere bak og en haug med andre som og store forbedringer eller reperasjoner.

Interiøret er sort velour og utrolig vellholdt, så og si uten anntydning til slitasje.

Bilen er stiv og sportslig, uten og være ubehagelig, rampete uten og være slitsom. Jeg kjører´n nesten hver dag det er vær til det. . .
Legger den ut på div. forum nå, og på Finn når jeg har fått knipset noen bedre bilder av bilens tilstand.

80.000kr koster det og bli eier av godbiten, som kan være leveringsklar før uken er omme.
Kontakt meg på ni fem null to null seks fire fem, eller på pm her om prøvekjøring, dekksparking eller skjitsnakk er av interesse.


Image
love is a delicate spirit that loses its essence under scrutiny - i don´t really care -
http://autoshite.com
asn
Posts: 43
Joined: Sun 26 Nov, 2006 15:28

Re: Alfa Romeo GTV6 1986

Post by asn »

I grunn glad den enda ikke er solgt, hadde en herlig runde på favorittveien i går - seriøst underholdende bil, og vakre linjer.
Men, syv biler er ett par for mye - så noe må desverre gå.
Tar regreim og alle væsker på den til uken, men setter den ikke inn før jeg må - enda flere uker med godvær og svingete veier :D


Image
love is a delicate spirit that loses its essence under scrutiny - i don´t really care -
http://autoshite.com
asn
Posts: 43
Joined: Sun 26 Nov, 2006 15:28

Re: Alfa Romeo GTV6 1986

Post by asn »

love is a delicate spirit that loses its essence under scrutiny - i don´t really care -
http://autoshite.com
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Alfa Romeo GTV6 1986

Post by mads »

..døh.. Ut av skapet! Du har "tatt en Stian"; Krabba inn i en skaktiva og nå vil du ikke ut igjen :lol: Kun for å gli rundt i en TRI, da. Kan skjønne Alfa'n blir litt stumpete da 8) Tut-tut
asn
Posts: 43
Joined: Sun 26 Nov, 2006 15:28

Re: Alfa Romeo GTV6 1986

Post by asn »

mads wrote:..døh.. Ut av skapet! Du har "tatt en Stian"; Krabba inn i en skaktiva og nå vil du ikke ut igjen :lol: Kun for å gli rundt i en TRI, da. Kan skjønne Alfa'n blir litt stumpete da 8) Tut-tut

TRIIDXM :wink:
Hadde de to "ingeniörene" oppom her i kveld, men de viste større interesse for kvikklunsj og kaffe enn LHM og Bilstein :wink:
love is a delicate spirit that loses its essence under scrutiny - i don´t really care -
http://autoshite.com
Post Reply