Skambillig `84 Prestige? [blocket]

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Skambillig `84 Prestige? [blocket]

Post by gopp »

BEO wrote:
gopp wrote:Jeg tror dette er en god kandidat til alternativ fortolling.
Nå tenkte ikke jeg på alternativ fortolling med det jeg skrev. Men det finnes jo en annen mulighet for å få nyere biler fortollet etter 30-års-regelen via en anbefaling fra LMK om at dette gjelder "motorhistorisk interessante" biler. Det fortolles vanligvis 4-5 biler årlig etter denne regelen.
Og dermed altså til Göran W - i en slik sammenheng spiller det ikke noen rolle at det er en Prestige serie 1 - pr. definisjon er det en CX. Og de er tross alt ikke så sjeldne her i landet at denne muligheten er åpen - tror jeg.
Og forresten er jo CX-klubben fremdeles ikke medlemmer i LMK.
Det er riktig, og jeg misforsto ikke det du skrev. Jeg mener den ikke er så uvanlig at den kommer inn i kategorien hvor LMK anbefaller å bruke 30 års-regelen, men at grunnlaget for prissetting av bilen i Norge er så lite, og bilen såpass spesiell, at alternativ fortolling er å anbefale.
Gopp
-----------------
Har no' CX
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Skambillig `84 Prestige? [blocket]

Post by BEO »

Nettopp, gopp, og da er vi jo faktisk ganske enige!
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Skambillig `84 Prestige? [blocket]

Post by jonsto »

Skal se om jeg får tak i prestige1. Mener han tok inn sin på den måten.
Mvh
Prestige1
Posts: 93
Joined: Mon 07 Apr, 2008 09:29
Location: Grøa

Re: Skambillig `84 Prestige? [blocket]

Post by Prestige1 »

Her er jeg.

Jeg har krevd alternativ behandling av fortolling. Skilt har vært på bilen i over en måned nå, men jeg har ikke fått regning på på avgiften. Jeg bruker en bekjent som har kredit hos tollvesenet (bilforhandler), slik at regning kommer når den kommer. Og jeg vet ikke i skrivende stund hva jeg kommer til å måtte betale. Dette er Staten på sitt beste. Når du krever alternativ behandling, er det slik at bordet fanger. Ingen angrefrist her, nei. Ingen kan på forhånd engang antyde hva festen koster.

Når jeg vet noe om hva jeg skal betale, vil jeg meddele det her på siden. Angående den i Sverige, vil jeg bare stemme i løp og kjøp! Den bli i alle fall billigere enn min Prestige 1983 25.

Jeg kjører forøvrig med den til Finnmark i sommer. Jeg gleder meg enormt til å flyte avgårde på svenske veier (45an).

God sommer!
Har vært i Finnmark med Break og Prestige
Break 87 20, Prestige 83 25 automat og C6 09 3.0 diesel 240 (konebil)
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Re: Skambillig `84 Prestige? [blocket]

Post by ingkogni2 »

Prestige1 wrote:Her er jeg.

Jeg har krevd alternativ behandling av fortolling. Skilt har vært på bilen i over en måned nå, men jeg har ikke fått regning på på avgiften. Jeg bruker en bekjent som har kredit hos tollvesenet (bilforhandler), slik at regning kommer når den kommer. Og jeg vet ikke i skrivende stund hva jeg kommer til å måtte betale. Dette er Staten på sitt beste. Når du krever alternativ behandling, er det slik at bordet fanger. Ingen angrefrist her, nei. Ingen kan på forhånd engang antyde hva festen koster.

Når jeg vet noe om hva jeg skal betale, vil jeg meddele det her på siden. Angående den i Sverige, vil jeg bare stemme i løp og kjøp! Den bli i alle fall billigere enn min Prestige 1983 25.

Jeg kjører forøvrig med den til Finnmark i sommer. Jeg gleder meg enormt til å flyte avgårde på svenske veier (45an).

God sommer!
Å flyte avgårde på svenske veier er konge. Kjørte selv 85 T1 gjennom sverige til treffet på Kongsberg i Mai (E10, E4 og E20/E18). Hører folk sier det er langt mellom bensinstasjoner på 45'an når du kommer litt oppover... OG... Om du skulle befinne deg i Målselv, så må du si fra, så tar vi et mini-CX-treff :D ... Gjelder forøvrig alle i både CX og DS/ID etc...

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Re: Skambillig `84 Prestige? [blocket]

Post by trymgreg »

Göran W wrote: Hur många Prestige serie 1 finns i Norge?????
Tror det er rundt 20 stk. s1 Prestige i Norge.
I 2007 var det 29 Prestiger i landet, av disse vil jeg tro det er de 8 s2 som ble solgt ny i Norge + 2-3 stk. s2 (10-11) som er blitt importert i ettertid.
Det er vel også importert 2-3 s1 etter 2007 (bla Prestige1 og jamag her på forumet).

Så jeg vil tro det totale antallet idag er ca. 32 prestiger totalt i Norge.

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
Post Reply