Jeg vil prøve en GTI Turbo2

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Jeg vil prøve en GTI Turbo2

Post by Citroencx »

Noen som kunne tenke seg å bidra?

Jeg skal selvsagt bare prøve pådraget under kontrollerte forhold men det kunne vært morsomt kjenne draget på de der. Had bare kjørt Gti og 2.0 og diesel turbo1. Men alle lovord om moment og kraft i denne MÅ jeg bare prøve. Kanskje jeg hiver meg på GTi bølgen....

Så om noen kunne avse 20 minutter en dag og som våger å ha meg som kaptein under kyndig losing og kontroll av eieren selvsagt, i co-pilot setet, så hadde det vært fint.
Mine ambisjoner er å kjøre lovelig. :) (omtrent)
Og jeg er snill mot alle CXer.
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Post by seggan »

Det er greit...du kan få prøve min...kom til Stjørdal :lol: :D :lol:
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
vegardb
Posts: 59
Joined: Tue 07 Feb, 2006 19:30
Location: Bodø

Post by vegardb »

Kom til Bodø -
Så får du prøve både topmmodell av CX og DS :D
Vegard
88 CX GTI T2, 73 DS 23 IEH, 98 Xantia, 02 C5
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

Takk begge to.
Jeg reiser ofte nordover så jeg tar kontakt ved neste avgang :)
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Jeg vil prøve en GTI Turbo2

Post by dagmatti »

BTW, hvordan gikk dette? :D :D


-m
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Re: Jeg vil prøve en GTI Turbo2

Post by Citroencx »

Det gikk til hundene.
Jeg har lagt vekk CX for godt.
Det ble for dyre deler.

Kjører Laguna II og det er helt klart en dårlligere milesluker, men den har også ferre overraskelser og selvsagt tilgang på deler.
Og å bruk een CX som pynt på låven det er også uaktuallt.
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Jeg vil prøve en GTI Turbo2

Post by Black Lemon »

CX GTI Turbo setter deg på en skikkelig prøve i begynnelsen for å se om du har "staying-power" nok for å være herren dens (eller motsatt). Jeg har hatt den samme CX Turbo i over 20 år og hun kjørte meg knallhardt de første årene med skyhøye verkstedregninger. Jeg lot meg ikke knekke og i dag er hun en snill eldre dame som jeg stort sett klarer å fikse selv - og ja jeg er like forelsket i henne den dag i dag. CX GTI Turbo er magisk og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ville takket nei om noen foreslo å bytte en splitter ny Porsche Panamera eller Panorama eller hva f. den heter i min gode gamle CX. Ingen av dagens biler har den sjarm og personlighet en CX har. Selv min mor som er totalt uinteressert i biler og som nærmer seg 80 år sa til min overraskelse at CXen hadde personlighet.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Jeg vil prøve en GTI Turbo2

Post by jonsto »

Citroencx wrote:Det gikk til hundene.
Jeg har lagt vekk CX for godt.
Det ble for dyre deler.
Jeg har bestandig hatt gammle biler, og problemene og utgiftene er ikke større på CXene enn de var på de andre. (Volvo, Opel, Skoda, VW og Peugeot).
Men har en gammel bil må en nok skru selv.
Fikk et sjokk i går. Måtte skifte olje på en bil. Prisen på 5 liter olje: 885,00 kroner. Hadde en ukjørbar bil i bukken, derfor bensinstasjon. Jeg betaler i 20 liters kanner kr. 49,00 + moms for oljen. I 200 liters fat enda rimeligere. Minst like bra olje.
Konklusjon: Det er dyrt å ha bil om en ikke gjør noe selv. Det være seg ny eller gammel.
Mvh
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Re: Jeg vil prøve en GTI Turbo2

Post by Citroencx »

Selvsagt skrur man selv.
Jeg sapp aldri noen andre inn på min CX.

Velkstedutgiftene var 0,-
Delene derimot var for dyre.
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Re: Jeg vil prøve en GTI Turbo2

Post by Citroencx »

jonsto wrote:
Citroencx wrote:Det gikk til hundene.
Jeg har lagt vekk CX for godt.
Det ble for dyre deler.
Jeg har bestandig hatt gammle biler, og problemene og utgiftene er ikke større på CXene enn de var på de andre. (Volvo, Opel, Skoda, VW og Peugeot).
Men har en gammel bil må en nok skru selv.
Fikk et sjokk i går. Måtte skifte olje på en bil. Prisen på 5 liter olje: 885,00 kroner. Hadde en ukjørbar bil i bukken, derfor bensinstasjon. Jeg betaler i 20 liters kanner kr. 49,00 + moms for oljen. I 200 liters fat enda rimeligere. Minst like bra olje.
Konklusjon: Det er dyrt å ha bil om en ikke gjør noe selv. Det være seg ny eller gammel.
Mvh
Hvem i himmelens navn kjøper olje til 180,- literen??
Jeg brukte alltid Gamma.s Eurodiesel på min. En olje av ekstrem god kaviltet. 230,- for 4 liter.
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Re: Jeg vil prøve en GTI Turbo2

Post by Citroencx »

Black Lemon wrote:CX GTI Turbo setter deg på en skikkelig prøve i begynnelsen for å se om du har "staying-power" nok for å være herren dens (eller motsatt). Jeg har hatt den samme CX Turbo i over 20 år og hun kjørte meg knallhardt de første årene med skyhøye verkstedregninger. Jeg lot meg ikke knekke og i dag er hun en snill eldre dame som jeg stort sett klarer å fikse selv - og ja jeg er like forelsket i henne den dag i dag. CX GTI Turbo er magisk og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ville takket nei om noen foreslo å bytte en splitter ny Porsche Panamera eller Panorama eller hva f. den heter i min gode gamle CX. Ingen av dagens biler har den sjarm og personlighet en CX har. Selv min mor som er totalt uinteressert i biler og som nærmer seg 80 år sa til min overraskelse at CXen hadde personlighet.
Du kjører den mest til stas?
Jeg kjører over 40.000 km i året.
Og jeg kjører selvsagt også om vinteren.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Jeg vil prøve en GTI Turbo2

Post by jonsto »

Citroencx wrote: Hvem i himmelens navn kjøper olje til 180,- literen??
Jeg brukte alltid Gamma.s Eurodiesel på min. En olje av ekstrem god kaviltet. 230,- for 4 liter.
Ja, si det. ESSO. Billigste de hadde. Var et akuttilfelle. Spurte ikke om pris før etter at den var kommet på bilen. Siste gangen jeg gjør det. LOVER. :wink: :mrgreen: :mrgreen:
Mvh
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Jeg vil prøve en GTI Turbo2

Post by dagmatti »

Hei,

angående sjokk: Ny olje + oljefilter xantia '99 hdi på merkeverksted: 1790,-


-m
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Jeg vil prøve en GTI Turbo2

Post by Göran W »

Hmmmm...... Brukar köpa 20-litersdunk (motsvarar Mobile 1) för ca 500 SEK. Samma prisnivå för mosvarande olja till turbomotorer.
När det inte är så noga (läs andra bilmärke) köper jag en 4-litersdunk mineralolja för ca 80 SEK. :lol:
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Re: Jeg vil prøve en GTI Turbo2

Post by ingkogni2 »

I flere år har alle CX diesel-biler hjemme blitt kjørt på Felleskjøpets kombiolje... Funker bra det... Kan også brukes på girkasser, fordelingskasser, bakstell og hydraulikksystemer på traktor :mrgreen:

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
Post Reply