Motorfester + tettering for lager i bakstilling

Her kan du finne potensielle kjøpere for delene dine?

Moderator: moderator

Post Reply
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Motorfester + tettering for lager i bakstilling

Post by RolandM »

Det vibrerer når jeg kjører... :?

Så nå trenger jeg to nye motorfester; nedre feste og girkassefeste. Ser Classic Parts har, men de er ikke akkurat billige. Er det noen som har å selge, evt. finnes det andre leverandører?

Skal også skifte bærearmslager venstre side bak. Lager er greit, men tettering? Dette har åpenbart ikke CP heller. Delenr 26126959. Er det noen som har en slik?

Hilsen Roland
91721401
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Motorfester + tettering for lager i bakstilling

Post by jonsto »

Og hvilken bil kjører så herren i dette innlegget? :? :roll:
Mvh
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Motorfester + tettering for lager i bakstilling

Post by RolandM »

jonsto wrote:Og hvilken bil kjører så herren i dette innlegget? :? :roll:
Mvh
Ah, sløvt av meg. 1985 Citroen CX 25 TRD Turbo Break Vert Cali. 8)

(jeg har ikke kommet ordentlig i gang med den andre Breaken ennå, BX'en og DS'en har blitt prioritert en periode)
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Motorfester + tettering for lager i bakstilling

Post by jonsto »

RolandM wrote:Ah, sløvt av meg. 1985 Citroen CX 25 TRD Turbo Break Vert Cali. 8)
Har en føler ute etter motorfester. Ellers er ikke det undre feste enkelt å få tak i billig lenger. Men CXBasis har dem da.
pent brukt gearkasse feste blir det sikkert snart. :wink:
Simmeringer til opphengsarma bak er det ikke sikkert du trenger å skifte. Men om det ikke er smølrenippler så får du montere det. Eller kom hit og hent deg ei arm med allt inntakt. :wink: :D
Mvh
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Motorfester + tettering for lager i bakstilling

Post by RolandM »

jonsto wrote:
RolandM wrote:Ah, sløvt av meg. 1985 Citroen CX 25 TRD Turbo Break Vert Cali. 8)
Har en føler ute etter motorfester. Ellers er ikke det undre feste enkelt å få tak i billig lenger. Men CXBasis har dem da.
pent brukt gearkasse feste blir det sikkert snart. :wink:
Simmeringer til opphengsarma bak er det ikke sikkert du trenger å skifte. Men om det ikke er smølrenippler så får du montere det. Eller kom hit og hent deg ei arm med allt inntakt. :wink: :D
Mvh
Jeg har fått tak i brukte motorfester, både nedre og til girkasse, så den er OK. Det kan godt hende jeg ikke trenger simmering, men det er litt dumt å stå med bilen inne på verksted, demontert, og få vite at jeg trenger det... Smørenipler er det på bilen allerede - den er tross alt blitt "utsatt" for betydelig vedlikehold opp gjennom årene. Bare i min tid med bilen er det byttet tre hjul-lager, reg.reim, et motorfeste (de to andre tas nok i neste uke) og diverse annet smått og stort.

Men konklusjonen kan bli at jeg venter litt med bærearmslager til du har deler, Jon, da det kun er en liten slakke så langt (den andre siden er byttet for få år siden).

Må få somlet meg innover til Surnadal med en eller annen Break og hamstre... 8)
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Motorfester + tettering for lager i bakstilling

Post by jonsto »

Egentlig skulle du tatt deg en tur med DSen den 3. juli. :wink:
Mvh
Post Reply