Citronisme, en sykdom eller tilstand?

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Citronisme, en sykdom eller tilstand?

Post by seggan »

Man kan bli alvorlig bekymret for utslagene av Citronisme, som kan arte seg slik:

-De vil alltid ligge under eller over en Citroen og skru og mekke.

-Kun LHM aksepteres som drikke.

-De gaar altid opp i vinkel naar de ser en Citroen.

Saa, det sier seg selv at aa leve med en som er rammet kan vaere vanskelig, dessverre finnes ingen behandling ennaa.


Vaer ogsaa obs paa at de kan faa alvorlige anfall hvis de blir forbikjoert av noe annet enn Citroen.


Hvis man ikke vil ha kaillen boende i garasjen hele aaret, kan en loesning vaere aa flytte bilen inn, finn et ledig og stort soverom eller noe annet. Lokk med at du har faatt tak i tidlig aargang av LHM, saa ordner det seg.

Eneste medisin hvis de ikke skal bli helt uhaandterlige, er aa la de holde paa, forskning paagaar, men ikke mye nytt enda.

NB: Hvis de sier at de er rammet av Alzheimer, vaer sikker paa at de da er rammet av Citronisme hvis du ser bare vinkler i oeynene. :shock: :D :shock:

NB: De kan ogsaa ha krav paa hjelp fra Hjemmesykepleien med assistanse slik som aa helle opp riktig mengde LHM, holde orden i verktoeykassa etc.


(Haaper dette var til hjelp for paaroerende) :roll: :shock: :roll:
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Citronisme, en sykdom eller tilstand?

Post by citro1cx »

jeg sier det bare, det finns fler som har slike tanker :|
Litt over middels interessert i Citroën cx!
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Citronisme, en sykdom eller tilstand?

Post by jonsto »

Hmmmmm. Mye sant der ifølge kona. :wink: :D Lykken er at hun av og til vikarierer i hjemmesykepleien. :D :D
Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Citronisme, en sykdom eller tilstand?

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Hmmmmm. Mye sant der ifølge kona. :wink: :D Lykken er at hun av og til vikarierer i hjemmesykepleien. :D :D
Mvh
ha,ha,ha....der er eg enig...er jo ikke uskyldig eg heller da... :wink:
Tommy D.Bugge
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Citronisme, en sykdom eller tilstand?

Post by Black Lemon »

Det er en grunn for at de gærne har det godt. I dag har jeg polert begge mine sorte citroner som tilsammen er 37 1/2 år. Her driver folk i nabolaget og skifter ut biler (ordinære og kjedelige sådanne) som kanskje er 4-6 år gamle og synes det er gammelt, så er min yngste 13 år og den eldste 25 1/2.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Re: Citronisme, en sykdom eller tilstand?

Post by ingkogni2 »

Black Lemon wrote:Det er en grunn for at de gærne har det godt. I dag har jeg polert begge mine sorte citroner som tilsammen er 37 1/2 år. Her driver folk i nabolaget og skifter ut biler (ordinære og kjedelige sådanne) som kanskje er 4-6 år gamle og synes det er gammelt, så er min yngste 13 år og den eldste 25 1/2.
Kjenner meg igjen i det du sier... Jobber med leiebiler til daglig og kjører mye VW, Skoda og Ausann (Audi)...Og noe Ford... Er en drøm å komme inn i en CX T1 fra 1985 som jeg kjører nå på sommeren eller 1979 som jeg kjører på vinteren.... Sier litt om CX'en når en utslitt 79 modell kjennes bedre ut enn en ny VAG-bil....

Kan jo skryte på meg at 3 av mine 4 biler er eldre enn meg (2x79 mod, 1stk 85 mod, jeg er 87 mod, og en Break som skal få skilter snart som er 90 mod (eller var det 91...)... :) :D :mrgreen:

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
Post Reply