CX Turbo ønskes kjøpt

Her kan du finne annonser fra folk som ønsker å kjøpe CX

Moderator: moderator

Post Reply
Asle
Posts: 328
Joined: Sun 23 May, 2004 21:35
Location: Hell
Contact:

CX Turbo ønskes kjøpt

Post by Asle »

Min bror ønsker seg en Turbo 2, mindre mekaniske feil kan den ha, men den bør være tilnærmet fri for rust, han kan strekke seg ganske langt i pris avhengig av hvordan den er teknisk, mellom 20000-40000Kr.

99268182 Asle Kvernmark
Asle
CX 2.4IE 1983, C5 2.0 HDI STV 2003, og CX25 Turbodiesel 1985 Brake 99% rustfri, C5 HDI Exclusive 2008
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: CX Turbo ønskes kjøpt

Post by RolandM »

Sjekk med Hans Christian på Øverland Dekk og bil (71 21 88 88)- han har en Turbo som kanskje er til salgs. Jeg husker i farten ikke om det er en 1 eller 2, tror den er akkurat i overgangen. Teknisk vil jeg anta bilen er bra, rustmessig vites ikke, men ingen grunn til at den skulle være spesielt ille. Bilen ser fin nok ut innvendig og utvendig, men har fått noen tydelige riper i lakken langs venstresiden. Tror jonsto har nevnt denne bilen på forumet før.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: CX Turbo ønskes kjøpt

Post by citro1cx »

RolandM wrote:Sjekk med Hans Christian på Øverland Dekk og bil (71 21 88 88)- han har en Turbo som kanskje er til salgs.
Ringte på den for et par år siden, og husker vel at den er en serie 2 turbo 1, og ingen rustholk. jeg ville sjekket opp denne om du er på jakt etter et bra utgangspunkt. Årsaken til at jeg ikke kjøpte, var den ikke var klargjort for salg.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: CX Turbo ønskes kjøpt

Post by rundgren »

Du kan jo høre med Svein Larsen om han har solgt Turboen (tipper ikke). Men tror han ser for seg pris litt over det du antyder.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: CX Turbo ønskes kjøpt

Post by tdbugge »

Har ikke du jonsto en stående? Tenkte på bruno den som eg hadde en stund? Står der igjen mye på den utenom dørken?
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: CX Turbo ønskes kjøpt

Post by jonsto »

Den hos Øverland er en T1 med intercooler. :wink: :D
Og, Tommy, Asle vet om alle mine. :wink:
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: CX Turbo ønskes kjøpt

Post by citro1cx »

rundgren wrote:Du kan jo høre med Svein Larsen om han har solgt Turboen (tipper ikke). Men tror han ser for seg pris litt over det du antyder.
er det en bil alle burde vite om eller...?
skriv gjerne litt mer om den.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Asle
Posts: 328
Joined: Sun 23 May, 2004 21:35
Location: Hell
Contact:

Re: CX Turbo ønskes kjøpt

Post by Asle »

rundgren wrote:Du kan jo høre med Svein Larsen om han har solgt Turboen (tipper ikke). Men tror han ser for seg pris litt over det du antyder.
Har du kontaktinfo til Svein Larsen?
Asle
CX 2.4IE 1983, C5 2.0 HDI STV 2003, og CX25 Turbodiesel 1985 Brake 99% rustfri, C5 HDI Exclusive 2008
Asle
Posts: 328
Joined: Sun 23 May, 2004 21:35
Location: Hell
Contact:

Re: CX Turbo ønskes kjøpt

Post by Asle »

jonsto wrote:Den hos Øverland er en T1 med intercooler. :wink: :D
Og, Tommy, Asle vet om alle mine. :wink:
Jeg vet om alle dine, forøvrig har broderen allerede kjøpt 2 stk turbo 2, men rustmengden er meget stor på begge, gulv, tak, bakskjermer, innerskjermer, jekkfester, dørstokker, luftfilterkasse, det er sikkert minst 200 timer arbeid for å få en av de i stand bare i rustsveising, og siden bilene står hos meg, og han bor 20 mil unna så blir det urealistisk for han å sveise alt dette.
Så i helga demonterte vi alt interiør og ledningsnett på den ene, alle øvrige deler vil også bli tatt vare på, men ellers har den desverre fått dommen.
Den andre står på bukker uten seter, drivverk og ramme, den har ikke fått samme dom enda, men den har også store rustmengder, særlig bagasjerom, bakskjærmer, innerskjærmer, batterikasse, luftfilterkasse.
Hvis den får samme dom, så blir den også demontert til siste bit, og tatt vare på.
Asle
CX 2.4IE 1983, C5 2.0 HDI STV 2003, og CX25 Turbodiesel 1985 Brake 99% rustfri, C5 HDI Exclusive 2008
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: CX Turbo ønskes kjøpt

Post by rundgren »

citro1cx wrote:
rundgren wrote:Du kan jo høre med Svein Larsen om han har solgt Turboen (tipper ikke). Men tror han ser for seg pris litt over det du antyder.
er det en bil alle burde vite om eller...?
skriv gjerne litt mer om den.
Ja, det er den det var snakk om i "Nå er det ingen unnskyldning..." -tråden under CX Selges her på forumet i sommer.
Link: viewtopic.php?f=11&t=5250&start=0

Jeg lurte veldig på å kjøpe denne, men så dukka jo RN opp med tilbud om bra bil så da ble det den i stedet.
Vet ikke om jeg har så mye mer å si enn det som står i tråden over, bilen var ikke ferdig når jeg så den men forstod det sånn at han vil ferdigstille prosjektet før han selger. Sender deg kontaktinfo på PM så kan du jo ringe selv. Gopp og skeken har vel også vært og sett på den?
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: CX Turbo ønskes kjøpt

Post by gopp »

rundgren wrote:
citro1cx wrote:
rundgren wrote:Du kan jo høre med Svein Larsen om han har solgt Turboen (tipper ikke). Men tror han ser for seg pris litt over det du antyder.
er det en bil alle burde vite om eller...?
skriv gjerne litt mer om den.
Ja, det er den det var snakk om i "Nå er det ingen unnskyldning..." -tråden under CX Selges her på forumet i sommer.
Link: viewtopic.php?f=11&t=5250&start=0

Jeg lurte veldig på å kjøpe denne, men så dukka jo RN opp med tilbud om bra bil så da ble det den i stedet.
Vet ikke om jeg har så mye mer å si enn det som står i tråden over, bilen var ikke ferdig når jeg så den men forstod det sånn at han vil ferdigstille prosjektet før han selger. Sender deg kontaktinfo på PM så kan du jo ringe selv. Gopp og skeken har vel også vært og sett på den?

Jeg har handlet en bil av Svein, og endel deler før det. Hyggelig kar, og en sann entusiast.
Jeg kan ikke si så veldig mye om Turboen, for jeg studerte den ikke i detalj.
Ring og snakke med Svein, så får du vite mer om tilstanden.
Gopp
-----------------
Har no' CX
Post Reply