SOLGT - Activa i god stand

Her kan du finne GS/GSA/BX/Xantia'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

SOLGT - Activa i god stand

Post by gopp »

Jeg har en sølv met. Activa 2.0 16v med sportseter i sort skinn (m/el. justering), midtarmlene foran og A/C til salgs.

Jeg tar den på PKK denne uken, og jeg regner ikke med at det blir noen problemer å få den gjennom. Den blir da godkjent for nye to år. Bilen har tross alt ikke gått mer enn 141.000 km. og følgende er gjort denne uken:

* Ny Sachs clutch (tidligere eiere fikk pris på 15k for å gjøre dette på et Citroënverksted, og det er mye jobb)
* Nye fjærbeinstopper
* Ny simring på veiva
* Ny registerreim med spennruller
* Alle kuler er etterfylt eller sjekket (ventiler i 7 av 10 kuler)
* Activa-stag er reparart for slitasje, og nye foringer montert (ingen slakke).
* Alle stag i giroverføring og Aktiva-mekanisme smurt opp, noen giroverføringsstag byttet
* Olje og filter på motor er byttet
* Girolje byttet
* Luftfilter byttet
* LHM-tanken er renset, filtre renset, systemet luftet
* Nytt batteri
* Nye piggfrie vinterdekk

Bilen er bra for rust, men har noen mindre bulker og riper. Det er tross alt en -96 modell, men den fremstår som pen. Innvendig er den meget bra, baksetet har aldri vært brukt (i henhold til tidligere eier). Det følger med endel kvitteringer fra tidligere saker som er skiftet på Auto Elite, bla. Activa-sylinder bak.

Grunnen til salget er at jeg heller vil kjøre CX.

Jeg mener denne bilen er verd 29.000,-, da den er langt bedre enn de gjennomsnittlig Activa man ser på Finn.no, som gjerne har gått lengre og har flust med "må bare fikse litt her og der".

Marius Sorteberg, marius@sorteberg.no, eller 920 35 444 (ring helst på kveldstid)
Last edited by gopp on Sun 28 Nov, 2010 15:58, edited 1 time in total.
Gopp
-----------------
Har no' CX
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Activa i god stand selges

Post by gopp »

Var på PKK i dag, og som forventet, gikk den rett igjennom uten merknader. Verksmesteren var imponert over tilstanden på bilen, og mimret over dagene han selv svevde rundt i DS :-)
Gopp
-----------------
Har no' CX
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Activa i god stand selges

Post by gopp »

Gopp
-----------------
Har no' CX
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: SOLGT - Activa i god stand

Post by gopp »

SOLGT!
Gopp
-----------------
Har no' CX
Post Reply