Hydraulisk clutch fra Prestige

Her kan du finne potensielle kjøpere for delene dine?

Moderator: moderator

jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Hydraulisk clutch fra Prestige

Post by jonsto »

Det er vel en par ting som gjør montering av en vanelig hydraulisk clutch til en utfordring. Det ene er at pedalsystemet må omarbeides. Pedalene på CXen sitter jo på samme braketten. Det andre er plassen fra torpedoveggen og bort til ramma. Trangt. Men ingenting er umulig, men det er ikkebare og smette det inn.
Men lykke til. Jeg tror jeg holder meg til Wire. ;-)
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Hydraulisk clutch fra Prestige

Post by pål »

Hehe , om du synes det er trangt på CX'en , bør du prøve å bytte clutchpumpe og hydr-slanger i dasjbordet på en 70-tall Dyna (Toyota) ;)
har masse Citroèn:-)
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Hydraulisk clutch fra Prestige

Post by Black Lemon »

Det virker ikke som om det er noen modifisering med selve clutchen? Da jeg hadde CXen hos Bilmaker'n i Lier (forøvrig den eneste kunden hans med CX), fortalte han meg at clutchen på CX er en spinkel konstruksjon med en fjær som kan bli overbelastet. Man bør derfor ikke stå på lyskryss med clutchen inne over lengre tid. Her må jeg innrømme at jeg har syndet en del gjennom årene, men clutchen min har likevel holdt lenge nå.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Hydraulisk clutch fra Prestige

Post by jonsto »

pål wrote:Hehe , om du synes det er trangt på CX'en , bør du prøve å bytte clutchpumpe og hydr-slanger i dasjbordet på en 70-tall Dyna (Toyota) ;)
Har jeg overhode ingen planer om! ;-)
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Re: Hydraulisk clutch fra Prestige

Post by Sturla »

Det er ingen modifisering av clutchen, det er ferdige skruehull/fester til slavesylinder ved utløserarmen. Selve utløserarmen er i mer solid utførelse på hydraulisk clutch.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
Post Reply