[Finn.no] -77 Prestige...Kongebilen!

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

[Finn.no] -77 Prestige...Kongebilen!

Post by trymgreg »

Bjørn Braathen har vårrydding i garasjen sin, og selger kongens (kronprinsens) gamle -77 Prestige som han har tatt vare på for oss :D .
Ett klenodium som bør pusses opp og taes godt vare på!

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33147105

Image

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Re: [Finn.no] -77 Prestige...Kongebilen!

Post by kjetil »

Men, er den ikke vel høyt priset? Den ser ut som den trenger en del tlc... Selv om den har hatt besøk av adelige...

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: [Finn.no] -77 Prestige...Kongebilen!

Post by jonsto »

Tja, synes jeg egentlig ikke. Nå har jeg ikke sett innvendig, men med med lav km må den være bra. Det er jo også med nye deler for ca. 15000,00. Serie 1 skjermer kostet over 700,00 Euro pr. stk. hos CXBASIS. Nye hovedlys ca. 500,00 for 2. Så kommer frakt, norsk moms, tollbehandling mm i tillegg.
Er den nogenlunde bra under så er det bare og kjøpe.

Mvh
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: [Finn.no] -77 Prestige...Kongebilen!

Post by givretto »

2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: [Finn.no] -77 Prestige...Kongebilen!

Post by Black Lemon »

Nydelig!!! Jeg visste ikke at daværende kronprins Harald hadde registreringsnummeret C-570 på denne bilen. Det er jo det nummeret han fortsatt har på sin BMW og han kjørte jo blant annet en 1972-modell BMW 3,0 Si som jeg tror også bar reg.nr. C-570.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: [Finn.no] -77 Prestige...Kongebilen!

Post by mads »

kjetil wrote:Men, er den ikke vel høyt priset?
En evig diskusjon uten ende, løsning eller annen konklusjon tror jeg. Synet på hva som er dyrt og billig varierer av flere årsaker, de færreste får vel ikke med seg hva moroa koster. Mitt ønske er at mer dreide seg om øsa og ikke prisen. Det teiteste synes jeg er spørsmålet "hva tror du at du kan få for den" når nykjøpt kjerre beundres. Hadde det vært interessant hadde jeg vært bilhandler, ikke stablet dem i hager og låver...

Ta prisen i oppslaget i DN, legg på 15000 i deler og etter det jeg vet nye rør, kanskje mer og se på prisen på FINN. Tja.. Når vurderte du sist å kjøpe en 2-4 Prestige..? Muligheten foreligger i hvert fall. Kjøp hvis du har lyst og mulighet til å passe på den, ellers ikke. Merk "og"! Værre tror jeg ikke det er.
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: [Finn.no] -77 Prestige...Kongebilen!

Post by gopp »

mads wrote:
kjetil wrote:Men, er den ikke vel høyt priset?
En evig diskusjon uten ende, løsning eller annen konklusjon tror jeg. Synet på hva som er dyrt og billig varierer av flere årsaker, de færreste får vel ikke med seg hva moroa koster. Mitt ønske er at mer dreide seg om øsa og ikke prisen. Det teiteste synes jeg er spørsmålet "hva tror du at du kan få for den" når nykjøpt kjerre beundres. Hadde det vært interessant hadde jeg vært bilhandler, ikke stablet dem i hager og låver...

Ta prisen i oppslaget i DN, legg på 15000 i deler og etter det jeg vet nye rør, kanskje mer og se på prisen på FINN. Tja.. Når vurderte du sist å kjøpe en 2-4 Prestige..? Muligheten foreligger i hvert fall. Kjøp hvis du har lyst og mulighet til å passe på den, ellers ikke. Merk "og"! Værre tror jeg ikke det er.
Gode poeng Mads!

En Prestige er i seg selv verd å ta vare på, og det er ikke så ofte de dukker opp til salgs her på berget. Alternativet er å hente en i Frankrike, men det er en god del arbeid forbundet med det også. Bilen skal besiktiges, utførsel av Frankrike, prøveskilt både i Europa og i Norge, innførsel, mva. + tollgebyrer + vrakpant, visning på lokalt biltilsyn. Regn med å ta fri fra jobben i to dager, i tillegg til turen til Frankrike.

Denne står i Norge, og har en historikk som ingen annen importbil kan slå. Tenk hvor kult det må være å kunne si "I dette setet slapp Kongen en fis i -78" :D

Løp og kjøp!
Gopp
-----------------
Har no' CX
Post Reply