TRI -GTi

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

TRI -GTi

Post by jonsto »

Finnes det en TRI Berline? Jeg har kun sett Berline som GTi. Om det så gjør, hva er forskjellen?
Mvh
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: TRI -GTi

Post by mads »

Jeg tror bare de het TRI i stedet for GTI som personbil i Sverige. Mulig bare en periode. Tror, altså..
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: TRI -GTi

Post by jonsto »

mads wrote:Jeg tror bare de het TRI i stedet for GTI som personbil i Sverige. Mulig bare en periode. Tror, altså..
Jeg så du sa det. Men la ut spørsmålet på Akutten også. Et svar så langt, og det er negativt. Vi får se om det kommer noen på banen som vet.
Tråden på akutten finner du her:
http://citroenakuten.com/viewtopic.php? ... 53#p338453

Mvh
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Re: TRI -GTi

Post by trymgreg »

TRI berline var en "billig" modell av GTI, i -89 brosjyren er den beskrevet og der står det MÅ SPESIALBESTILLES.
Den hadde ett enklere interiør med velour stoff på setene (samme som Croisette?), andre tynnere matter, ikke farget glass og ble levert med stålfelger!
Tror denne var mer vanlig nede på kontinentet enn her oppe, og du kunne også få en enda billigere utgave som het 25 RI der nede.
Skulle vært intresant å få sett orginal interiøret, om det er samme setene som i TRI Break eller i CX Croisette!

:mrgreen:

Vil tro at den TRI'en som er til salgs nå er en overligger, som kanskje en forhandler eller importøren har hatt stående i utstilling. Siden den ikke er registrert før 30.nov.-89, men antakelig er produsert i januar 1989 (utifra chassi nr.) og produksjonen opphørte i mai -89!
Det skinninteriøret som står i denne bilen må være noe som er tatt ifra en Turbo, bilen ser jo veldig finn ut i lakken så kanskje er den omlakkert også... :wink:

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: TRI -GTi

Post by jonsto »

Takk skal du ha Trym. Da lærte jeg noe i dag også. ;-)

Mvh
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: TRI -GTi

Post by tronde »

trymgreg wrote: Vil tro at den TRI'en som er til salgs nå er en overligger, som kanskje en forhandler eller importøren har hatt stående i utstilling. S

Telefonnummeret tilhører Anders Vik Knutsen som ser ut til å ha en fortid som daglig leder i Autoco Bærum.
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: TRI -GTi

Post by pål »

Norges største Citroen-forhandler,,, antageligvis ikke helt uten grunn :)
har masse Citroèn:-)
Post Reply