Bakramme , Break/Prestige

Her kan du finne potensielle kjøpere for delene dine?

Moderator: moderator

Post Reply
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Bakramme , Break/Prestige

Post by pål »

Heisann godtfolk!

Jeg har begynt å snuse etter deler jeg kommer til å trenge ifbm restaurering ov vognbunn på Gro-bilen.

I den forbindelse er jeg på jakt etter en fin bakramme hvor stålet ikke er svulmet opp av rust , den behøver ikke være 100% perfekt , men selvsagt jo mindre jobb , bedre er det :)

Slikk jeg forstår det passer bakramme fra Break , med noen små modifikasjoner , så det åpner jo opp for muligheter til å finne noe :D

Har du ? Eller vet du om noe , gi meg ett hinta da :)
har masse Citroèn:-)
Asle
Posts: 328
Joined: Sun 23 May, 2004 21:35
Location: Hell
Contact:

Re: Bakramme , Break/Prestige

Post by Asle »

Jeg brukte bakramme fra break på Pallasen min, jeg hadde en 100% rustfri ramme liggende og etter en del måling fant jeg ut at den kunne brukes, jeg målte ganske enkel ut hvor mye jeg skulle kappe den, løftesylindrene har annen diameter, det løste jeg ved å rulle galvanisert stålbånd rundt før jeg monterte sylindrene, sporvidden bak bestemmes av bærearmene, og det er derfor samme avstand mellom innfestningene til bærearmene, innfestingen opp mot karrosseriet er også identisk.
Asle
CX 2.4IE 1983, C5 2.0 HDI STV 2003, og CX25 Turbodiesel 1985 Brake 99% rustfri, C5 HDI Exclusive 2008
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Bakramme , Break/Prestige

Post by pål »

Oi!! Break-ramme på "vanlig" Berline altså ? Da må da både Berline-ramme og Break-ramme passe på Prestige da??
har masse Citroèn:-)
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Bakramme , Break/Prestige

Post by rundgren »

pål wrote:Oi!! Break-ramme på "vanlig" Berline altså ? Da må da både Berline-ramme og Break-ramme passe på Prestige da??
Kanskje litt lettere å kappe enn å forlenge? Uten at dette er noe jeg kan så mye om...
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Bakramme , Break/Prestige

Post by pål »

ja riktig... leste litt fort jeg gitt , kapping høres ut som en kjedelig operasjon
har masse Citroèn:-)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Bakramme , Break/Prestige

Post by mads »

Asle wrote:Jeg brukte bakramme fra break på Pallasen min, jeg hadde en 100% rustfri ramme liggende og etter en del måling fant jeg ut at den kunne brukes, jeg målte ganske enkel ut hvor mye jeg skulle kappe den
En dårlig utnyttelse av bakramme til stasjonsvogn om noen spør meg..
Asle
Posts: 328
Joined: Sun 23 May, 2004 21:35
Location: Hell
Contact:

Re: Bakramme , Break/Prestige

Post by Asle »

mads wrote:
Asle wrote:Jeg brukte bakramme fra break på Pallasen min, jeg hadde en 100% rustfri ramme liggende og etter en del måling fant jeg ut at den kunne brukes, jeg målte ganske enkel ut hvor mye jeg skulle kappe den
En dårlig utnyttelse av bakramme til stasjonsvogn om noen spør meg..
Nåja, det var nå en 100% rustfri ramme jeg hadde, ikke enkelt å få tak i slike, kunne jo latt den stå her videre i håp om å komme over en rustfri berline ramme, men de vokser ikke på trær, jeg varmgalvaniserte den og kappingen var en enkel sak, tror den skal vare en stund nå da. Forøvrig prøvde jeg å få "byttet" mot rustfri berline ramme uten hell.
Asle
CX 2.4IE 1983, C5 2.0 HDI STV 2003, og CX25 Turbodiesel 1985 Brake 99% rustfri, C5 HDI Exclusive 2008
Post Reply