Vurderer GS - lurt?

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

GS1974
Posts: 32
Joined: Mon 29 Jul, 2013 21:41

Re: Vurderer GS - lurt?

Post by GS1974 »

Har nå fått se bilder av GS'en og den så ikke annet enn fantastisk fin ut! Noen få ganger overgår virkeligheten drømmene, og dette ser ut til å være et sånt tilfelle. :shock: Skal få tilsendt bilder, og poste dem her, hvis det lar seg gjøre. Det som dessverre har skjedd, er at noen i familien har bestemt seg for at de vil ta vare på bilen selv, så jeg mister nok sjansen på å få kjøpt den. :? Men - jeg blir kontaktet hvis det blir ombestemt. :)
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Vurderer GS - lurt?

Post by rundgren »

GS1974 wrote:Har nå fått se bilder av GS'en og den så ikke annet enn fantastisk fin ut! Noen få ganger overgår virkeligheten drømmene, og dette ser ut til å være et sånt tilfelle. :shock: Skal få tilsendt bilder, og poste dem her, hvis det lar seg gjøre. Det som dessverre har skjedd, er at noen i familien har bestemt seg for at de vil ta vare på bilen selv, så jeg mister nok sjansen på å få kjøpt den. :? Men - jeg blir kontaktet hvis det blir ombestemt. :)
Veldig hyggelig om du poster bilder her, og gjerne henviser familien hit så vi får fulgt med på hvordan det går med bilen.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Vurderer GS - lurt?

Post by jonsto »

Hvor i landet bor disse folkene? De bør jo absolutt komme i kontakt med klubben og GS folket der. Arthur f. eks. som har GSA selv. Og Helge som vet mye om GS. Det er selvfølgelig flere. Tror jeg vil påstå at Skjalg har norges fineste GS. Den rundet 50.000 på tur hjem fra Dalen. :-) Han har en del deler også. Nye som brukte vi ikke har på lagret.
Og så får du si at de er hjertelig velkommen som medlem i klubben!
GS1974
Posts: 32
Joined: Mon 29 Jul, 2013 21:41

Re: Vurderer GS - lurt?

Post by GS1974 »

Regner med at de bor i Telemark - kjenner dem ikke. Sant å si så kommer jeg nok ikke til å ha noe kontakt med dem videre heller, kjenner bare dama som tilbød meg bilen. Er en 60.000 km bil dette da. Så svææært fin ut på bildene - under støvlaget. Jeg skulle bli kontaktet hvis det ble ombestemt. Så vidt jeg vet er ikke småbruket ryddet og solgt enda, så det jeg kan håpe på, er en sjans til.
GS1974
Posts: 32
Joined: Mon 29 Jul, 2013 21:41

Re: Vurderer GS - lurt?

Post by GS1974 »

Det var nok kanskje en grunn til at jeg gikk "glipp" av GS'en. Jeg har fått kjøpt en slik bil jeg egentlig har lett etter. Det eneste som skiller er farven, min far hadde en knallrød en, ellers er dem helt like. Veldig fornøyd med å finne en så fin serie 1 BX :D

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=43423115
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Vurderer GS - lurt?

Post by RolandM »

Så det var du som kjøpte den, ja! :D Jeg har en mistanke om at du har gjort et godt kjøp. Med unntak av den lille skaden på høyre forskjerm, så bilen meget pen ut, og hvis den er teknisk og rustmessigi god stand er den definitivt verd prisen! Tror også du kan forvente relativt lave kostnader på den. Gratulerer! 8)
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
GS1974
Posts: 32
Joined: Mon 29 Jul, 2013 21:41

Re: Vurderer GS - lurt?

Post by GS1974 »

Den er slik jeg håpet den ville være med en km-stand på 45.000. Det vil si som en tre-fire år gammel bruktbil :) Har ikke kjørt den enda, men skal hente den til helga så da får vi se.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Vurderer GS - lurt?

Post by mads »

Historier som dette får Lotto og lignende til å fremstå som simpelt juks. Pass godt på bilen og ta den med på treff og utstillinger. Det er få av dem og mange lider en skjebne som billig-bil. Det har det for så vidt bestandig vært, men det er moro å se billige biler hold godt vedlike!

Tilbake til emnet for tråden: Hvordan går det med GS'en, noen som vet noe?
GS1974
Posts: 32
Joined: Mon 29 Jul, 2013 21:41

Re: Vurderer GS - lurt?

Post by GS1974 »

For meg er den superspesiell, og den skal selvfolgelig brukes med omhu. Dette er helst ikke en regnvaersbil. Skal sporre dama med GS'en hvordan det gar, tror nok kanskje det ikke skjer noe foer vinteren, men skal holde dere orientert.
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Vurderer GS - lurt?

Post by RolandM »

Som sagt, den BX'en fremstår som skikkelig "time warp", og det er virkelig en sjeldenhet. Diverse nederlendere hadde solgt svigermoren sin for en slik... Ta gode bilder og legg ut på forumet! Og meld deg inn i klubben! 8)

Mht GS'en: Det er alltid en viss risiko for at de nåværende eierne tenker at de skal sette den i stand selv, og så blir det utsatt fordi de ikke ser seg mål på det (eller enda verre, prøver å starte den uten videre...), og så drøyer de for lenge med å ta konsekvensen av det og heller selge, og til slutt står den fullstendig i stykker eller ruster opp. Så det er fint hvis du gjør dem oppmerksom på at det er et aktivt klubbmiljø og at det er et realistisk alternativ å selge den til noen som kan sette den i stand. Gjerne gir dem adressen til forumet/klubbstyret også. 8)

Lyst på orange GS? Jeg? Neeeeeida.... :lol:
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Post Reply