serie 1 break Funn på Finn

Store og små CX prosjekter.

Moderator: moderator

Post Reply
Asle
Posts: 328
Joined: Sun 23 May, 2004 21:35
Location: Hell
Contact:

serie 1 break Funn på Finn

Post by Asle »

Noen som har en samlet oversikt på utvekslinger på gearbokser på CX?
Lurer på om dieselkassa fra denne passer sammen med Turbo2 bensinmotoren?

http://www.carinf.com/en/83603310.html

Fant denne siden som inneholder spesifikasjoner på CX modeller, Turbo2 har final drive på 3.93 og dieselturbo har 3.81, ikke så håpløst det kanskje.
Hadde vært kjekt å vite hvilke tannhjul som finnes.
Trodde det bare var kun 2 varianter av kronhjul og pinjong, men det ser ut for at det finnes flere, stemmer det?
Asle
CX 2.4IE 1983, C5 2.0 HDI STV 2003, og CX25 Turbodiesel 1985 Brake 99% rustfri, C5 HDI Exclusive 2008
Asle
Posts: 328
Joined: Sun 23 May, 2004 21:35
Location: Hell
Contact:

Re: Funn på Finn

Post by Asle »

Tappet av gammel olje i dag, 12 liter :shock:
Full av diesel, fikk på ny olje og motoren går stille og rent.
LHM lekkasje bak på venstre side, støtsatnga mangler :shock: :shock: , kan ikke fatte hvordan det har skjedd, er jo umulig å få ut cylinderen uten å løsne støtstanga fra bærearma :shock:
Bremsene så fine ut, ingen klosser henger tross lang lagring, skivene tror jeg blir blanke etter noen mil med kjøring.
Lurer jaggu på om jeg skal skifte noen pærer, få montert støtstang og dra på EU kontroll, ser ikke bort fra det kan gå ganske bra.
Og rust, har kun funnet ubetydelig så langt, brunfargen på døra var ikke overflaterust, men bare kontaktlim :D :D

Nye bilder http://cx.zapto.org/gallery/album437
Asle
CX 2.4IE 1983, C5 2.0 HDI STV 2003, og CX25 Turbodiesel 1985 Brake 99% rustfri, C5 HDI Exclusive 2008
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Re: Funn på Finn

Post by hl »

Asle wrote:LHM lekkasje bak på venstre side, støtsatnga mangler :shock: :shock: , kan ikke fatte hvordan det har skjedd, er jo umulig å få ut cylinderen uten å løsne støtstanga fra bærearma :shock:
Stongi har vel losna frå kuleleddet og dotte ut gjennom sprekk i belgen. (Rusta laus frå kuleleddet avdi det ikkje har vore LHM i belgen, kanskje?)

Image

Er det fleire her som køyrer rundt utan LHM i belgane sine? :wink:
Asle
Posts: 328
Joined: Sun 23 May, 2004 21:35
Location: Hell
Contact:

Re: Funn på Finn

Post by Asle »

hl wrote:
Asle wrote:LHM lekkasje bak på venstre side, støtsatnga mangler :shock: :shock: , kan ikke fatte hvordan det har skjedd, er jo umulig å få ut cylinderen uten å løsne støtstanga fra bærearma :shock:
Stongi har vel losna frå kuleleddet og dotte ut gjennom sprekk i belgen. (Rusta laus frå kuleleddet avdi det ikkje har vore LHM i belgen, kanskje?)

Image

Er det fleire her som køyrer rundt utan LHM i belgane sine? :wink:
Spørs om det er forklaringen ja, står vel i serviceheftet at disse skal smøres også.
Jeg fikk i allefall fylt litt LHM i belgene på Pallasen.
Jeg hadde opprydding og laget oversikt på hvilke brukte deler jeg, ett par fine cylindere til break og masse støtstenger, så da er det bare å sette i gang bytte, mulig jeg bare bytter bare stempel, støtstang og belg hvis røret sitter fast, blir uansett at jeg tar unna hele ramma under for varmforzinking og bytte av alle rør, da blir det lett å komme til forkontroll og beskyttelse av karrosseriet, men Pallasen står først i køa.
Asle
CX 2.4IE 1983, C5 2.0 HDI STV 2003, og CX25 Turbodiesel 1985 Brake 99% rustfri, C5 HDI Exclusive 2008
Post Reply