Baksete og nakkestøtter

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
Vidar
Posts: 76
Joined: Wed 11 Sep, 2013 22:36
Location: Stavanger

Baksete og nakkestøtter

Post by Vidar »

Vi har vært uheldige med vår 88-modell CX turbo 2 med en brann i kabinen under renovering. Baksetet og nakkestøtter er skadet og vi ønsker å skifte disse. Kan noen si om disse delene fins i klubbens lager og hvordan jeg skal gå frem for å kontakte dele-lageret. Hilsen Bjørn Vidar
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Baksete og nakkestøtter

Post by rundgren »

Hei

Det er VIP-interiør du trenger? (altså stoff, med "hundetann"-mønster)
Dette har vi på delelageret. Alle medlemmer i styret kan svare på henvendelser om deler, i utgangspunktet. Men det er ofte leder Jon som får disse i praksis.
Så: Send gjerne en mail dit.
Etter alle solemerker blir det folk på lageret på dagtid lørdag 5. april, så det optimale er om du kan komme oppom da - hvis du ikke har mulighet kan du for eksempel avtale med noen andre at de tar med deler ned til Oslo (lageret er ved Gran på Hadeland.)
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Vidar
Posts: 76
Joined: Wed 11 Sep, 2013 22:36
Location: Stavanger

Re: Baksete og nakkestøtter i Bergen?

Post by Vidar »

Takk for et positivt svar. Ja, det er trolig et VIP-trekk, spettet svart og lyst, sikkert hundetannmønster. Bilen 2,5 l turbo 2 var vel en toppmodell i sin tid. Vi holder til i Bergen. Kanskje vi kan komme i kontakt med noen av klubbens medlemmer i Bergen for å se om delene fins her? Eller i Stavanger? Hvis ikke tar vi turen til Hadeland.
Bjørn Vidar
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Baksete og nakkestøtter

Post by mads »

Medlemsliste sortert på postnummer hjelper kanskje?
http://citroencx.no/CX-2014/3-LeClub/Ar ... postnr.pdf
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Baksete og nakkestøtter

Post by jonsto »

Kan hende jeg vet om en i Bergen som har. Sender en PM.
Når det er sagt så er det vel ikke helt riktig å kalle det VIP interiør. Det er vel et interiør som satt i GTi og GTi Turbo. VIP ble det vel først når det ble satt inn i en TRS?
Vidar
Posts: 76
Joined: Wed 11 Sep, 2013 22:36
Location: Stavanger

Re: Baksete og nakkestøtter

Post by Vidar »

Hei, nå har jeg fått kjøpt et forsete og nakkestøtter av en i Bergen. Jeg har også fått løfte om et baksete. Nå lurer jeg på om noen kan gi meg litt informasjon om hvordan jeg skrur ut et baksete og -rygg? Er det som for forsetene at boltene er gjennomgårende, dvs at jeg må under bilen for å få dem løse?
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Baksete og nakkestøtter

Post by dagmatti »

Hey,

baksetet er enkelt. Setet som man sitter på trekker du bare opp i fremkant, det er to plastknotter på hver side som holder det. Ryggen er to bolter fra bagasjerommet. Dette gjelder i og for seg serie 1, men det er nok samme på serie 2 tenker jeg. :)

-m
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Baksete og nakkestøtter

Post by jonsto »

Ikke riktig det samme på serie 2 nei. Sitteputen tar du ut på samme måte, men ryggen er festet med to skruer som du løsner en del på for så å skyve en festebrakett til siden slik at skruehodet går gjennom braketten. (Du skjønner det når du ser det). Det er en 10mm nøkkel som må brukes. Så må ryggen løftes opp for å få den over kanten i toppen. Det er veldig trangt å få den ut så litt lirking må påregnes. Sikkerhetsbeltene på siden har en tendens til å være litt i veien. :?
Post Reply