Pakning til bensindyser på ljetronic

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Pakning til bensindyser på ljetronic

Post by dagmatti »

Hey,

noen som vet hvor man kan kjøpe de oringene som sitter på bensindysene? Det høres ut som motoren suger en del falskluft på en av de. Tok av railen og dysene for en tid tilbake, og oringene er litt tykkere enn de som var med i settet mitt (fra Biltema). :)


-m
dspecial
Posts: 39
Joined: Fri 25 Aug, 2006 22:17
Location: Skedsmo

Re: Pakning til bensindyser på ljetronic

Post by dspecial »

CX basis har flere typer avhengig av modell: http://cx-basis.de/eshop/advanced_searc ... s=injector

Trond
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Pakning til bensindyser på ljetronic

Post by dagmatti »

Takker. Utrolig nok fant jeg noen gamle injectorer paa roterommet, der oringene saa betydlig bedre ut enn den ene daarlige jeg hadde, saa naa har jeg byttet. Suselyden forsvant! Tror ikke det er siste lekkasje her, men alt hjelper. :)


/m
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Pakning til bensindyser på ljetronic

Post by dagmatti »

Apropo luftlekkasje. Denne slangen som kommer opp fra intercooleren roek for mange aar siden av rett oppe ved manifolden. Ny ble kjoept av norsk citroen paa storo, og denne roek etter relativt kort tid ved stussen som gaar ut mot tomgangsjusteringen og aircondition aux-luft ventilen. Den har vaert lappet sammen med sykkelslange og bytulgummi, men har ikke vaert helt tett. Naa har jeg sveiset paa et lite staalroer paa et 2.25 tommer eksosroer, kappen slangen, og tredd den paa eksosroeret i hver ende med slangeklemme. Kjapp og enkel fiks!

Image

-m
Post Reply