Lenkeledd søkes!

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
olav48
Posts: 59
Joined: Fri 01 Aug, 2014 13:10

Lenkeledd søkes!

Post by olav48 »

Min gode mann Jan i nabolaget her har påtatt seg å skifte et styrestag H-foran, og foreslår - med kroner i øynene - at jeg må skifte andre morosaker innover i opphenget mens han først er i gang. Koniske kulelager, endeledd og opphengskuler er anskaffet i god tro og god kvalitet, men så er det dette lenkeleddet som ikke lar seg oppdrive i det kjente universet. Det skal visstnok ha tidl.nr 09-DS-4233, og DE-nr 75 492 570. Jeg har vært hos TRW, CX-basis, Romnes, Mekonomen m.fl. uten resultat.
Den gode regel if it isn't broken - keep off, ringer klart og tydelig, men jeg vil søke litt rundt så lenge bilen står på vinterstallen.
Er dette noe jeg kan finne på lageret, eller andre kan ha liggende rundt omkring? Høres ut som et tåpelig spørsmål, men la gå :) :)
CX T1 86 i dag - rustfri og moderne EMS-anlegg
CX T2 87 solgt - rusten og sprek
CX 25 GTI 84 totalhavarert - føreren overlevde
ID19, DS20 og DS21 R.I.P.
Servicebil Berlingo 2014
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Lenkeledd søkes!

Post by mads »

Lenkearmen fra bærearm til stab-stag? En liten kort, lubben sak med en ledd og bolt i hver ende, 90 grader hver sin vei. Det som på mer primitive biler er en lang, tynn pinne.
Jeg har latt meg innbille at det er sjelden vare, ja.
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Re: Lenkeledd søkes!

Post by Sturla »

Jeg skiftet disse for et drøyt år siden på min, de var ikke lette å få tak i da heller.
Her er en liste med forskjellige delenummer du kan søke på.
http://www.yoyopart.com/oem/8017980/trw-09ds4233.html

her har de den kanskje:
http://www.iparts.pl/auto-czesci/laczni ... 00577.html

eller i russland! Det er jo noen entusaster der også.
https://www.port3.ru/info/BORG+_AND_+BECK/BBJ5060
- du kan jo sjekke med babelfish om den kan oversette fra kyrillisk skrift.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Lenkeledd søkes!

Post by rundgren »

Disse (som jeg vanligvis kaller lenkearm) er å finne som "pendelstøtte" på Autodeler:
https://www.autodeler.co.no/citroen/cx- ... delstoette
Bra pris også, men tar erfaringsmessig fort noen uker med levering.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Lenkeledd søkes!

Post by mads »

Yes!! Godt nytt før helga :)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Lenkeledd søkes!

Post by jonsto »

Bra! Trodde de var over og ut.
Bare en liten tilleggsopplysning. Det er forskjell på høyre og venstre!!
olav48
Posts: 59
Joined: Fri 01 Aug, 2014 13:10

Re: Lenkeledd søkes!

Post by olav48 »

Takk rundgren - da kan våren snart komme :lol:
CX T1 86 i dag - rustfri og moderne EMS-anlegg
CX T2 87 solgt - rusten og sprek
CX 25 GTI 84 totalhavarert - føreren overlevde
ID19, DS20 og DS21 R.I.P.
Servicebil Berlingo 2014
olav48
Posts: 59
Joined: Fri 01 Aug, 2014 13:10

Re: Lenkeledd søkes!

Post by olav48 »

Disse (som jeg vanligvis kaller lenkearm) er å finne som "pendelstøtte" på Autodeler:
https://www.autodeler.co.no/citroen/cx- ... delstoette
Bra pris også, men tar erfaringsmessig fort noen uker med levering
Det er listet to produkter på dette stedet, JTS379 til 410 kr, og 8500 3815 til 278 kr. Kun sistnevnte er på lager - vel, jeg fikk i hvertfall bestilt min del. De mente dette var riktig del iflg DE-nr 75 492 570. Med frakt kommer saken på 500 kr, og det må være akseptabelt :D
CX T1 86 i dag - rustfri og moderne EMS-anlegg
CX T2 87 solgt - rusten og sprek
CX 25 GTI 84 totalhavarert - føreren overlevde
ID19, DS20 og DS21 R.I.P.
Servicebil Berlingo 2014
olav48
Posts: 59
Joined: Fri 01 Aug, 2014 13:10

Re: Lenkeledd søkes!

Post by olav48 »

Heisan, verden er ikke alltid så enkel - heller ikke for en CX-eier :?

Nå har jeg vært rundt i universet etter dette lenkeleddet, og lært meg nye fyndord både på polsk og det som verre er. Tre personer på autodeler.co.no hadde ulike oppfatninger om sin lagerstatus, og den ene kansellerte den andres bekreftelse. Ligger i øyeblikket inne med dobbelt bestilling på slikt lenkeledd, og ender i så fall opp med et lite vårsalg :D Siste ord er ikke sagt før delen er ankommet og det er bevist at den er riktig type / mål for bilen.
CX T1 86 i dag - rustfri og moderne EMS-anlegg
CX T2 87 solgt - rusten og sprek
CX 25 GTI 84 totalhavarert - føreren overlevde
ID19, DS20 og DS21 R.I.P.
Servicebil Berlingo 2014
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Lenkeledd søkes!

Post by jonsto »

Får du dobbelt sett kjøper jeg gjerne det ene.
olav48
Posts: 59
Joined: Fri 01 Aug, 2014 13:10

Re: Lenkeledd søkes!

Post by olav48 »

Får du dobbelt sett kjøper jeg gjerne det ene.
Notert, jonsto, men historien er ikke slutt: Våre venner på autodeler kom fryktelig tilbake og erklærte seg leveringsudyktig på enhver variant av denne delen, men det var en lang vei dit :o
I øyeblikket satser jeg på at ebay klarer å levere, de har i hvert fall bekreftet leveranse av 1 stk anti-roll bar nummer 75 492 570 levert fra en italiensk underleverandør. Ved å slå opp på disse (ebay@mondoautoricambi.it) og søke på barra sterzo CX II 25 så får du opp en lagerliste som er ganske dekkende for både diesel og petrol, vil jeg tro. Tilsvarende del for venstre side har nummer 75 492 569. Mener dette er OCAP-fabrikat.
Ulempen med ebay er at de opererer med høye priser, ca som hos CX-basis. Dvs en god tusenlapp inkl frakt for denne morosaken.
Men det koster å væra kar :lol:
CX T1 86 i dag - rustfri og moderne EMS-anlegg
CX T2 87 solgt - rusten og sprek
CX 25 GTI 84 totalhavarert - føreren overlevde
ID19, DS20 og DS21 R.I.P.
Servicebil Berlingo 2014
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Lenkeledd søkes!

Post by mads »

olav48 wrote:[Våre venner på autodeler kom fryktelig tilbake og erklærte seg leveringsudyktig på enhver variant av denne delen
..rykk tilbake til start.. Blææ.. :(
olav48
Posts: 59
Joined: Fri 01 Aug, 2014 13:10

Re: Lenkeledd søkes!

Post by olav48 »

Får avslutte denne krigshistorien med at lenkeleddet er ankommet fra OCAP / Italia via eBay, til en sluttpris på 1.100 kr inkl frakt. Case closed.

For de som ønsker å handle på Audodeler / autodoc.de kan jeg dele følgende erfaring:

a) En presumptivt hyggelig kvinneperson bekrefter at delen er på lager og vil bli sendt mot forskuddsbetaling
b) De fleste sier ja til dette, og betaler
c) Etter en uke eller to kommer det en out-of-stock melding, uten bekreftelse på refundering av utlegg
d) De er så vennlige at de forteller deg at de har en alternativ del på lager, og de fleste sier ja til dette - det gjorde jeg
e) Det ringer kanskje ei lita bjelle om at du nå ligger inne med to bestillinger, uten refusjon av første
f) Etter ei uke mottar du melding type c) ... og du må velge om du vil gå videre på d) eller høre på bjella di

Jeg valgte det siste og startet en håndfast dialog om å få refundert kortbelastningene - to stk.
Før du får svar mottas et nytt tilbud fra et hyggelig kvinnenavn om at du kan få kjøpe andre deler til din bil som de sikkert har in stock ...
Jeg adresserte alle de seks-syv personene jeg hadde hatt i tale og fortalte at jeg visste hvor de bodde - eller noe sånt, og ga de 24 timers frist på å refundere.

Men du er rundlurt - alle hyggelige damenavn er automatgenererte, med tilhørende programmerte shopfunksjoner for å gererere nye salg, mens de lever på rentene av din innbetaling. Men rett skal være rett, i natt mottok jeg en bekreftelse på refusjon av begge bestillingene, noe som ville ta 5 - 6 working days. Her var det tydeligvis ingen automatikk på ferde.

Og i dag mottok jeg et nytt tilbud på den delen som var out-of-stock - altså tilbake til a)

:P :P :P
CX T1 86 i dag - rustfri og moderne EMS-anlegg
CX T2 87 solgt - rusten og sprek
CX 25 GTI 84 totalhavarert - føreren overlevde
ID19, DS20 og DS21 R.I.P.
Servicebil Berlingo 2014
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Lenkeledd søkes!

Post by mads »

Takk for oppsummering! Er det ikke gøy med data......?
Kjøp alt som er mulig hos den lokale pusher med penn og blokk på disken selv om det koster 12,- mer for en bærekule. Da holder den lokale kanskje litt lengre :)
Post Reply