Nytt forum for generelle bildiskusjoner

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Nytt forum for generelle bildiskusjoner

Post by Robert »

Jeg opprettet en profil på Autofil sitt debattforum her forleden. Etter knappe to uker så ble Autofil's forum gjort om til PitStop - med mer fancy design og litt flere funksjoner. Funksjonaliteten/brukervennligheten i selve forumet ble faktisk markant dårligere - og dette fikk det til å koke blant noen av de mest aktive fra det gamle forumet. Resultatet ble opprettingen av et nytt forum http://www.forum.kak.net/
Her går debattene med høy temperatur - stort sett seriøse debattanter - men jeg savner medsammensvorne Citroëntilhengere... Ikke mange av de der. Gå inn og opprett bruker og bli med i debattene! Kanskje noen utenfor CX-klubben kan lære av det dere har å si? Dessuten kan man jo være med å slakte nye Audier og andre folkevognprodukter... :lol:


[/url]
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

vet ikke om jeg er ute på viddene nå :shock: ...men er det ikke et poeng å få folk til å bruke (tid på) dette forumet i stedet for å diskutere med citroen audi og volkswagen entusiaster? Samtaler om disse bilen finnes jo likevel overalt mener nå jeg, mens på dette forumet går det faktisk an å servere et citroen problem uten å bli lattelig gjort eller gjort til skamme. På citroencx.no gløder intressen for biler som er 15-20 år gamle, tror egentlig ikke at noen andre enn oss (cx/bx/gs-ister) har noe å bidra med om våre tilårskommne og spessielle/rare biler. Og dette med å få folk interessert i citroen ser jeg på som heller tvilsom misjon. Intressen for gammel citroen og fransk komfort og luksus tror jeg er adskillig mer forankret i følelser enn interessen for andre biler er. BMW og Audi folk snakker jo bare om antall sylindre og hk. Har feks. aldri hørt noen audi folk snakke om å sveve :lol:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

citro1cx wrote:vet ikke om jeg er ute på viddene nå :shock: ...men er det ikke et poeng å få folk til å bruke (tid på) dette forumet i stedet for å diskutere med citroen audi og volkswagen entusiaster? Samtaler om disse bilen finnes jo likevel overalt mener nå jeg, mens på dette forumet går det faktisk an å servere et citroen problem uten å bli lattelig gjort eller gjort til skamme. På citroencx.no gløder intressen for biler som er 15-20 år gamle, tror egentlig ikke at noen andre enn oss (cx/bx/gs-ister) har noe å bidra med om våre tilårskommne og spessielle/rare biler. Og dette med å få folk interessert i citroen ser jeg på som heller tvilsom misjon. Intressen for gammel citroen og fransk komfort og luksus tror jeg er adskillig mer forankret i følelser enn interessen for andre biler er. BMW og Audi folk snakker jo bare om antall sylindre og hk. Har feks. aldri hørt noen audi folk snakke om å sveve :lol:
mente jo ikke å få folk til å flykte fra dette forumet og over på noe annet da... det kan jo være at det finnes andre enn meg her inne som har interesse utover rent CX/GS etc. her og som liker en god debatt? slik som du skriver i innlegget ditt så virker jo du mer sneversynt enn de fleste jeg har debattert med på nevnte forum... :wink:
hehehe

jeg liker heller ikke audi etc. men det er jo annet som diskuteres der enn bare audi da - blant annet hydropneumatikk... :D

http://www.forum.kak.net/ er ikke et alternativ til dette forumet - men et greit sted å diskutere bil på et generelt grunnlag for de som er interessert i det. :idea:
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Jeg har vært der og opprettet profil(hvis det er det det heter) fant lite som intresserte meg der , men lot meg rive litt med for jeg forstår ikke hvordan/hvorfor noen gidder å bruke SÅ MYE penger og tid på så vanlige biler, vi snakker jo om dussinvare :!: Sitter å tenker ut et angrepstema, for å se hvor langt inn i hjertet det stikker hos denne rasen :) som er livredd for å skille seg ut :wink:
mens på dette forumet går det faktisk an å servere et citroen problem uten å bli lattelig gjort eller gjort til skamme. På citroencx.no gløder intressen for biler som er 15-20 år gamle, tror egentlig ikke at noen andre enn oss (cx/bx/gs-ister) har noe å bidra med om våre tilårskommne og spessielle/rare biler.
Du må finne tilbake til din tro, kjære deg! Hvorfor liker vi disse bilene?Er det fordi dem er så råspreke?Eller fordi det er så himla lett å få tak i masseprodusert plast til å henge på dem?Eller fordi de er så lett å få tak i? Nei det er nok noe annet som ligger bak! Du må tenke igjennom hva det er som skiller våre biler fra andre, OG hva som skiller oss som hobbymekanikere fra andre!

Men jeg er enig i at gløden for disse "rare" bilene er selvsagt mye større her, men henger vel litt sammen med at vi er litt rare,MEN VI TØR IHVERTFALL :!: :!: :!: :!: :!:
har masse Citroèn:-)
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Slik jeg har forstått det er Autofil herr "sinnsykt bra" Larsens baby, og noe komersiellt møl. JA jeg har kjøpt dette bladet en gang, men finner ikke stort om mine autofile intresser der...veeeeldig lite stoff om gamle citroener. Nrk programmet derimot er morsomt og underholdende, men ikke så veldig opplysende. Dessuten vet vi jo alle (CX-elskere) hvordan NRK har behandlet en av våre kjære doninger :cry: :cry: :cry: og sneversynt jeg???...hvordan det? :o :o :o
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

citro1cx wrote:Slik jeg har forstått det er Autofil herr "sinnsykt bra" Larsens baby, og noe komersiellt møl. JA jeg har kjøpt dette bladet en gang, men finner ikke stort om mine autofile intresser der...veeeeldig lite stoff om gamle citroener. Nrk programmet derimot er morsomt og underholdende, men ikke så veldig opplysende. Dessuten vet vi jo alle (CX-elskere) hvordan NRK har behandlet en av våre kjære doninger :cry: :cry: :cry: og sneversynt jeg???...hvordan det? :o :o :o
http://www.forum.kak.net/
er jo ikke Autofil!!! Det ble dannet nærmest som en protest mot den nye Autofilforumet (PitStop). Det er bilentusiaster som står bak - og det holdes oppe av aktive debattanter - Ikke kommersielt! :D
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

det er jo bra og høre, skal lage meg profil jeg også :D og kanskje møtes vi der for en grei diskusjon om om sveving og slikt :lol: skal prøve å logge meg inn som citro1cx så du kjenner meg igjen :D
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Post Reply