Konvertering fra manuell til automat
Moderator: moderator
Konvertering fra manuell til automat
Jeg er på søken etter en noenlunde bra Break. Og det jeg kunne tenkt meg er automatgir. Men dette er ikke så voldsomt lett å finne...
Er konvertering fra manuell til automatgir en umulig oppgave? Tenker da på å f.eks kjøpe meg en manuell og heller bytte til automat når clutchen tar kvelden.
Hva sier dere? Glem planene og let videre?
Er konvertering fra manuell til automatgir en umulig oppgave? Tenker da på å f.eks kjøpe meg en manuell og heller bytte til automat når clutchen tar kvelden.
Hva sier dere? Glem planene og let videre?
Husker ikke dataene men det er mye mer dreimoment i turbo bensin.
Vi kjører og en del med tilhenger til fjells også så det er ikke bare søndagsturer.
Nå kjører pappa en ZX 1.9 TD den har gått 336000 og cluchen er ok.
så når du snakker om å bytte til automat kan det hende du må bytte den igjen tidligere enn en cluch. Automaten som sitter i CX er den samme som ble brukt på mindre biler som f.eks Audi 80 og Golf. Men når det virker er det godt å kjøre.
Har brukt QMI Automatgirbehandling med godt resultat.
Hei igjen :wink:
Vi kjører og en del med tilhenger til fjells også så det er ikke bare søndagsturer.
Nå kjører pappa en ZX 1.9 TD den har gått 336000 og cluchen er ok.
så når du snakker om å bytte til automat kan det hende du må bytte den igjen tidligere enn en cluch. Automaten som sitter i CX er den samme som ble brukt på mindre biler som f.eks Audi 80 og Golf. Men når det virker er det godt å kjøre.
Har brukt QMI Automatgirbehandling med godt resultat.
Hei igjen :wink:
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
Karl Flatland
3692 SAULAND
Karl Flatland
3692 SAULAND
Automatkassene er dårlige på CX? Ikke noe å hige etter, med andre ord? Grunnen til at jeg kunne tenkt meg automat er at det var det eneste jeg savnet på min forrige bil.
Blir litt feil å måtte gire når _alt_ det andre er så komfortabelt og godt... :wink:
Men nå ser ut som det går mot manuell uansett. Ikke så lett å få tak i en med automat, virker det som.
Blir litt feil å måtte gire når _alt_ det andre er så komfortabelt og godt... :wink:
Men nå ser ut som det går mot manuell uansett. Ikke så lett å få tak i en med automat, virker det som.
Dersom du skal ha en automat ville jeg kjøpt fra en GTI, og ikke en TRI med tilhengerfeste. Broren min har to eller tre automater liggende, men ingen som er verdt å selge tror jeg. De har fått testet seg i arbeidsbiler
Du kan jo sette inn en turbo motor, da trenger du ikke gire.
Drar gjennom rundkjøringer på 5 gear dersom du vil.
290-300nm i dreimoment.
Du kan jo sette inn en turbo motor, da trenger du ikke gire.
Drar gjennom rundkjøringer på 5 gear dersom du vil.
290-300nm i dreimoment.
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
Karl Flatland
3692 SAULAND
Karl Flatland
3692 SAULAND
Automat på CX dårlig?
Er vel en tysk ZF-kasse som sitter på CX.
Den har rykte på seg for å vare lenger på en 2400 IE enn en 25-motor - hvorfor vet jeg ikke helt. Uansett har jeg hørt om automater som har vart på 25-biler også. Det kommer helt ann på hvordan vedlikeholdet har vært ...bombe...
Vær obs på at man når du leverer inn bilen til olje/giroljeskift så tappes det bare ut litt av olja på automatkassa (har hørt at det er igjen 2/3 av den gamle olja i kassa - og dermed dritt og metallspon også...). Oppskriften på å få automaten til å vare er derfor hyppige - veldig hyppige - giroljeskift.
Har selv en CX med 2400 IE og automat - den har gått 297 000 kilometer, og automaten girer helt perfekt - også ved kaldstart.
Er litt enig med Torres - det føles unaturlig å måtte gire i en CX der alt annet er så fordømt komfortabelt. Men det girsystem som passer CX' personlighet best, synes jeg er C-matic. GTi Turbo er selvsagt en helt annen historie...
Den har rykte på seg for å vare lenger på en 2400 IE enn en 25-motor - hvorfor vet jeg ikke helt. Uansett har jeg hørt om automater som har vart på 25-biler også. Det kommer helt ann på hvordan vedlikeholdet har vært ...bombe...
Vær obs på at man når du leverer inn bilen til olje/giroljeskift så tappes det bare ut litt av olja på automatkassa (har hørt at det er igjen 2/3 av den gamle olja i kassa - og dermed dritt og metallspon også...). Oppskriften på å få automaten til å vare er derfor hyppige - veldig hyppige - giroljeskift.
Har selv en CX med 2400 IE og automat - den har gått 297 000 kilometer, og automaten girer helt perfekt - også ved kaldstart.
Er litt enig med Torres - det føles unaturlig å måtte gire i en CX der alt annet er så fordømt komfortabelt. Men det girsystem som passer CX' personlighet best, synes jeg er C-matic. GTi Turbo er selvsagt en helt annen historie...
det var Robert igjen det...
blei lempa ut som gjest igjen jeg...
og...
for ordens skyld:
2400 IE med automat som jeg har,
er forøvrig utstyrt med tilhengerfeste...
2400 IE med automat som jeg har,
er forøvrig utstyrt med tilhengerfeste...