Levetid på gasskuler - Smell ved køyring over skarpe kantar

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Håvard
Posts: 39
Joined: Tue 15 Jun, 2004 18:08
Location: Stord, Sunnhordland

Levetid på gasskuler - Smell ved køyring over skarpe kantar

Post by Håvard »

Hei!

Eg har ein problem-CX som eg tykkjer byrjar bli litt hard på fjæringa. Akkumulatoren klikkar også kvart 4. sekund. Alle kuler vart byta i 2001, omkring for 20 000 km sidan. Kor lenge er det normalt for ei kule å halde på trykket? Om eg no skulle ha kjørt for lenge med gasskuler med redusert trykk, vil påfylling av kulene ha tilnærma effekt som om eg skiftar dei? Er det eventuelt nokon som veit om ein stad der eg kan få fylte kulene, først om fremst i Rogaland-området?

CX-en min er også heilt grufull å køyre med på grusvegar og andre vegar der det er ujamnskap i vegen. Det slår noko så heise at eg er redd bilen blir kraftig mishandla, eg er turft å køyre i sneglefart om eg skal unngå ulydane. Er dette eit teikn på tomme gasskuler, eller er det noko anna som er fundameltalt vrangt med bilen min?

Så ein siste ting, som ikkje har noko med dette emnet å gjere. Når eg skal snu bilen, og elles når eg bremsar heilt ned, rett før bilen står stille, kjem det nokre høge knekkelydar. Det kjem også etter rykkjemanøvrar. Det er ikkje nokon som veit kva dette skuldast?

Vennleg helsing
Håvard
Last edited by Håvard on Thu 05 Jan, 2006 15:09, edited 1 time in total.
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Det kommer vel litt ann på kjøringa, men dersom en fyller hvert 3. år vil orginalkulene vare nesten ubegrenset. Det er dersom en kjører med kulene uten gass at de gnager hull i membran og de er da bare å kaste.
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Levetid på gasskuler

Post by citro1cx »

Håvard wrote:Hei!

Eg har ein problem-CX som eg tykkjer byrjar bli litt hard på fjæringa. Akkumulatoren klikkar også kvart 4. sekund. Alle kuler vart byta i 2001, omkring for 20 000 km sidan. Kor lenge er det normalt for ei kule å halde på trykket? Om eg no skulle ha kjørt for lenge med gasskuler med redusert trykk, vil påfylling av kulene ha tilnærma effekt som om eg skiftar dei? Er det eventuelt nokon som veit om ein stad der eg kan få fylte kulene, først om fremst i Rogaland-området?Håvard
Akk.kula må også byttes om den er slitt, høy klikkefrekvens kan tyde på slitasje.
Håvard wrote: CX-en min er også heilt grufull å køyre med på grusvegar og andre vegar der det er ujamnskap i vegen. Det slår noko så heise at eg er redd bilen blir kraftig mishandla, eg er turft å køyre i sneglefart om eg skal unngå ulydane. Er dette eit teikn på tomme gasskuler, eller er det noko anna som er fundameltalt vrangt med bilen min?
Håvard
i hovedsak er dette symptomet på gasskuler som mangler trykk, men stiv fjæring bak kan også skyldes slitte bærearmslager bak. Et triks for å få sjekket dette er som følger: parkèr bilen på rett større parkeringsplass. sett bilen på øverste nivå. still deg 5-10 meter rett bak bilen. om du ser at bakhjulene ar en "kalvbeint" stilling (omtrent slik:/ \) er dette tegn på slitt lager.
Håvard wrote: Så ein siste ting, som ikkje har noko med dette emnet å gjere. Når eg skal snu bilen, og elles når eg bremsar heilt ned, rett før bilen står stille, kjem det nokre høge knekkelydar. Det kjem også etter rykkjemanøvrar. Det er ikkje nokon som veit kva dette skuldast?

Vennleg helsing
Håvard
Dette tror faktisk har noe med emnet å gjøre. Det kan også være et tegn på slitte bærearmslager. Mest sannsynlig er det nok at stabiliseringstaget er rustet fast.
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

Som sagt over, bærearmslager har MYE å si for fjæringskomforten. I tillegg er det viktig å skifte Bremseakkumulator kule, samtidig som du skifter hovedakkumulator kule (fyller på) Ellers får du fort tregt ratt og mye klikking ved f. eksempel lukeparkering, når du bruker bremse og ratt mye og med store utslag. Er bremsekulen flat må hovedakkumulator "dele" sitt trykk som ellers trengs til svinging.. i det hele tatt klarer ikke pumpen helt å følge opp, og man får "tregt" ratt.
Ang levetid på kulene.. min gamle GTI har minst 8 år siden siste påståtte kuleskift, men på siste "prøvetur" var den fremdeles som en silkedyne over svært humpete vei.. 8)
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
jank
Posts: 324
Joined: Mon 21 Jun, 2004 14:32
Location: Sykkylven

Post by jank »

Hvor kommer knekkelydene fra?Framme eller bak.
Er bilen like stiv både framme og bak?
Når du sier at den slår,er den da hard på fjæringen,eller slår den igjennom på fjæringen.Om fjæringskulene har lite gasstrykk oppfører
den seg mer som som en kengeru,hopper og har lite demping.
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Ring "Willy" tlf: 47760162 (kun engelsk\tysk\russisk)
Han er fra lithauen og kjører rundt og fikser nesten alt på CX. Fyller eller bytter kulene dine også.
Du har sikert brukt uorginale kuler, og snakker du med Willy vil han nok si du har vært heldig at de har vart så lenge som de har gjort.
Tror prisen, hvis du bytter alle fem kulene ligger under 2.000,- Så det er absolutt ikke dyrt :D
Håvard
Posts: 39
Joined: Tue 15 Jun, 2004 18:08
Location: Stord, Sunnhordland

Post by Håvard »

Hei!

Hjarteleg takk for svar!
i hovedsak er dette symptomet på gasskuler som mangler trykk, men stiv fjæring bak kan også skyldes slitte bærearmslager bak. Et triks for å få sjekket dette er som følger: parkèr bilen på rett større parkeringsplass. sett bilen på øverste nivå. still deg 5-10 meter rett bak bilen. om du ser at bakhjulene ar en "kalvbeint" stilling (omtrent slik:/ \) er dette tegn på slitt lager.
Bæreamrslager bak blei skifta for 20 000 km sidan, så dei er tipp topp. Eg hadde nett ute øvre bærearmar framme for å skifte opphengskuler, og der såg lagra fine ut. Det eg la merke til, var at dei nedre bærearmane var tunge å begeve på. Det er kanskje dette som er grunnen til stiv fjæring, og ikkje tomme kuler? :roll:
Hvor kommer knekkelydene fra?Framme eller bak.
Knekkelyden kjem framanifrå. Eg var ute å såg litt på stabilisatorstaget som citro1cx tipsa meg om, og då observerte eg at "hundebeinet" i hjulopphenget var slark i. Kan det vere desse som lagar lyden? :roll:
Er bilen like stiv både framme og bak?
Om eg ikkje tek feil, så er det berre framme den er stiv.
Når du sier at den slår,er den da hard på fjæringen,eller slår den igjennom på fjæringen.Om fjæringskulene har lite gasstrykk oppfører
den seg mer som som en kengeru,hopper og har lite demping.
Vel, det virkar som om det ikkje er noka form for fjæring, den hoppar ikkje i det heile, den ligg berre som eit lodd ned til bakken og smell. :evil:
Du har sikert brukt uorginale kuler, og snakker du med Willy vil han nok si du har vært heldig at de har vart så lenge som de har gjort.
Tror prisen, hvis du bytter alle fem kulene ligger under 2.000,- Så det er absolutt ikke dyrt Very Happy
Eg kjøpte kulene mine hjå Calssic Parts, det er vel originalt dei opererer med? Eg har fått ein god pris hjå Classic Parts for dei fem kulene, men eg vil berre vere sikker på at det er dei det er noko gale med før eg byter dei. :)
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

Nedre bærearmer har ikke lager, men "fluidblocks" bussinger. Tror du med hell kan skifte til kuler fra Classicparts og sjekke opp alle ledd og lenkearmer fremme :D
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
jank
Posts: 324
Joined: Mon 21 Jun, 2004 14:32
Location: Sykkylven

Post by jank »

Har du sjekket at løftehøyden framme er korrekt?

Slark i krengningshammeren kan smelle bra.

Når det gjelder kuler ,så finns det etter det jeg har funnet ut kun tre
produsenter.Citroen selv,en spansk produsent som leverer til RR og
Citroen.I tillegg den Belgiske produsenten som CP kjøper fra.
Noen av desse kulene,husker ikke hvilke,takler ikke sterk kulde.
Har med at membranen blir mer åpen for diffusjon i lavere temperaturer.
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Sitat fra Willy:
Spansk = verdiløs, varer absolutt ikke lenge. 1/2 - 1 år
Belgisk(han sa tysk, er vel de samme) = ok, 3 år
Citroën = best, varer >5år

Synes dette passer ganske bra med hvordan jeg ser folk bytter kulene sine.
Hvis det nå er kulene, eller du skal ta de også vil jeg anbefale å ringe willy. Han vil bytte de som trengs å byttes og fylle de som er litt flate. Og 2000 er hvis du bytter ALLE kulene, det trenger du sikkert ikke. Og da kan du sitte i en fluktstol å se på ham gjøre arbeidet i din hegen oppkjørsel, og samtidig lære masse om CX og gasskuler :wink:
Håvard
Posts: 39
Joined: Tue 15 Jun, 2004 18:08
Location: Stord, Sunnhordland

Post by Håvard »

No er kulene skifta. Men det eg tykkjer er litt pussig, er at hydraulikkpumpa slår seg inn kvart 20. sekund når bilen står i ro. Kva kan dette skuldast?

Vennleg helsing
Håvard
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Håvard wrote:No er kulene skifta. Men det eg tykkjer er litt pussig, er at hydraulikkpumpa slår seg inn kvart 20. sekund når bilen står i ro. Kva kan dette skuldast?

Vennleg helsing
Håvard
Mest trulig intern lekasje. Siger den litt bak for så å heve seg når pumpa slår inn? Prøv å se om du har stor tilbakestrømming i noen av returslangene.
Mvh
Håvard
Posts: 39
Joined: Tue 15 Jun, 2004 18:08
Location: Stord, Sunnhordland

Post by Håvard »

Det viste seg at det berre var eg som hadde vore litt utolmodig etter gasskule- og oljeskift. :oops: Etter eit titals "citaerobics", så har hydraulikkpumpa no eit intervall på 45 sekund, og takk for det.
Håvard
Posts: 39
Joined: Tue 15 Jun, 2004 18:08
Location: Stord, Sunnhordland

Post by Håvard »

Hei

Alle kuler er skifta, høgdereguleringsventilar er reinsa, eg køyrer med hydreflush, og høgden er justert. Framleis er bilen humpete over mindre dumpar, men flyt fint over større, samt fartsdumpar. Den smell også framleis like fælt når eg køyrer over skarpe kantar o.l.. Kva anna kan eg prøve å gjere for å få bukt med dette? Eg veit ikkje kor lett rattet på ein frisk CX skal vere, då dette er min første, men eg følar det er litt tungt på min. Eg må bruke litt kraft når eg dreiar det raskt.

Når fjæringa er trykklaus, skal fjæringssylindrane framme vere faste eller relativt lause?

Kva er dessutan det korrekte dekktrykket bak på ein 22 TRS? I dørkarmen på bilen min står det at det skal vere 2.2 bar framme, og 2.1 bar bak. Om eg ikkje hugsar feil, så står det in instruksjonsboka at det skal vere betydleg mindre trykk bak, var det ned mot 1.6- eller 1.8 bar?

Vennleg helsing
Håvard
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

At CX-en er humpete (og smell) på skarpe kantar er vel normalt.
Styringen skal vera noko tung ved høg hastigheit, og ganske lett i krabbefart.
Kulene framme skal vera heilt lause når det ikkje er trykk på systemet (open lufteskrue).
Post Reply