1979 gs c-matic på qxl

Her kan du finne GS/GSA/BX/Xantia'er til salgs

Moderator: moderator

citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

1979 gs c-matic på qxl

Post by citro1cx »

Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Noen som kjenner til denne bilen fra før her inne?
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Robert Posted:

Noen som kjenner til denne bilen fra før her inne?
Stikkord: Citroën, GS & Nordland/Mo i Rana... 8) :wink:

mvh :D
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
Helge Rustand
Posts: 3
Joined: Fri 08 Jul, 2005 21:48

Post by Helge Rustand »

Eier er Skjalg. Han har forsøkt å selge denne tingen her i klubben og i den danske tilsvarende. Ingen kjemperespons. Jeg er vel den eneste og har en dialog gående med ham. Det blir nok endel arbeid før den kan godkjennes.
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Det blir nok endel arbeid før den kan godkjennes.
Hm? :? :shock: Det står jo i annonsen at bilen er i god stand..? :?:

Jacob
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Helge Rustand
Posts: 3
Joined: Fri 08 Jul, 2005 21:48

Post by Helge Rustand »

På spørsmål om han, Skjalg, kan trille bilen inn til kontroll for meg svarer han at han ikke er sikker på om den ikke vil bli godkjent og at han ikke har tid til å reparere nå. Han sier at den er bulkete på baksjermene og trenger lakk.

Helge R
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Det er jo litt bedrøvelig, bilen er jo egentlig særdeles spesiell i og med C-Matic'en...
Dessverre er det ikke bare å stikke rundt hjørnet og se på bilen heller, ihvertfall ikke for oss i Oslo-området - fra Oslo til Mo i Rana er det vel temmelig nøyaktig 100 mil...
Det er da som utgjort at man aldri vinner noen storgevinst i Lotto. :cry:
Kanskje man må flytte til Verdal'n :?:
...Og deretter starte GS-samling à la Jonsto-metoden :shock: 8) :wink: :lol:

Jacob
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
skjalg
Posts: 105
Joined: Tue 04 May, 2004 22:48
Location: mo i rana

Post by skjalg »

For nye lesere kan det se ut som Helge Rustand er min pressetalsmann. Det kan jeg herved avkrefte. Når Helge Rustand i siste innlegg i denne posten uttaler seg om hva jeg angivelig har sagt påtar han seg et stort ansvar for at det er korrekt. I dette tilfellet er jeg ikke korrekt sitert og gjennom Helge Rustands språkbruk blir det veldig misvisende med hensyn til hvilken stand c-matic'en er i. Jeg ble oppmerksom på dette etter å ha fått en mail fra andre i dette forumet der det ble stilt spørsmål ved om gs'en var kjørbar. For ordens skyld er den godt kjørbar. Det er ikke tema for meg. Derimot om det er retningslinjer i dette forum som tillater innlegg av ovennevnte type, altså at en person fritt kan legge ut hva en annen angivelig har sagt eller ment uten noen form for dokumentasjon på at det er tilfelle? Jeg forventer en beklagelse fra Helge R.
Skjalg Iversen
H.Wølnersgt.2
8624 Mo i Rana
+47-48990034
skjalg.iversen@hotmail.com
thomasdh
Posts: 50
Joined: Mon 10 May, 2004 10:13
Location: Oslo/Sofienberg

Post by thomasdh »

Og med den innstillingen blir nok bilen solgt kjempefort....
Halvfrivillig CX-mekaniker på fars -88 25 GTI
2xRover P6, 1971 Mini 1000 Mk3
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Hey hey! ta det litt rolig i svingene her dere!
Det er synd at noen skal feilsitere her, men ikke mye man kan gjøre med det. Det er absolutt ikke nok til å psarke folk fra forumet. Men fortsetter man i den stilen får men ikke mange venner....
Og thomasdh: Forstår jeg komentaren din rett, synes jeg det er helt unødvendig! Skjalg har all rett til å rette og be om en unskyldining her. Og det har ingen ting med bilsaget forøvrig.

Jeg kommer til å anmode Webmaster til å fjerne hele denne tråden, så kan jo Skjalg lage sin egen tråd med litt god informasjon.


Unger altså..... *sukk* :wink:
Helge Rustand
Posts: 3
Joined: Fri 08 Jul, 2005 21:48

Post by Helge Rustand »

Hvis Skjalg er sikker på at GSen er iorden kan han jo bare få den til EU-kontroll. Det har jeg bedt om og er villig til å betale for, men det var det ikke tid til. Jeg fikk dermed inntrykk av at den ikke ville komme feilfritt gjennom og at det var en eventuell reparasjon han ikke hadde tid til. Det er her snakk om å kjøpe noe usett og man må være litt forsiktig. Det er mer enn tolv hundre km å kjøre og da bør tingen være godkjent. Men jeg godtar situsjonen slik den er og ber Skjalg om unnskyldning for mitt innlegg. OK?
Helge R.
skjalg
Posts: 105
Joined: Tue 04 May, 2004 22:48
Location: mo i rana

Post by skjalg »

Unnskyldningen er akseptert Helge og jeg anser denne saken som ute av verden mellom oss. Håper andre også kan lære litt av det og være forsiktig med hvilke ord man legger i munnen på andre. Forøvrig har jeg forklart utførlig hvorfor jeg ikke har tid før 15.oktober. Når jeg priser en bil til 5000 bør det ikke komme som en overraskelse at jeg ikke legger noe arbeid i bilen i form av eu-kontroll,bilpleie eller defa-anlegg inkludert. Tenk heller over hvor lett det blir å få tak i en gs c-matic (med bunnplate) om fire år.
Skjalg Iversen
H.Wølnersgt.2
8624 Mo i Rana
+47-48990034
skjalg.iversen@hotmail.com
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Det var bedre; fred og fordragelighet i andedammen igjen :wink:
Skulle ønske jeg kunne "befridd" deg for både den ene og den andre GS/GSA'en, Skjalg, men realitetene tilsier noe annet...
Håper noen andre finner hjerterom for C-matic'en -
VÅKN OPP, FOLKENS!!
Denne bilen er en virkelig sjeldenhet! :o

Jacob
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Jeg har flere ganger kjøpt biler usett.
Her snakker man om 5 laken...... ikke noe forsvarsbudsjett akkurat....
Desuten snakker vi om en C-Matic. Og det er jo metervare...... :roll:
Min lille kjennskap til Skjalg er at dette er en rederlig person, og at han ikke vil lure noen.
Det er vel bare å løpe å kjøpe?
Som det er nevnt tidligere i andre diskusjoner.. Action i steden for prat.... :wink:
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Det ser ut til at denne ble solgt fredag 16/9, noen her i klubben som våknet til dåd??? :wink: :)

Jacob
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Post Reply