lekasje ved tannstag

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

lekasje ved tannstag

Post by citro1cx »

på mn 86 22 TRS har jeg oppdaget en lekasje ven tannstaget ytterest på venstre side. Da jeg tok av masnjetten var det ike mye til lekasjen å se, men jeg regner med at det er en zimmerring eller pakning på innsiden som er dårlig. Noen som har erfaring med dette før jeg går løs på oppgaven?
Litt over middels interessert i Citroën cx!
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Reppsett til tannstang kroner 1200,- for en par år siden. Hvis du får tak i det. (Jeg kjøpte fra Citroën).
Tror ikke det er simmeringer, men plastringer. Ser for meg storarbeid. Jeg skiftet tannstanga, og skal overhale når jeg får tid. Har tannstang til deg også tenker jeg.
Mvh
NEWCX
Posts: 142
Joined: Mon 06 Jun, 2005 19:39
Location: Trondheim

Post by NEWCX »

Hadde samme problemet på min TRS. Kjøpte ny (brukt) tannstang gjennom CX-klubben og skiftet den. En dags arbeid så er jobben gjort. Man må vel likevel ut med tannstanga for å overhale den så da kan man likevel sette inn en annen når man har den defekte ut.
Har den gamle og har planer om å plukke den fra hverandre en gang når jeg får tid og lyst. (når det måtte bli)

67 DS 21 Pallas
82 CX Athena
87 CX 22 TRS VIP
97 Evasion 1,9 TD
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

jonsto wrote:Reppsett til tannstang kroner 1200,- for en par år siden. Hvis du får tak i det. (Jeg kjøpte fra Citroën).
Tror ikke det er simmeringer, men plastringer. Ser for meg storarbeid. Jeg skiftet tannstanga, og skal overhale når jeg får tid. Har tannstang til deg også tenker jeg.
Mvh
det ante meg nok at det beste er å skifte. Da blir vi nok enig om et tannstag Jon :lol: :wink:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Post Reply