Strøken serie 2 GTi på Finn

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Strøken serie 2 GTi på Finn

Post by Thomazo »

Sjekk denne!!!!!

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =11&tot=11

Image

Snakket med representant for selger (enke), de selger den til det høyeste budet som er kommet i løpet av tosdag 11. mai. Nå er høyeste bud 15.000,- (usett).
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Ser kjempefin ut. men jeg husker en som kjøpte en Turbo som så strøken ut og fikk 150 timer med rustsveising. :wink: Så når prisen passerer 5000,00 vil i alle fall jeg se dem først. :wink: :D
Mvh
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Post by Black Lemon »

Hva som menes med strøken kan jo diskuteres, men min egen 86 model CX som har gått 177.000 på østlandsveier sommer og vinter i 20 år trengte litt realt stell for et par år siden. Det var sveising i gulvet på fører- og passasjersiden, skifte av alle hydraulikkrør, skifte begge utvendige kanaler og sveise innvendige kanaler. Fjerne kjeks bak bakhjulene i bagasjerommet og sveise inn nytt. Det samme i hjulhusene foran. Dette er omfattende arbeid og koster mange tusenlapper med mindre man gjør det selv.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Post by Thomazo »

Bilen selges til det høyeste budet som er kommet inn i løpet av kommende torsdag. Jeg er interessert, men har ikke anledning til å se på bilen før den blir solgt. Og tør naturligvis derfor ikke å legge inn noe bud. Men hvis den er like bra under som på utsiden er den jo et meget interessant objekt!
Og ting taler jo for at den er bra, da!
En pedantisk eldre eier i mange år, så vidt innkjørt, har hatt garasje, ikke mye salting på veiene rundt Flisa / Våler? Påkostet over 40.000,- i fjor....
.... sikle..... sikle..... :lol:

Hvis noen av dere har vært å sett på bilen, gi oss en rapport, da vel!
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Enig. Kan ikke noen dra å se på den da - så vi slipper disse spekulasjonene... Er jo ikke første gang en bil som ingen vet noe om blir slaktet her på forumet. :?
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Jeg mente ikke å si noe stygt, bare at å kjøpe usett når prisen blir "normal" ikke er lurt. Jeg skal den veien i morgen, får vel ta en telefon og høre om det er greit å komme innom.
Mvh
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

jonsto wrote:Jeg skal den veien i morgen
Du er over alt jo! :lol:
Blir spennende å høre hva du finner ut! :)

I øvrig er jeg helt på linje med deg. Selv om jeg har kjøpt usett GS til normalpris en gang, og selv om 280 normenn nå har kjøpt Audi Q7 til langt over millionen usett/uprøvd. :)
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Det er jo litt spennende å kjøpe usett da, har jo en oppi Nesbyen som venter. Blir spennende å se om den er som fortalt. 8)
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Citrusen wrote:Det er jo litt spennende å kjøpe usett da, har jo en oppi Nesbyen som venter. Blir spennende å se om den er som fortalt. 8)
kjøpte nettopp en CX usett jeg, men eieren mente at noen andre var mer desperat trengende enn meg på bilen...tenk det...vel, det er fortsatt mange igjen vi som liker spenning i livet kan kjøpe usett "citrusen". :wink:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

har nettopp snakket med en ganske så entusiastisk Jonsto. Han sier at denne bilen er noe så skjeldent som en strøken CX som er 100 % rustfri! Ingen antydning til rust under ingen rust på bakluke, meget godt karroseri. bud til nå var kr 17000,-. Budrunden går ut i dag og bilen levers til budvinneren i morgen! Det blir nok lenge til en så bra bil kommer på markedet, så hugg til..20 lapper for denne perlen av en fremtides klassiker.. :wink:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Post by Thomazo »

Krysser fingrene for at den fremtidige eieren er (blir) en av oss her på forumet.

Klin til da vel, noen av dere som har fått igjen litt på skatten. For dette er en virkelig skatt! (og en god investering).

Mvh
Thomazo (som fikk en halv CX i baksmell)
Reinman
Posts: 17
Joined: Wed 09 Feb, 2005 16:43
Location: Trondheim

Kven kvant?

Post by Reinman »

Er det noen som vet hvem som kan smykke seg med dette prakteksemplaret og hva vedkommende måtte ut med til slutt?
Reinman

'89 GTI
Ex:
'88 22 TRS VIP
'89 Croisette
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Kven kvant?

Post by jonsto »

Reinman wrote:Er det noen som vet hvem som kan smykke seg med dette prakteksemplaret og hva vedkommende måtte ut med til slutt?
Nei, men har god kontakt med en av budgiverne. Han fortalte at det var budt 20.500 for bilen, men at vedkommende ikke klarte å reise pengene. Er visst litt frem og tilbake. Ringer selger i morgen for mer info.
Mvh
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Da var bilen solgt for 19.000.
Skal bli interesant å høre hvem det er. :D
Mvh
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

jonsto wrote:Da var bilen solgt for 19.000.
Skal bli interesant å høre hvem det er. :D
Mvh

Høres jo ut som et røverkjøp!
Post Reply