Treg høgderegulator

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Treg høgderegulator

Post by tdbugge »

Kjører med hydroflush på systemet,men når eg bruker bilen med flere passajerer og når vi stiger ut av bilen vil den ikke gå i retur....står da veldig høgt oppe....er det bare treghet i høgderegulatoren eller korruktøren??På alle BX"en eg har hatt tidligare har aldri dette vært noe problem at den går i retur til normal høgde.Har også nettopp byttet kulene foran,men den er veldig treg på høgre side foran når eg prøver å gynge på den...er det fjæringssylinderen eller noe annet??[/quote]
Tommy D.Bugge
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Treg

Post by citro1cx »

tdbugge wrote:Kjører med hydroflush på systemet,men når eg bruker bilen med flere passajerer og når vi stiger ut av bilen vil den ikke gå i retur....står da veldig høgt oppe....er det bare treghet i høgderegulatoren eller korruktøren??På alle BX"en eg har hatt tidligare har aldri dette vært noe problem at den går i retur til normal høgde.Har også nettopp byttet kulene foran,men den er veldig treg på høgre side foran når eg prøver å gynge på den...er det fjæringssylinderen eller noe annet??
det spørs litt hva du mener med treg...sekunder eller minutter? overføriga til høydekorrektor bak er jo mekanisk, og sitter på bakakslingen/stabstaget så det kan kanskje være her det er treghet?
Litt over middels interessert i Citroën cx!
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Post by tdbugge »

Når bilen er på nederste stilling er hele den som gasskula er skrudd fast i løs når eg beveger på den på den sida som bilen er treg når eg gynger på den....på den andre sida er den fast....noen som forstår forklaringa?
Tommy D.Bugge
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

hm, vet ikke omk jeg forsto riktig, men tenker du på at du kan bevege kulene med sylindrene når systemet er trykkløst?


-mattis
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Har jeg forstått deg riktig er det fram du snakker om. Med bilen i nederste stilling er vel i realiteten løftesystemet trykkløst. Da skal det være mulig å bevege løftecylindrene. Er det ikke det så sitter de som regel fast på grunn av småstein, sand, rust eller annen skitt. Tar du et skrujærn og litt trykkluft og gjør reint rundt cylinderen under kula så løsner den nok på andre siden også. Skal jo være mulig å dra cylinderen ned for å skifte den.
Mvh
Post Reply