LHM-kaffe, Oslo-området

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Post Reply
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

lets do it!
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
Ztil
Posts: 54
Joined: Thu 29 May, 2008 10:12

Post by Ztil »

[/quote]
Jupp - det tumles med ideer om samling i forbindelse med starten på årets Rally Monte Carlo her i Oslo om en ukes tid... 8)
Kunne kanskje vært en artig setting, eller hva mener d'ærede herrer LHM-kaffelikerne?[/quote]
Jeg er med..sålenge det er en kveld jeg kan! :D
XM V6 Excl. s2 Musketier
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Post by knut »

Ikke dumt det der.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

pigland wrote:Nja, har vel bare vært en litt lang juleferie :)

Ang nettside, så kan det se ut som om de ikke har blitt betalt. Spørs om ikke noen må lage nye?
Oh, nooooo - ikke flere nettsteder, S'il vous plait... Det får holde med en klubb pr merke :x
Joda, det skrangla inn en e-post en dag:
28.januar ser vi 26 lag vel av sted fra KNA-hotellet i Oslo. Målet er Monte-Carlo og i tillegg til de 23 norske lagene som starter i Oslo er det 3 lag som starter i byer lenger syd.
Ingen klokkeslett, men KNA-hotellet lar seg vel finne, tipper det skjer på kvelden?? http://www.acm.mc/rmch/rmch_main.php, fant ikke noe om Oslo i farten. For de som har spesiell interesse av de ulike etappene har Hans Sylvan en "spesialvurdering" av de enkelte etapper, se http://www.jemba.se

Ellers arrangeres Vinter Challenge i regi av NAF Motorsport Asker og Bærum lørdag 17.januar... 7.februar Rally Hokksund... Vi trenger en sport-avdeling 8) :D

Æsj, der var det:
27 competitors will set off from Oslo, on Wednesday 28th January at 11am.
Formiddagen blir vel vanskelig. Neste gode forslag..??
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

Mandag 26. januar kl 18:00 må være neste gang. Det er vel på tide :?

Så var det spørsmål om sted, da... 'Grava er ikke min favoritt, Mortens på Gjelleråsen stenger litt tidlig kl20. Andre forslag kan være
  • Peppes, f.eks i Lørenveien 42. Dragen passerer her og parkering er visst ikke noe problem
  • Elvins kro på Holtet, Kongsveien 104. Her har jeg spist og hørt litt musikk en gang, parkering finnes, men ikke overveldende. Kan ta trikken og en øl, jeg :P
  • Vindern... Her skal det også ligge et etablissement med enkel severing og parkering i tillegg til det som brant
En av disse burde duge om ikke andre kommer med strålende forslag. Holder en knapp på Elvins, men syng ut her :D
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Post by pigland »

mads wrote:Mandag 26. januar kl 18:00 må være neste gang. Det er vel på tide :?

Så var det spørsmål om sted, da... 'Grava er ikke min favoritt, Mortens på Gjelleråsen stenger litt tidlig kl20. Andre forslag kan være
  • Peppes, f.eks i Lørenveien 42. Dragen passerer her og parkering er visst ikke noe problem
  • Elvins kro på Holtet, Kongsveien 104. Her har jeg spist og hørt litt musikk en gang, parkering finnes, men ikke overveldende. Kan ta trikken og en øl, jeg :P
  • Vindern... Her skal det også ligge et etablissement med enkel severing og parkering i tillegg til det som brant
En av disse burde duge om ikke andre kommer med strålende forslag. Holder en knapp på Elvins, men syng ut her :D
Foretrekker innabys slik at det blir likt uansett hvilken side av byen man kommer fra både med tanke på tidsforbruk og antall passerte bomstasjoner : Jeg stemmer således for Peppes i Lørenveien.

Eventuelle andre steder, så kan man jo ved en annen anledning møtes på Storo-parkeringa bak det gamle Citroenbygget, og stikke inn på senteret for en kaffekopp?
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

pigland wrote:Foretrekker innabys slik at det blir likt uansett hvilken side av byen man kommer fra både med tanke på tidsforbruk og antall passerte bomstasjoner : Jeg stemmer således for Peppes i Lørenveien.
Da er vi to! :) Kommer dere andre..?
pigland wrote:Eventuelle andre steder, så kan man jo ved en annen anledning møtes på Storo-parkeringa bak det gamle Citroenbygget, og stikke inn på senteret for en kaffekopp?
Dette høres kanskje mer ut som en sommer-greie? Dette er plassen der Citro Norge i snitt(!!) hadde brukte biler stående i 18 måneder. Du leste rett; innbyttebiler stod -i snitt- 18 måneder. Pussig at butikken gikk dårlig :?
Alx
Posts: 160
Joined: Tue 29 May, 2007 10:53
Location: Moss
Contact:

Post by Alx »

mads wrote:
pigland wrote:Foretrekker innabys slik at det blir likt uansett hvilken side av byen man kommer fra både med tanke på tidsforbruk og antall passerte bomstasjoner : Jeg stemmer således for Peppes i Lørenveien.
Da er vi to! :) Kommer dere andre..?
Tre... :)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2008 Grand C4 Picasso 1,6 Hdi EMG
2001 Xsara Break 1,6 Automat
1975 Ami Super Berline
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

fire
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
turbo 1
Posts: 59
Joined: Wed 01 Feb, 2006 00:39
Location: 2740 Roa

Post by turbo 1 »

Fem.
CX GTI Turbo 85, TRD Break 84,TRD T2 87,GTI turbo (skogsvrak 220 hk) 85, BX 19 GTI 87 (skinn / AC), Austin Cambridge a60 64,XM 2,1TD 95 GSA 82
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Post by pigland »

Neste LHM-kaffe: Tirsdag 10.februar kl. 18.

Det ble en riktig hyggelig kveld med 9 fremmøtte og et stort spenn i bilmodeller og alder denne gang også :)

Bare en hake med Peppes i Lørenveien, og det var at de ikke har egen parkering, men er underlagt parkeringsmafian som må ha noen kroner for å ikke sende inkassokrav på døra.

Neste gang forsøker vi derfor Harald Huysmann go-cart i Smalvollveien 34 på Alnabru. Stor gratis parkering, og servering i restauranten. Kanskje noen blir med på et go-cart-løp også?

Bedriftsserien i go-cart går mellom 19-21 på tirsdager, så hvis noen vil kjøre go-cart så må man enten kjøre før eller etter det.
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Post by knut »

Flott!Ser fram til neste møte, hyggelig når så mange møter fram. Hadde det vært interessant å hatt et tema på noen av møtene?
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

tema.....?

trodde temaet var å sitte å høre på gamlegutta fortelle om lange turer, østtyske damer og cover charge jeg.
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Tema på LHM-kaffe? Det er vel i strid med intensjonen... Den var vel helst å drikke kaffe (med eller uten LHM...), prate sammen om løst og fast. Dvs. temaet kommer av seg selv - og kan fort variere fra den ene enden av bordet til den andre, i hvert fall var det tilfellet på de LHM-seansene vi hadde på Tyrigrava....


Med hilsen

Vidar
(Ur-LHM-er....)
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Post by pigland »

Noen som var der i går på Huysmann? Jeg kunne dessverre ikke, men lurer på når og hvor neste gang blir.
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
Post Reply