Er GS og GSA dører like??

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Post Reply
jamag
Posts: 142
Joined: Sat 08 Jul, 2006 00:02
Location: Stavanger
Contact:

Er GS og GSA dører like??

Post by jamag »

Jeg har endel fabrikknye dørplater og dører til GSA - passer disse på GS også? Jeg mener vel profilen på dørplata er den samme, men hullet til dørhåndtaket er vel ulikt?

Jamag
____________

Litt for mange CX'er..

____________
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Det er vel slik jeg har forstått det også...
Mener å huske at GSA har litt større åpning til håndtaket.
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
jamag
Posts: 142
Joined: Sat 08 Jul, 2006 00:02
Location: Stavanger
Contact:

Post by jamag »

Jeg må finne ut om dørene og dørplatene kan brukes på GS - er det noen som har yttre mål på dørhåndtak til GS ( LxB)?
____________

Litt for mange CX'er..

____________
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Vi har en GS dør på "lokal lageret", skal prøve å ta noen mål i kveld.
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Har ikke rukket enda, men saka er ikke glemt..... :oops: :wink:
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
25trd
Posts: 154
Joined: Tue 29 Mar, 2005 14:01
Location: Toten

Post by 25trd »

Det er ett par-tre merkbare forskjeller på dørene til GS og GSA.

På det utvendige panelet er det som tidligere nevnt forskjell i hullet til dørhåndtaket. GS har mindre hull i høyden enn GSA noe som gjør at det er relativt enkelt å benytte ett GSpanel til GSA (skjære større hull og bore nye hull til festeskruene) men verre den andre veien (da må deler av hullet sveises til (eller tettes på andre måter).

I tillegg har GS nøkkelhullet i dørhåndtaket slik at det kun er ett hull (pluss festeskruene) i dørpanelet mens GSA har separat plassert låssylinder. Hullet til denne bør jo også tettes på et vis.

Når det gjelder innsiden av komplett dør er det her stor forskjell på plasseringen av festepunktene for armlene/dørhåndtak.

Det er også litt forskjell på hengslene, skrudd fast på GS og sveiset på GSA. Vet det er slik på stolpene men husker ikke om dette gjelder dørene også. Uansett er selve plasseringen og hengslene like slik at hel dør kan byttes on hverandre ved å ta ut hengselboltene.

Den siste forskjellen på dørene som jeg kommer på i farten er dørstopperen. De er forskjellige og må følge dørene mener jeg å huske. Lett å skifte på stolpene men jeg vet ikke om det er mulig å skifte dem på dørene.

Her har du fått mye mer informasjon enn du egentlig lurte på, men jeg håper hukommelsen min kan være til litt hjelp.
CX25TGD
CX25TRD
CX25TRI
CX20RE
GSpecial

Uten komfort og hydraulikke,
duger bilen ikke...
Post Reply