da jeg har lite å gjøre idag

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Post Reply
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

da jeg har lite å gjøre idag

Post by gsak »

vil jeg til fornøyelse vise dere ett stk perfekt automobil,
tett, ladende og nypolert

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

forresten, ser dere hvordan den høyre baksjermen er så matt i forhold til resten av bilen.. rubbing er kanskje litt mye men vil lakkrens/fornyer være tingen der?
og husk: alle franske biler skal ha gult lys!
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Post by Göran W »

gsak wrote:forresten, ser dere hvordan den høyre baksjermen er så matt i forhold til resten av bilen.. rubbing er kanskje litt mye men vil lakkrens/fornyer være tingen der?
og husk: alle franske biler skal ha gult lys!
Troligen har denna skärm varit skadad och lackats om med sprejfärg. Tror inte att lackrens hjälper och kanske blir rubbing för mycket för den troligen tunna lackytan.
Lätt slipning och ny lack med klarlack utanpå!
Kanske kan du istället försöka med att vaxa och polera (gärna med maskin).

PS
Fina bilder på en härlig bil!
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei,

ja fine bilder av en kul bil!! :D

Ang. bakskjermen er det vanskelig å si utifra bildene hvorfor den er så mye mattere. Skal jeg tippe er den lakkert opp igjen med en lakk av dårligere kvalitet, men ikke nødvendigvis spray. Det er store kvalitetsforskjeller ute og går på lakk, og for å spare penger brukes det ofte dårlig kvalitet. Det merkes først 10 år senere. :)

Er lakken tykk men av dårlig kvalitet kan du faktisk matte den ned med 1200 våtslipepapir, før du rubber den opp med fin slipepasta. Du trenger maskin, og du må være meget forsiktig med kantene. Det hele er ganske enkelt, men du bør øve deg på en bil på dynga først. :p Resultatet kan bli utrolig bra!

Er det snakk om tynn og dårlig spraylakk må du slipe av denne med 1000 papir eller så, og lakkere på nytt. :)


-m
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Prøv med Autoglym's rubbing - husker ikke navnet i farta - må sjekke i garasjen i morgen. Den, etterfulgt av Autoglym Super Resin Polish og High Gloss Protection eller noe i den dur - alt sammen flytende og helt gangbart å gjøre for hånd - så har du bedre kontroll på plateknekkene..

Fine bilder - av en cool GS!
1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

Post by 1987CX25GTI »

Robert wrote:Prøv med Autoglym's rubbing - husker ikke navnet i farta - må sjekke i garasjen i morgen. Den, etterfulgt av Autoglym Super Resin Polish og High Gloss Protection eller noe i den dur - alt sammen flytende og helt gangbart å gjøre for hånd - så har du bedre kontroll på plateknekkene..

Fine bilder - av en cool GS!
Aj aj, - ja, så godt å se at noen tar vare på de gode gamle GS'ene. Jeg husker jeg satt i min fars første - og det var ny-bil-lukt i den! Begynner å bli noen år siden med andre ord.....

Oj, gule pærer - der synder jeg.... men GS'n kler det! Ser ut til at den har en garasje å overvintre i også... flott! :D
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

takk takk :oops:
skal se om jeg ikke får okkupert den garagen også ja :D
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Moro og se at Amelie er i de beste hender, det er virkelig en cool bil. :D
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Post by pigland »

Lekkert dette :)

Når får du skilter på den? Den er vel veteran neste år? Det er vel bare å glede seg som en unge til 2.januar.08 og stille opp kl. 08 hos tilsynet og be om skilter 8)

-Per
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

veteran neste år ja, så jeg har store problemer med å bestemme meg om når jeg skal skilte den :evil: :twisted: :?: :evil:
så fattig som jeg er :cry:
skal ihvertfall eu godkjenne den nå, så jeg veeeenter på nye dekk
Post Reply