LMK er Landsforeningen for Motorhistoriske Kjøretøyklubber

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Post by BEO »

Hei!
Siden jeg er kasserer i vår lokale klubb (Agder Motorhistoriske) har jeg vært borte i problemstillingen med medlemskort.
I mange sammenhenger, særlig når klubben har rabattavtaler hos diverse leverandører, kan medlemskort være svært hensiktsmessige. Jeg antar at du sender ut vanlige giroer for kontingenten - altså disse A4-arkene med giro nederst. Disse går også an å få kjøpt med medlemskort integrert og det er ikke noe særlig dyrere.
Jeg vet ikke hvilket medlemsregistersystem klubben bruker, men vil gjerne påpeke at LMK har et meget godt system som er laget av NVK's formann Robert Rafn. Her ligger det inne opplegg for utskriving av giroer med eller uten medlemskort, og utskriving av navneetiketter på rull eller ark. Det gjør arbeidet meget lettvint (dagens reklame).
Og det beste av alt - klubber som er med i LMK får dette systemet helt gratis!
Altså må skritt 1 i denne forbindelse være å få CX-klubben innmeldt i LMK - og skritt 2 å utnytte de gode mulighetene LMK gir for en enklere "administrasjon" - for ikke å snakke om den gunstige forsikringen for biler over 30 år (etter hvert blir jo CX-ene også så gamle).
Jeg bidrar gjerne med råd og dåd dersom det er påkrevet.
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

BEO wrote:Hei!
Siden jeg er kasserer i vår lokale klubb (Agder Motorhistoriske) har jeg vært borte i problemstillingen med medlemskort.
I mange sammenhenger, særlig når klubben har rabattavtaler hos diverse leverandører, kan medlemskort være svært hensiktsmessige. Jeg antar at du sender ut vanlige giroer for kontingenten - altså disse A4-arkene med giro nederst. Disse går også an å få kjøpt med medlemskort integrert og det er ikke noe særlig dyrere.
Jeg vet ikke hvilket medlemsregistersystem klubben bruker, men vil gjerne påpeke at LMK har et meget godt system som er laget av NVK's formann Robert Rafn. Her ligger det inne opplegg for utskriving av giroer med eller uten medlemskort, og utskriving av navneetiketter på rull eller ark. Det gjør arbeidet meget lettvint (dagens reklame).
Og det beste av alt - klubber som er med i LMK får dette systemet helt gratis!
Altså må skritt 1 i denne forbindelse være å få CX-klubben innmeldt i LMK - og skritt 2 å utnytte de gode mulighetene LMK gir for en enklere "administrasjon" - for ikke å snakke om den gunstige forsikringen for biler over 30 år (etter hvert blir jo CX-ene også så gamle).
Jeg bidrar gjerne med råd og dåd dersom det er påkrevet.
Dette er meget kloke ord BEO. :D Er helt enig med deg i at CXklubben etterhvert bør søke medlemskap i LMK. Kanskje dette burde være en sak for styret?
Litt over middels interessert i Citroën cx!
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

citro1cx wrote: Dette er meget kloke ord BEO. :D Er helt enig med deg i at CXklubben etterhvert bør søke medlemskap i LMK. Kanskje dette burde være en sak for styret?
Dette blir litt spredt info om noe av det styret har syslet med. Generelt ser vi på hvordan dette gjøres bedre og bredere kjent. Tema her er medlemsliste og f.eks referat fra styremøter på klubbens nettsider. Vår nettsidemann, Trond skriver stadig der.

Joda - LMK har vært oppe på styremøte og jeg tror vi får det på plass.

Og for å finne ut om man har betalt og adressen er riktig er tanken å legge medlemslisten på nett med begrensede opplysninger, kanskje på lukkede sider etter hvert. Medlemsnummer, navn og bostedbør kunne føres opp uten at det sprer for mange personopplysninger.

Ok; et lite drypp herfra!
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

mads wrote:
citro1cx wrote: Dette er meget kloke ord BEO. :D Er helt enig med deg i at CXklubben etterhvert bør søke medlemskap i LMK. Kanskje dette burde være en sak for styret?
Dette blir litt spredt info om noe av det styret har syslet med. Generelt ser vi på hvordan dette gjøres bedre og bredere kjent. Tema her er medlemsliste og f.eks referat fra styremøter på klubbens nettsider. Vår nettsidemann, Trond skriver stadig der.

Joda - LMK har vært oppe på styremøte og jeg tror vi får det på plass.

Og for å finne ut om man har betalt og adressen er riktig er tanken å legge medlemslisten på nett med begrensede opplysninger, kanskje på lukkede sider etter hvert. Medlemsnummer, navn og bostedbør kunne føres opp uten at det sprer for mange personopplysninger.

Ok; et lite drypp herfra!
Jeg vet ikke hva LMK er men nettbasert registrering er topp.
Jeg kjenner en kar som holder på med ett oppdrag for en klubb nå.

Det går på automatisk registrering med automatiske mail til medlemsansvarlige og inkluderer vel nettbasert betaling/bestilling tror jeg.

Og trenger CX klubben noe slikt i php så si ifra.

Jeg titta litt på det selv men det ble for komplisert og tidkrevende.
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Post by BEO »

Citroencx wrote:Jeg vet ikke hva LMK er men nettbasert registrering er topp.
Til orientering: LMK er Landsforeningen for Motorhistoriske Kjøretøyklubber som organiserer nærmere 150 forskjellige merke- og regionklubber i Norge.
Siden nå CX'en etter hvert også har nådd veteranalder er det ikke så dumt å være tilsluttet LMK, særlig med tanke på den fabelaktige forsikringen de har.
Jeg er glad for at styret er oppmerksomme på dette og åpenbart jobber med det.
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Post by pigland »

BEO wrote:
Citroencx wrote:Jeg vet ikke hva LMK er men nettbasert registrering er topp.
Siden nå CX'en etter hvert også har nådd veteranalder er det ikke så dumt å være tilsluttet LMK, særlig med tanke på den fabelaktige forsikringen de har.
Nåvel, denne forsikringa har jo sine begrensninger. Hørt om han som ble frastjålet veteranbilen sin som ikke fikk dekket den fordi den ikke stod i låst garasje når den forsvant? Og de som ikke får "LMK-forsikringsgodkjent" bilen sin fordi den har uoriginale felger. Ja, de har etter hvert fått mulighet til å godkjenne ombygde biler også, men likevel. Har inntrykk av at regelverket fortsatt er stivt.

Har selv 4 veterankjøretøy, men ingen av de er LMK-forsikra. Vanlige forsikringsselskap er ikke spesielt dyre på full kaskoforsikring av veteranbiler, selv om de ligger noen få hundrelapper over LMK-forsikringa. Den største grunnen til at jeg ikke har de i LMK-forsikringa har med innlåsninga å gjøre. Enten har jeg de i fellesgarasje i Oslo, ellers står de med frakoblet batteri i en og annen ulåst garasje et sted på det blide sørland.. :)

Det beste argumentet med å bli med i LMK synes jeg har med muligheten til å påvirke myndighetene på. Mange bekker små osv. :)

-Per
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
Post Reply